شیری: خط میانی ابتکار عمل را از رقیب می‌گیرد

قایدی و محبی با پوشش خوب از کار می‌افتند

مجتبی شیری مدافع اسبق پرسپولیس در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل استقلال گفت: سرمربی استقلال حاشیه‌هایی را در این مدت برای پرسپولیس درست کرد اما این مسأله فقط موجب باانگیزه‌تر شدن بازیکنان پرسپولیس شد ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس از یحیی یاد گرفته‌اند که با بی‌حاشیه بودن به بهترین شکل ممکن کارشان را پیش ببرند و با بازی برترشان بدون حاشیه بتوانند جواب حاشیه‌های ساخته شده از سوی تیم رقیب خصوصاً سرمربی این تیم را بدهند.
شیری در رابطه با نقطه تعیین‌کننده دربی تأکید کرد: جنگ اصلی بین دو تیم در خط میانی خواهد بود و به نظرم در این بین سعید صادقی، مهدی ترابی و سروش هافبک‌هایی هستند که بر خط میانی تیم استقلال برتری دارند از این‌رو من فکر می‌کنم پرسپولیس با گرفتن میانه میدان و تغذیه مهاجمان می‌تواند به بهترین شکل ممکن قدرت خودش را بر رقیب دیکته و تیم آنها را تحت فشار قرار دهد و شانس خودش را برای برتری به‌شدت افزایش دهد.
مدافع میانی پرسپولیس نسبت به کنترل و مهار بازیکنان استقلال تعبیری جالب دارد و در این رابطه می‌گوید: وقتی مدافعان پرسپولیس پوششی کار کنند به بازیکنی مانند قایدی و محبی اجازه کار خاصی نخواهند داد ضمن اینکه بیرانوند هم در درون دروازه آماده است تا به بهترین شکل ممکن هر مهاجمی از استقلال که توپش از خط دفاعی رد شد را به بهترین شکل ممکن مهار سازد. شیری در رابطه با گلزن‌ترین مدافع این فصل پرسپولیس و شانس گلزنی او در دربی نیز خاطرنشان می‌سازد: گولسیانی در دربی رفت دو گل برای پرسپولس زد و در دربی برگشت هم یکی از بهترین بازیکنان بود ضمن اینکه در لیگ و جام حذفی هم گل‌های زیادی را به‌عنوان مدافع برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. مدافع گرجستانی پرسپولیس نشان داده که تخصص زیادی در گلزنی دارد و قادر است به طرق مختلف گلزنی داشته باشد چه بسا که این امر از روی نقطه پنالتی باشد یا از روش استفاده از ضربات ایستگاهی و حتی روی استفاده از شوتزنی. او  علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی در امر گلزنی هم به بهترین شکل ممکن به پرسپولیس کمک می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی