فدراسیون و قلعه‌نویی باید از عنایتی حمایت کنند

محمد نصرتی
مربی فوتبال
رضا عنایتی در باشگاه‌هایی که مربیگری کرده به جز نفت مسجدسلیمان عملکرد بدی نداشته اما باید دید آیا از بازیکنان این رده شناخت دارد؟ باید به این موضوع خیلی توجه کرد. اکنون فوتبال بابت پایین آمدن میانگین سنی رشد کرده است. در گذشته بازیکن 23 ساله به خودش می‌گفت جوان اما اکنون نفراتی را در لیگ‌های معتبر می‌بینیم که 18 یا 21 سال دارند. نمونه‌های بارزشان امثال گاوی، رودریگو، بلینگهام و فیل فودن هستند. بازیکنان تیم امید ما را هم نفراتی در همین میانگین سنی تشکیل می‌دهند. باید یک سرمربی چگونگی رفتار با این بازیکنان را بداند. باید در بازی‌های بین‌المللی مربیگری و بازی کرده و تا حدی سلسله مراتب را در تیم‌های پایه گذرانده باشد.
این تیم امید پتانسیل خوبی دارد. برخی نفرات باکیفیت لیگ ما در شرایط سنی خوبی هستند و با این ابزار پتانسیل صعود به المپیک را داریم اما فارغ از این موضوع باید هماهنگی لازم بین تیم‌های لیگ برتری و تیم امید که همواره یک دغدغه بوده است، به شکل خوبی پیش برود. ضمن اینکه باید بین تیم امید و تیم بزرگسالان هم تعامل ایجاد کرد. نفراتی مثل امین حزباوی، سامان فلاح، مهدی هاشم‌نژاد، یاسین سلمانی، سعید سحرخیزان، میلاد کر بازیکنان باکیفیتی هستند که می‌توانند شرایط خوبی را برای تیم امید رقم بزنند.
رضا عنایتی مربی است که به‌دلیل 3-2 فصل حضور در فوتبال امارات و همراهی تیم ملی در جام جهانی یک فاکتور مناسب دارد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم، هرچند کار بسیار سختی دارد. امیر قلعه‌نویی هم که عنایتی را سفارش داده باید حمایت و پشتیبانی لازم را از وی داشته باشد و در صورت تداخل برنامه‌ها، بازیکنانی که تیم امید نیاز دارد در اختیارش بگذارد تا اردوهای آماده‌سازی مناسبی داشته باشد تا ضمن صعود به المپیک، بتوانند در بازی‌های آسیایی نیز عملکرد خوبی داشته باشند.
آنگونه که شنیده‌ام برخی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید، این پیشنهاد را قبول نکردند. در نهایت عنایتی انتخاب شد و همه باید از او حمایت کنیم. هرکسی هم باید به اندازه خودش مسئولیت‌پذیر باشد. همیشه در انتخابات انتقاداتی وجود دارد اما انتخاب یک مربی سلیقه‌ای است. اتفاقاتی هم در گذشته افتاده و همه این مسائل سبب می‌شود چالش‌هایی به وجود بیاید اما در نهایت از منِ مربی تا اهالی رسانه، مسئولان فدراسیون، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و... باید کمک کنند تا این تیم بتواند نتیجه بگیرد.
گفته شده که عنایتی با نظر قلعه‌نویی انتخاب شده و در صورت نتیجه نگرفتن تیم، همه فشارها به قلعه‌نویی و عنایتی وارد می‌شود اما خود فدراسیون فوتبال مسئول اصلی و متولی فوتبال است. همانگونه که خودتان قلعه‌نویی را انتخاب کردید، اکنون هم اگر با نظر او سرمربی تیم امید انتخاب شده، تبعات کارش با خودتان است. از قبل مشخص بود تفاهم و توافقی بین کمیته ملی المپیک و حبیب کاشانی با فدراسیون فوتبال وجود ندارد. با وجود این همه باید از عنایتی یا هرکس دیگری که سرمربی تیم امید باشد، حمایت کنیم و هرکسی مسئولیت کار خودش را بپذیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی