صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

روزهای متفاوت دو چپ پا

احسان و میلاد؛ عرش و فرش!

نیکادل اسدی
روزنامه‌نگار

احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی، دو مدافع چپ باتجربه فوتبال ایران سال موفقی را در تیم آ.ا.ک و فوتبال یونان سپری کردند. حاجی‌صفی در مسابقات مختلف 34 بار به میدان رفت و برای جام جهانی قطر نیز به تیم ملی دعوت شد. محمدی اما بخش زیادی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و فروردین 1402 به مستطیل سبز بازگشت. آ.ا.ک با دو بازیکن ایرانی خود به یکه‌تازی المپیاکوس پایان داد و در لیگ برتر و جام حذفی یونان قهرمان شد. این دو حالا روزهای متفاوتی را سپری می‌کنند. احسان که یکی از بهترین بازیکنان لیگ یونان بود، ابتدای فصل روی نیمکت می‌نشست تا شاهد هنرنمایی میلاد محمدی باشد. با مصدومیت میلاد اما فرصت عرض اندام به حاجی‌صفی رسید و او بیشتر از قبل در ترکیب آ.ا.ک قرار گرفت. احسان اما خیلی زود توانست توانایی‌های خود را اثبات کند و به یکی از بازیکنان مؤثر تیمش در مسیر کسب عنوان قهرمانی تبدیل شد.
بعد از قهرمانی در لیگ یونان، احسان در ترکیب تیم منتخب فصل هم قرار گرفت و البته در 34 سالگی قراردادش هم به مدت دو فصل تمدید شد. ماتیاس آلمیدا، سرمربی آرژانتینی آ.ا.ک آتن اعتقاد ویژه‌ای به حاجی‌صفی پیدا کرده و احتمالاً با آغاز فصل جدید باز هم شاهد حضور ثابت احسان در ترکیب تیم یونانی خواهیم بود. اتفاقی که در تیم ملی ایران نیز رخ داده و حاجی‌صفی همچنان یکی از بازیکنان کلیدی لیست امیر قلعه‌نویی است.
در سوی مقابل میلاد محمدی اما هم جایگاه خود را در ترکیب آ.ا.ک از دست داده و هم حضور در تیم ملی. امیر قلعه‌نویی اعتقادی به این مدافع چپ ندارد و ترجیح داده بازیکنانی نظیر حاجی‌صفی، وحید امیری و حتی امید نورافکن را در این پست به اردو دعوت کند. میلاد که در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود و در جام جهانی 2022 هم سه بار در ترکیب اصلی قرار گرفت، حالا منتظر است تا تکلیفش با آ.ا.ک مشخص شود. احتمالاً او در لیست فروش قرار می‌گیرد و باید دنبال تیم جدیدی برای ادامه فوتبال خود باشد. تیمی که شاید ایرانی باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی