صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دوباره پاریس، دوباره اخراج!

ناصرالخلیفی؛ قهرمان درجا زدن

علی‌ بابازاده
خبرنگار
ناصرالخلیفی، رفقای قطری‌اش و مدیران پاری‌سن‌ژرمن، خشت و بنای تیمداری را از همان ابتدا کج پایه‌ریزی کرده‌اند. مالک PSG حالا فشار هواداران و رسانه‌ها را بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌کند و حاشیه‌ها، فصل به فصل بزرگتر و شعار «به سوی قهرمانی اروپا» صرفاً به یک وعده‌ی توخالی و پر زرق و برق تبدیل می‌شود.
پاریس منجلاب و گردابی شده که فقط کارنامه‌ موفق بازیکنان و مربیان شاخص را به تباهی می‌کشاند و اوج خواسته‌های مدیران، به پیروزی پرگل برابر کلرمونت، نانت، مون‌پلیه و سنت‌اتین تنزل پیدا کرده.
سؤال این است که دستاوردِ لوران بلان، کارلو آنجلوتی، توماس توخل، اونای امری و مائوریتسیو پوچتینو در پارک دو پرنس چه بوده و چه افتخاری جز قهرمانی همیشگی در لیگ یک فرانسه در کارنامه‌‌شان به ثبت رسیده؟
کریستوف گالتیه چگونه می‌توانست به فکر قهرمانی در اروپا باشد، آن‌هم در شرایطی که معضلات و مشکلات بین فوق‌ستاره‌ها نمایان شده بود و حالا همه‌ می‌دانند که نام پاریس، کوچکتر از نام امباپه، مسی و نیمار تصور می‌شود! برای «مهد کودک ناصرالخلیفی» در کماکان روی همان پاشنه‌ همیشگی می‌چرخد و متهم ردیف اول در‌ نرسیدن به قهرمانی UCL، کسی جز شخص سرمربی نیست. مالک قطری چگونه می‌توانست از کریستوف گالتیه، انتظار رسیدن به قله‌ اروپا را داشته باشد، درست در فصلی که برای زدن ضربات آزاد و پنالتی، رختکن تیم بهم می‌ریزد و فوق ستارهای باشگاه مقابل هم قرار می‌گیرند؛ چگونه می‌توان قهرمان جهان، لیونل مسی را در پارک‌ دو پرنس هو کرد، یا سرخیو راموس دفاع افسانه‌ای رئال‌مادرید را با سوت‌های اعتراضی روانه‌ نیمکت کرد و بازهم انتظار قهرمانی در UCL را داشت؟!
رفیقِ شفیق الکساندر چفرین رئیس یوفا، کاش بداند دخالت‌های بیجای او در مسائل فنی و انضباطی رختکن، چاره‌ کار نخواهد بود و او نمی‌تواند پشت سر مربیان و نتایج ضعیف‌شان پنهان شود؛ نشریه‌ لوپاریزین مدعی شده باشگاه PSG از طریق لوئیس کامپوس مدیر ورزشی باشگاه، خبر اخراج کریستوف گالتیه را به اطلاع این مربی فرانسوی رسانده و گویا قرار است خانه‌تکانی جدید از راه برسد. قرارداد دو ساله‌ گالتیه در پایان سال اول فسخ شد و زورِ قهرمانی همیشگی در لیگ یک فرانسه، به دو باخت پیاپی مقابل بایرن مونیخ در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان نرسید.
از سال ۲۰۱۱ که مالکیت پاری‌سن‌ژرمن به دست قطری‌ها افتاده، با احتساب گالتیه، هفت مربی روی‌ نیمکت پاریس نشسته‌اند و دستاوردشان «هیاهو برای هیچ» بوده. در واقع نفراتی چون آنچلوتی، توخل، امری و پوچتینو سپری بودند برای زیر سؤال نرفتن ناصر الخلیفی و رفقایش.
لوپاریزین در ادامه‌ گزارش خود نوشته مالکان تیم به دنبال همکاری با زوج جولیان ناگلزمن در قامت سرمربی و تیری آنری به عنوان کمکش در فصل جدید هستند و جدایی بخشی از ستاره‌ها از جمله راموس و مسی، نشان از تغییر سبک مدیریت دارد.
با تمام این تفاسیر پاری‌سن‌ژرمن پیش‌تر راهی را رفت که مختص تیم‌های حوزه‌ عربی خلیج‌فارس بود و حالا هم عربستان در آن صاحب مقام شده؛ «مهد کودک مالک قطری» زمانی به قهرمانی در چمپیونزلیگ خواهد رسید که مربی مقصر همیشگی نباشد، تفکر اروپایی بر تیم حاکم شود و جدایی یک ستاره، دو میلیون فالوئر از اینستاگرام باشگاه را کم نکند!

 

جستجو
آرشیو تاریخی