مأموریت سخت هدایت زیر 23 ساله‌ها به سرمربی سابق هوادار رسید

وزنه سنگین تیم امید روی شانه‌های رضا عنایتی

تکلیف مربیگری تیم امید دیروز مشخص شد و رضا عنایتی هدایت این تیم را به عهده گرفت. فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته کشمکش زیادی با کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرمربی این تیم داشت. از طرف دیگر چند مربی هم پیشنهاد مربیگری این تیم را رد کرده بودند. بعد از مهدی تارتار و محمد ربیعی، شنبه مجتبی حسینی هم از قبول هدایت این تیم انصراف داد.
در وبسایت فدراسیون فوتبال آمده: «با اعلام مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون، براساس پیشنهاد امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی و موافقت فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک، غلامرضا عنایتی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید کشورمان منصوب شد.»
 
پرونده لاغر مربیگری
عنایتی با سابقه بازی زیر نظر قلعه‌نویی در استقلال و تیم ملی رابطه خوبی با سرمربی تیم ملی دارد. قلعه‌نویی پیش از این مجتبی حسینی را برای مربیگری تیم امید پیشنهاد داده بود که با انصراف سرمربی فصل قبل پیکان این نیمکت به رضا عنایتی رسید. ظاهراً قلعه‌نویی مصمم است که تیم ملی رابطه سازمانی منسجمی با تیم امید داشته باشد و شناختش از عنایتی به این همکاری کمک خواهد کرد.
عنایتی 46 ساله سرمربیگری را با تیم قشقایی شروع کرد و بعد از آن موفق شد هوادار را به لیگ برتر برساند. او در لیگ بیست و یکم هدایت هوادار را به عهده داشت و در اولین فصل حضور این تیم در لیگ برتر به رتبه دهم رسید. او در مقطعی از لیگ بیست و دوم به نفت مسجدسلیمان رفت، ولی به‌دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شد.
انتخاب سرمربی تیم امید همین حالا هم دیر شده و عنایتی باید بلافاصله کارش را شروع کند. قرعه‌کشی مرحله اول مقدماتی المپیک پنجشنبه برگزار می‌شود و عنایتی کمتر از چهار ماه فرصت دارد که تیمش را برای این مسابقات آماده کند. این مسابقات از 13 تا 21 شهریور به‌صورت متمرکز در یازده گروه برگزار می‌شود.
 
حضور خطرناک در سید دوم
در این مرحله ۴۴ تیم حضور دارند و به‌دلیل نتایج تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در دوره گذشته اکنون ایران در سید دوم قرار دارد. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم زیر 23 ساله‌های ایران در رده دوازدهم قاره قرار دارد و به همین دلیل در سید دوم قرار گرفته است.
تیم‌های عربستان، ازبکستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عراق، ویتنام، ترکمنستان، تایلند، اردن و امارات یازده تیم سید اول هستند که قرار است سرگروه باشند. همچنین کشورهای عربستان، ازبکستان، کره جنوبی، ویتنام، تایلند، اردن، کویت، تاجیکستان، بحرین، اندونزی و چین برای میزبانی این مرحله نامزد شده‌اند و تیم امید با توجه به قرعه‌اش باید به یکی از این کشورها سفر کند.
از ۴۴ کشوری که باید در بخش مقدماتی با هم به رقابت بپردازند، حضور تیم قطر به‌عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا در مسابقات نهایی قطعی است. یازده تیم اول هر گروه صعودشان قطعی خواهد بود و سپس ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها به مرحله نهایی صعود خواهند کرد. حضور در سید دوم خبر خوبی برای عنایتی نیست و تیمش ممکن است با قرعه سختی روبه‌رو شود.
 
انتظار مدال از بازی‌های آسیایی
تیم امید همچنین از اول مهر در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر می‌شود و کمیته ملی المپیک امیدوار است که این تیم بتواند مدال بگیرد. ضرب‌الاجل کمیته بازی‌ها برای ارسال اسامی 27 اردیبهشت بود و با توجه به تأخیر در انتخاب سرمربی تیم امید، کمیته ملی المپیک با همکاری فدراسیون فوتبال فهرست اولیه 50 نفره این تیم را ارسال کرد.
فدراسیون فوتبال اسامی 50 بازیکن دارای شرایط بازی در تیم امید را به کمیته المپیک داده و آنها به ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو ارسال کرده‌اند. بر اساس اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال، لیست بازیکنان تیم امید در بازی‌های آسیایی قابل تغییر است و اگر سرمربی جدید زیر 23 ساله‌ها تصمیم به دعوت از بازیکنانی بگیرد که در لیست 50 نفره نباشند، مشکلی برای جایگزینی نیست و در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی