چرا اینیستا با ویسل کوبه خداحافظی کرد؟

جدایی ناخواسته با چشمانی اشکبار

آندرس اینیستا اسطوره فوتبال اسپانیا و تیم بارسلونا روز پنجشنبه با چشمانی اشکبار در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از تیم ژاپنی ویسل کوبه جدا شود اما او تأکید کرد که قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد و می‌خواهد همچنان در جایی دیگر به بازی کردن ادامه دهد.
او در نشست خبری خود که با حضور هیروشی میکیتانی مالک ویسل کوبه برگزار شد این‌طور گفت: «همه ما فکر می‌کردیم که من در اینجا بازنشسته می‌شوم این چیزی بود که همه ما می‌خواستیم.»
حرف‌های اینیستا که با چشمانی اشکبار بیان می‌شد به این معنی بود که او ناخواسته مجبور به جدایی از تیم ژاپنی شده است، اما دلیل این جدایی ناخواسته چه بود؟
اینیستا بر عزم خود بر ادامه بازی و ادامه رقابت در سطح بالا تأکید کرد و همچنین از این گفت که او و باشگاه ویسل کوبه با رضایت دو طرفه به این جدایی تن داده‌اند. او گفت سرمربی جدید تیم یعنی تاکایوکی یوشیدا اولویت‌های دیگری دارد؛ موضوعی که باعث شد اینیستا در همین فصل هم فرصت کمتری برای بازی کردن داشته باشد.
ملی پوش سابق اسپانیا از این گفت که حضورش در ژاپن یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌اش بوده و از خاطرات فوق‌العاده خوب خود با باشگاه ویسل حرف زد، از جمله قهرمانی در جام امپراطوری ژاپن در سال 2019.
او همچنین از لحظات سخت خود در این باشگاه هم حرف زد، مثل فصل گذشته که ویسل در خطر سقوط از لیگ قرار داشت و اینیستا هم بخشی از فصل را به‌دلیل مصدومیت از دست داد: «از آن زمان به‌شدت کار کرده‌ام و حالا احساس خیلی خوبی برای ادامه بازی خود دارد.»
لیگ فوتبال ژاپن از فوریه یعنی حدود بهمن ماه آغاز شد. از آن زمان اینیستا فقط 85 دقیقه در پنج بازی در همه رقابت‌ها برای ویسل به میدان رفته است. اما تیم او در این مدت عملکردی عالی داشته و بعد از 14 مسابقه در صدر جدول جی لیگ ژاپن قرار دارد.
اینیستا حرف‌های خود را این‌طور ادامه داد: «دوست دارم فوتبالم را در حالی به پایان ببرم که در زمین بازی حضور داشته باشم اما شرایط در حال حاضر پیچیده است.» او در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت آینده‌اش گفت: «نمی دانم. می‌خواهم بازی کنم. احساس می‌کنم هنوز توانایی و میل به ادامه دادن را دارم. اما باید ببینیم بعد از این چه گزینه‌هایی پیش روی من قرار می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی