صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

سکوت محرم به خاطر حاجی‌مایلی شکست

نویدکیا پاسخ یک تلفن را نداد؛ سرمربی تیم امید نشد

اول هفته بود که با اعلام فدراسیون فوتبال، رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران انتخاب و جانشین مهدی مهدوی‌کیا شد. پیش از این از افشین قطبی و محرم نویدکیا به‌عنوان گزینه‌های نهایی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی نام برده می‌شد اما سکان هدایت تیم ملی المپیک برای رسیدن به پاریس ۲۰۲۴ به آقای گل لیگ برتر سپرده شد. پس از این اتفاق بود که محمد مایلی‌کهن در مصاحبه‌ای طوفانی به فدراسیون فوتبال و مافیای حاضر در فوتبال ما حمله کرد. به همین دلیل محرم نویدکیا توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد که در زیر می‌خوانید:

من خیلی اهل مصاحبه نیستم و الان هم اگر دارم صحبت می‌کنم به خاطر آقای مایلی‌کهن است و حس می‌کنم ایشان از اتفاق‌هایی که رخ داد ناراحت است. چطور بگویم که ناراحت نشوند اما حس می‌کنم ایشان پیش خودشان اینگونه فکر می‌کنند که پیش من خراب شدند، چون ایشان درباره سرمربیگری تیم ملی امید با من صحبت کردند و می‌خواهم به ایشان بگویم که بحث‌های فوتبالی ربطی به بحث‌های انسانی ندارد و افرادی امثال آقای مایلی‌کهن، آقای حاج‌رضایی و مختار بابایی، افرادی هستند که بحث انسانی برای من مهمتر از بحث فوتبالی است.
چند روز پیش تلفن همراه من دو سه ساعتی روی سایلنت قرار داشت و در آن زمان به خاطر یک مسأله پزشکی از من دور بود. وقتی تلفن همراهم را نگاه کردم دیدم آقای قلعه‌نویی یک‌بار، آقای ساکت ۴ بار و آقای فتاحی هم چند بار با من تماس گرفته‌اند. بعد واقعیتش کمی نگران شدم که چی شده این آقایان پشت سر هم به من زنگ زدند. من اول به آقای فتاحی زنگ زدم و ایشان هم گفت آقای ساکت دنبال شما می‌گردد و از طرف آقای تاج می‌خواهد با شما صحبت کند. بعد من به‌خاطر اینکه می‌دانستم سرمربی تیم ملی بزرگسالان چه مشغله‌هایی دارد اول به آقای ساکت زنگ زدم. ایشان هم گفتند بحث درباره تیم ملی امید است و آقای تاج می‌خواهند با من صحبت کنند و درباره این ماجرا شرحی دادند.
حدوداً چند دقیقه بعد از تماس آقای ساکت، آقای مایلی‌کهن با من تماس گرفتند. ایشان به من گفتند تو مثل پسرم هستی و همیشه به تو علاقه داشتم، برای همین یک درخواستی ازت دارم و می‌خواهم روی من را زمین نیندازی و قبول کنی. من هم گفتم با کمال میل هر چه شما دستور بدهید انجام می‌دهم. ایشان گفتند ازت می‌خواهم تا سرمربیگری تیم ملی المپیک را قبول کنی. برای خودم خیلی شوکه‌کننده بود و اصلاً فکر نمی‌کردم آقای مایلی‌کهن درباره این قضیه با من صحبت کنند. من هم توضیحات لازم را برای ایشان دادم و گفتند با تمام مشکلاتی که هم ما می‌دانیم و هم تو می‌دانی که وجود دارد ولی اگر امکان دارد شما قبول کنید. من هم گفتم به خاطر شما قبول می‌کنم و تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم.
 حرف من این بود که فقط می‌خواستم با آقای تاج درباره آینده این تیم صحبت کنیم. منتظر ایشان می‌مانم. جالب اینجاست که بعد از ظهر و شب شد اما خبری از آقای تاج نشد و فردایش آقای عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی المپیک انتخاب شد. سر همین قضیه آقای مایلی‌کهن بسیار ناراحت شدند. دیدگاه من متفاوت است و معتقدم شاید قسمت اینگونه بوده. رضا قطعاً فوتبالیست خوبی بود و در مربیگری هم تفکرات خودش را دارد و امیدوارم نتایج خوبی بگیرد و در مسیرش موفق باشد.
 شما فکر نمی‌کنید در این پروسه‌ای که تعریف کردید اگر با امیر قلعه‌نویی تماس می‌گرفتید این پروسه به سرانجام می‌رسید؟ نویدکیا در جواب این سؤال گفت: نمی‌دانم. شاید. ولی من فقط می‌خواستم با رئیس فدراسیون درباره تیم و مسائل آن صحبت کنم. البته طبیعی است که بعد از آن می‌بایست با آقای قلعه‌نویی گفت‌و‌گو و جلساتی برگزار می‌شد چون ایشان سرمربی تیم ملی بزرگسالان هستند و به نوعی سایر تیم‌های ملی‌ زیر مجموعه ایشان هستند و باید با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند. اما من فقط می‌خواستم درباره مسائل تیم ملی امید با رئیس فدراسیون صحبت کنم.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی