صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

یک جام، دو جام، سه جام

 

پرسپولیس که با همان ترکیب و سیستم همیشگی 9 مسابقه قبلی به فینال حذفی آمده بود شروع بهتری داشت. تیم یحیی که عاشق مالکیت و بازیسازی از انتهای زمین است با سرعت بیشتری توپ را در زمین چرخاند و برای 5 دقیقه ابتدایی تیم بهتر زمین بود اما این برتری منجر به موقعیتی نشد.
دقیقه 7 اولین پاس تودر برای آل‌کثیر با فرار او و ضربه نهایی‌اش همراه شد اما مدافع استقلال توپ را بلاک کرد. چند ثانیه بعد هم میلاد سرلک اولین شوت به دروازه حریف را به‌نام خود ثبت کرد که حسینی درازکش توپ را مهار کرد.
بعد از این، استقلال که با تغییر مهاجم نوکش نسبت به دربی قبل به میدان آمده بود شکل تیمی خود را تا حدودی پیدا کرد و بازی به تعادل کشیده شد. آبی‌ها برای خلق اولین موقعیت گل خود تا دقیقه 21 منتظر بودند که این بار پاس پشت دفاع و اسکورت پورعلی‌گنجی نتوانست زحمتی برای محبی ایجاد کند و توپ با ضربه او به شکل خطرناکی از مقابل دروازه بیرانوند عبور کرد.
چهار دقیقه بعد باز هم فضای پشت مدافع چپ پرسپولیس خالی شد تا استقلال موقعیت‌سازی کند. این بار توپ پشت محوطه جریمه به مطهری رسید و او با کنترل و ضربه‌ای مهم بیرانوند را به عکس‌العمل وا داشت و نوک انگشتانش مانع از گل آبی‌ها شد.
دقیقه 29 اما پرسپولیس با گل ورق را برگرداند. در حالی که استقلال با مصدومیت ارسلان مطهری ده نفره شده و در آستانه تعویض بود پرسپولیس با سانتر دانیال اسماعیلی‌فر، دفع توپ با سر حردانی و کنترل و شوت ترابی به گل رسید.
بعد از این گل استقلال اولین تعویض خود را به اجبار انجام داد و لحظاتی طول کشید تا از شوک گل خورده بیرون بیاید. بعد از یکی دو موقعیت نصف و نیمه پرسپولیس استقلال در دقیقه 40 دو موقعیت پیاپی خلق کرد که بار اول شوت محبی را بیرانوند دفع کرد اما بعد از چند ضرب شوت فنی سعید مهری تیر افقی دروازه سرخ‌ها را لرزاند.
پرسپولیس که می‌دانست با عقب رفتن و کنترل شاید غافلگیر شود در لحظات پایانی جلو آمد و با شوت صادقی موقعیت دیگری خلق کرد که این بار حسینی توپ را دفع کرد و در ریباند مدافعان آبی باهوش بودند.
نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم شروع شد و استقلال فقط 4 دقیقه بعد از شروع موقعیت گل مهمی خلق کرد که قایدی در موقعیتی نسبتاً تک به تک با بیرانوند مغلوب خروج بیرو شد.
دو دقیقه بعد دانیال اسماعیلی‌فر لیز خورد تا موقعیتی طلایی نصیب قایدی شود اما ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی دروازه بیرانوند را تهدید کرد و توپ با فاصله کمی بیرون رفت.
دقیقه 53 با اشتباه مدافع استقلال، پرسپولیس با توپگیری سعید صادقی ضدحمله خطرناکی روی دروازه حریف زد اما خودخواهی این بازیکن اجازه نداد تا سرخ‌ها به گل دوم برسند.
دقیقه 61 باز هم اشتباه سروش رفیعی در پاس عرضی و نرسیدن اسماعیلی‌فر موقعیت خطرناکی برای استقلال ایجاد کرد اما مدافعان سرخ اجازه ندادند استقلال شانسی قطعی بسازد.
پرسپولیس در سی دقیقه پایانی بخوبی استقلال را کنترل کرد و ساپینتو مجبور شد در دقایق 85 تمام بلندقامتان خود را به میدان بفرستد. با مصدومیت داور و بیرانوند، 9 دقیقه وقت تلف شده اعلام شد که در این دقایق جلو کشیدن استقلال باعث شد تا پرسپولیس دو شانس گل داشته باشد که یک بار شوت ترابی تیر دروازه حریف را لرزاند و بار دوم عیسی آل‌کثیر در موقعیت گل درون محطه جریمه سرنگون شد و خبری از پنالتی نشد.
در حالی که به دقیقه دهم وقت‌های تلف شده رسیده بودیم استقلال با یک ضربه ایستگاهی از سعید مهری و ضربه سر چکشی مرادمند به گل مساوی رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.
در وقت اضافه اول پرسپولیس کیفیت بهتری ارائه داد و یکی دو موقعیت هم داشت که مهم‌ترینش ضربه سر فرجی در موقعیتی مشابه گل استقلال بود و البته گل نشد.
پرسپولیس در نیمه دوم هم تیم بهتری بود و استقلال که فوق‌العاده خسته به نظر می‌رسید دنبال کشاندن بازی به ضربات پنالتی بود. پرسپولیس دقیقه 108 با ضربه سر عالیشاه یک شانس گل خوب را از دست داد اما سه دقیقه بعد کاپیتان پرسپولیس با ایستگاهی تماشایی‌اش دروازه استقلال را باز کرد.
پرسپولیس در دقیقه 120 با کاشته عالیشاه یک شانس گل دیگر هم داشت که حسینی توپ را دفع کرد و لحظاتی بعد داور سوت پایان را کشید تا سرخ‌ها با دبلی تاریخی جام حذفی و سوپرجام را هم بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی