آغاز بیست و هفتمین سال انتشار «ایران ورزشی»

یک راه بی‌پایان

وصال روحانی
روزنامه نگار

 امروز (دوشنبه اول خرداد 1402) مصادف با پایان بیست و ششمین سال انتشار «ایران ورزشی» و آغاز بیست و هفتمین سال حیات این روزنامه است.
طی این مدت انواع تغییرات بر‌اساس ضرورت‌های زمان در «ایران ورزشی» صورت گرفته است، از تغییر قطع و اندازه و فرم ظاهری آن گرفته تا تغییر مضمونی و  محتوایی مطالب ولی همواره راه و نگرش و نحوه کار این روزنامه محفوظ مانده است. آرمان ایران ورزشی از روز نخست انتشار، حرکت در مسیر ورزش کشور و تلاش برای ارتقای آن و ترسیم شرایط ورزش جهان به قصد الگوبرداری از جنبه‌های صحیح آن بوده است. در این راه فوجی از خبرنگاران تلاشگر و نویسندگان مجرب به ایران ورزشی آمده و در تحقق اهداف فوق کوشیده و شمار زیادی رفته و به سایر مؤسسات انتشاری و یا حرفه‌های متفاوت گرویده‌اند اما هرکس که به این وادی پای نهاده، از اصول مورد بحث دوری نگزیده است.
راه پیش‌رو مثل تمامی مسیر طی شده تاکنون، بسیار سخت و صعب‌العبور و البته بی‌پایان است. اگر تا واپسین روز زندگی‌مان هم موظف به نوشتن این نکته باشیم که تجلی ورزش به ابزاری هرچه کامل‌تر و علمی هرچه نوین‌تر نیاز دارد که معمولاً به آن بی‌توجهی می‌شود، باز باید این واقعیت را به روی کاغذ ببریم تا رسالت مطبوعاتی‌مان حفظ شود. فوتبال با حاشیه‌هایش و تعدادی از ورزش‌ها با نقصان‌های تشکیلاتی‌شان پیوسته دردسرسازی می‌کنند اما باید هر روز پیرامون این مسائل نوشت و تأکید و کوشش بلیغ کرد تا مسئولان امر با دلسوزی بیشتر به رفع معایب فوق و هموار کردن هرچه بیشتر راه شکوفایی همه ورزش‌ها اهتمام ورزند.
قیمت دائماً رو به افزایش تأمین کاغذ و هزینه‌های چاپ نیز در تمامی این سال‌ها مشکل‌ساز بوده و باعث گران‌تر شدن بهای خرید روزنامه طی حیات تقریباً سه دهه‌ای آن شده است. اما اقبال ما بلند و نظر لطف پروردگار شامل حال ما بوده، زیرا مردم و ورزشدوستان کشور که سرمایه‌های واقعی ورزش‌اند با درک این مسأله از ابتیاع این نشریه صرفنظر نکرده و همواره با ما که خدمتگزاران صدیق آنها بوده‌ایم همراهی کرده و ایران ورزشی را تنها نگذاشته‌اند. سران دیروز و امروز مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران هم با علم به اثرگذاری وسیع دستاوردهای ورزشی در امر ارتقای اجتماعی و متحول کردن جامعه و امیدوار و پرشورتر کردن آحاد مردم پای کار مانده و از مقابل انواع مشکلات عبور کرده‌اند تا در حیات و انتشار «ایران ورزشی» خللی نیفتد. برای اینکه حق مطلب ادا و سیمای افرد سهیم در ادامه حیات این روزنامه مشخص‌تر شود، باید نام صدها فرد پویا و پرتلاش را بیاوریم ما این در حوصله این مقاله نیست و بنابراین از آن درمی‌گذریم و فقط به همه آنها درود می‌فرستیم. از مردم هم که ان‌شاء‌الله در ادامه این راه سخت از ما حمایت خواهند کرد، به کرات تشکر و خدا را شکر می‌کنیم که این همه حامی شرافتمند داریم. در قبال تمامی آنها یک‌بار دیگر متعهد می‌شویم که همچنان راه درست را برویم و خوب و صادقانه بنویسیم و هرگز نا‌امید نشویم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی