نگاهی به قرعه‌کشی رقابت‌های رولان گاروس

شانس‌های قهرمانی در غیاب پادشاه رافا!

امیررضا همایون
روزنامه نگار

دومین گرند اسلم فصل تنیس جهان در حالی از روز دوشنبه اول خرداد ماه سال‌جاری با برگزاری رقابت‌های پیش مقدماتی در زمین‌های مجموعه فلیپ شاتریه پاریس پایتخت فرانسه آغاز شده است که با برگزاری مراسم قرعه‌کشی به روزهای حساس خودش نزدیک می‌شود. گوی‌های قرعه، رویداد‌های جذابی را برای علاقه‌مندان به تنیس در سراسر جهان رقم زده و فرضیه کسل کننده بودن مسابقات در غیاب رافائل نادال دارنده 14 عنوان قهرمانی دومین گرند اسلم فصل تنیس جهان موسوم به رولان گاروس را از اساس رد می‌کند.
 
اگر جام می‌خواهی از نوله عبور کن
کارلوس آلکاراس ستاره نوظهور اسپانیایی دنیای راکت یکی از بازیکنانی است که علاقه‌مندان به رافائل نادال امیدوار هستند او موفق شود پاریس را با جام ترک کند تا پرچم اسپانیا همچنان در زمین‌های فلیپ شاتریه تا دوره بعد که نادال به احتمال زیاد به رقابت‌های رولان گاروس باز‌می‌گردد، بالا بماند.
 آلکاراس البته برای رسیدن به این عنوان کار آسانی در پیش ندارد، زیرا پس از مراسم قرعه‌کشی و مشخص شدن مسیر بازیکن‌ها تا بازی نهایی مشخص شود جوکوویچ و آلکاراس در یک طرف جدول قرار دارند، نکته‌ای که آنها را در مرحله نیمه‌نهایی به یکدیگر می‌رساند.
 بنابراین ستاره جوان تنیس اسپانیا اگر می‌خواهد به بازی نهایی صعود کند و شانس کسب دومین گرند اسلم دوران حرفه‌ای‌اش را داشته باشد، باید از سد نواک جوکوویچ عبور کند.  این دو ستاره در ماه‌های اخیر جنگ‌های زیادی با یکدیگر بر سر رسیدن به صدر جدول رتبه‌بندی انجمن برترین تنیس بازان جهان موسوم به ATP داشتند و اگر هر کدام از آنها صدر جدول را حداقل تا پیش از آغاز ویمبلدون می‌خواهند باید رتبه بالا‌تر در مسابقات پیش رو را کسب کنند. جالب اینکه برنده نبرد جوکوویچ –آلکاراس در بازی نهایی به برنده نیمه نهایی مدودف-رود و یا رونه-سینر برخورد می‌کند. بنابراین دنیای تنیس در روزهای پیش رو رقابت‌های جذابی را برای علاقه مندان به تنیس رقم زده است.
 
ایگا صدر را از دست می‌دهد؟
آرینا سابالنکا ستاره بلاروس در رقابت‌های این فصل تنیس زنان جهان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و موفق به ربودن جام‌های زیادی از ایگا اشویانتک شده است. این موضوع باعث شده رتبه نخست ایگا با تهدید جدی مواجه شود. سابالنکا حتی اگر در رولان گاروس به جمع چهار نفر برتر هم صعود نکند و در همان مراحل ابتدایی حذف شود و از آن سو ایگا اشویانتک فوق ستاره لهستانی تنیس جهان به نیمه نهایی صعود نکند، تنیس باز قزاق به صدر جدول می‌رسد و ایگا پس از چندماه جایگاهش در صدر جدول انجمن برترین تنیس‌بازان زن جهان را از دست خواهد داد.
البته این مسابقات حاشیه‌های زیادی هم برای سابالنکا دارد زیرا او در پایین جدول مسابقات قرار گرفته است. جایی که مارتا کاستیوک اوکراینی هم حضور دارد و طبق قرعه‌کشی صورت گرفته سابالنکا باید کارش در این دوره را مقابل این تنیس‌باز اوکراینی آغاز کند. مسابقه‌ای که بدون هیچ شک و تردیدی به علت تنش‌هایی که بین اوکراین و بلاروس پس از آغاز جنگ روسیه و اکراین در فوریه 2022 بدون حاشیه و درگیری بین دو بازیکن نخواهد بود. سابالنکا که موفق شد در اولین گرند اسلم فصل که ماه ژانویه در ملبورن استرالیا برگزار شد، پیروز شود و استرالیا را با جام ترک کند امیدوار است این روند مطلوب در پاریس هم برایش تکرار شود اما باتوجه به انگیزه‌هایی که اشویانتک دارد، کار بسیار سختی برای رسیدن به این هدف دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی