صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

بهادر عبدی: فردای قهرمانی شاگردان یحیی قهرمانی‌شان را فراموش کرده‌اند

پرسپولیس در 90 دقیقه هوادار را می برد

بهادرعبدی بازیکن اسبق پرسپولیس که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد از شخصیت بالای قهرمانی پرسپولیس برای برد مقابل هوادار و قهرمانی در جام حذفی حرف می‌زند.

مسعود قراگزلو
خبرنگار

 در رابطه با تیم هوادار و بازی پرسپولیس مقابل این تیم در ورزشگاه بدون تماشاگر چه صحبتی دارید؟
وقتی تیمی به نیمه‌نهایی رسیده حتماً تیم شایسته‌ای است. تیمی که به لحاظ ساختار دفاعی جزو تیم‌های خوب لیگ است به همین دلیل من دیدار سختی را برای پرسپولیس متصور هستم اما با وجود این بازیکنان پرسپولیس به لحاظ انگیزشی و روحی روانی و فنی آنقدر شرایط خوبی دارند که قادرند از سد تیم هوادار هم بگذرند. من با چند بازیکن پرسپولیس نظیر کمال و بیرانوند و امیری و فرجی رابطه نزدیکی دارم به همین دلیل با آنها دایما در حال صحبت هستم از این‌رو خوب می‌دانم که بازیکنان چه روحیه‌ای دارند و فردای قهرمانی لیگ، آن را فراموش کرده‌اند و منتظرند که خوشحالی اصلی‌شان را معطوف به بعد از قهرمانی در جام حذفی کنند.
 اما شرایط پرسپولیس برای رسیدن به فینال نسبت به رقیب سنتی سخت‌تر به نظر می‌رسد!
به هر حال با فشاری که بعضی از تیم‌ها بعد از قهرمانی روی پرسپولیس آوردند شرایط در دیدار نیمه نهایی برای پرسپولیس سخت‌تر شده در حالی که استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی است. این تبعیض هم فقط به جرم این بوده که پرسپولیس قهرمان لیگ شده است.
 یک موضوع دیگر هم این بوده که پرسپولیس بر خلاف لیگ برتر در جام حذفی خیلی چهره موفقی نداشته!
به هر حال اگر شما به تیم‌های مطرح دنیا در اروپا نظیر رئال، بایرن یا منچسترسیتی نگاه کنید به این نکته می‌رسید که آنها چند عنوان قهرمانی در لیگ کسب کرده‌اند در حالی که در جام حذفی کمتر قهرمان شده‌اند. ارزش قهرمانی در لیگ بالاتر از جام حذفی است چون در لیگ باید در 30 بازی موفق باشید در حالی که در جام حذفی با چهار پنج بازی می‌توانید قهرمان شوید. با وجود این شخصیت قهرمانی بالای پرسپولیس به گونه‌ای است که آنها به هیچ وجه جامی را براحتی از دست نمی‌دهند و با وجود قهرمانی‌های متوالی هیچ زمانی قهرمانی تیم‌های دیگر را زیر سؤال نبرده‌اند.
 در رابطه با کری مربی هوادار برای یحیی و برد پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
من از مصاحبه سرمربی هوادار خبر ندارم اما به هر حال ایشان، آن راه را انتخاب کرده است. با وجود این پرسپولیس و یحیی تیمی نیستند که تحت تأثیرکری سرمربی هوادار قرار بگیرند و تمرکز‌شان به هم نمی‌ریزد. ضمن اینکه در فوتبال روز هم دیگر دوره کری‌خوانی و این مسائل به سرآمده و این مسائل برای برد دیگر جواب نمی‌دهد.
 به نظرتان نتیجه بازی پرسپولیس با هوادار در نود دقیقه مشخص می‌شود یا کار به وقت‌های تلف‌شده می‌کشد؟
با توجه به قدرتی که پرسپولیس دارد و نیمکت پرقدرتی که از آن بهره می‌برد به نظرم از سد هوادار در نود دقیقه می‌گذرد.
 چه تیم‌هایی به فینال می‌رسند و به نظرتان چه تیمی قهرمان می‌شود؟
هنوز زود است راجع به تیم‌هایی که به فینال می‌رسند قاطعانه نظر بدهیم اما مردم ایران، چه پرسپولیسی و چه استقلالی دوست دارند که این دو تیم به فینال برسند و یک بازی تمام‌عیار را شاهد باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی