کشتی آزاد جام تختی و دو نفری که به جهانی می‌رسند

جــــــوان و پسر شجاع

محسن وظیفه
خبر نگار
مسابقات کشتی آزاد جام تختی در ارومیه به پایان رسید و به نظر تکلیف ترکیب تیم ملی در چند وزن برای حضور در قهرمانی جهان شاید با توجه به نتایج همین مسابقات مشخص شده باشد. اگر چه کادرفنی وعده داده که انتخابی مرحله نهایی دارد اما به نظر تکلیف برخی از اوزان بخصوص در 5 وزن اول خیلی زود مشخص شد و شاید حتی نیازی به انتخابی تیم ملی نباشد. در دو وزن 57 و 97 کیلوگرم شاید با همین نتیجه جام تختی قطعی شده باشد.
مزد دو سال رقابت
رسیدن به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بعد از دو سال وزن کم کردن و تحمل کردن فشارهای فراوان شاید کمترین مزد جوان باشد. احمد محمدنژاد جوان با غلبه بر میلاد والی‌زاده در فینال وزن 57 کیلوگرم، ثابت کرد که حقش است دوبنده تیم ملی در قهرمانی جهان را به تن کند. هر چند که سال گذشته در مسابقه رودررو هم توانست سرلک را شکست بدهد اما باز هم کادرفنی به او اعتماد نکرد. شاید حالا که سرلک به دلیل مصدومیت قید حضور در جام تختی را زده بهتر باشد که کادرفنی به جوان اعتماد کند.  

ابراهیم به رحمان می‌رسد؟
بعد از طلای نوجوانان جهان در ایتالیا، ابراهیم الهی وعده داد که در پاریس جای رحمان عموزاد را می‌گیرد. شاید هم قهرمانی در جام تختی می‌توانست گام اول برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باشد اما او در فینال وزن 65 کیلوگرم حریف محمدرضا شاکری نشد و به همین راحتی شانس رسیدن به تیم ملی را از دست داد. حالا الهی باید در یک سال باقی‌مانده تا المپیک تمام تلاشش را بکند، شاید وعده‌اش عملی شود.

خیال راحت امیرمحمد یزدانی
در وزن 70 کیلوگرم هیچ اتفاق عجیبی رخ نداد و به نظر امیرمحمد یزدانی به راحتی می‌تواند در این وزن باز هم دوبنده تیم ملی را در مسابقات قهرمانی جهان به تن کند. محمد بخشی با رسیدن به فینال وزن 70 کیلوگرم و عبور از علی‌اکبر زرودی به قهرمانی رسید اما با همین مدال طلا هم بعید است که او سد راه امیرمحمد برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در قهرمانی جهان باشد.

قاتل جردن وارد می‌شود
مهمترین مسابقه 5 وزن اول، فینال وزن 79 کیلوگرم بود. جایی که علی سوادکوهی توانست محمد نخودی را شکست بدهد و شاید همین پیروزی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در قهرمانی جهان کافی باشد. سوادکوهی همین چند ماه پیش بود که توانست با غلبه بر جردن باروفس طلسم سال‌ها ناکامی را بشکند اما موضوعی که باعث شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیفتد، به سال 2019 برمی‌گردد، جایی که قرار بود با تیم جوانان به قهرمانی جهان برود اما تأخیر در تعویض پاسپورتش باعث شد از مهمترین تجربه ورزشی‌اش باز بماند.
 
پایان محمدجواد
فینال وزن 92 کیلوگرم شاید اتفاق غم‌انگیزی برای تیم ملی کشتی آزاد بود.
جایی که محمدجواد ابراهیمی با غلبه بر رقبای مهم خود ارشک محبی و حسین شهبازی به فینال رسید اما در فینال نتوانست حریف کشتی‌گیر نه چندان مطرح یعنی مبین عظیمی شود. این کشتی محمدجواد ابراهیمی بسیار غم‌انگیز بود، کسی که چندین بار در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی با حق‌خوری روبه‌رو شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی