قربانی اخراج اسکوچیچ؛

هاشمیان: بی‌رحمانه‌ترین جدایی عمرم را تجربه کردم!

زمانی که اسکوچیچ از تیم ملی ایران اخراج شد و کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی برگشت، آنقدر هیاهوی بازگشت پرتغالی زیاد بود که سوختن مهره‌‌های کادر فنی نیمکت اسکوچیچ به چشم هیچ‌کس نیامد. یکی از این افراد وحید هاشمیان بود، مردی که هم در دوران بازیگری و هم در زندگی شخصی همیشه نماد فروتنی و آرامش بود، با اینکه دلخوری شدیدی از اتفاقات داشت اما لب از لب باز نکرد و هیچ‌کس یادش نبود فرد شایسته‌ نیمکت اسکوچیچ با وجود حضور در دو کادر اسکوچیچ و ویلموتس یک جام جهانی را از دست داد.
هاشمیان برای اولین بار بعد از گذشت حدود 6 ماه پس از جام جهانی در مورد اتفاقات و جدایی‌اش از تیم ملی شروع به درد دل کرد و در مصاحبه‌ای گفت: «چه داخل ایران و چه خارج از ایران و چه در مدتی که مربیگری را شروع کرده‌ام، این یکی از تلخ‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اتفاقاتی بود که برایم افتاد .اینکه یک گروهی را بخواهند تغییر دهند، در تمام دنیا وجود دارد. بالاخره یک مربی عوض می‌شود ولی ما چند موضوع داریم؛ اینکه چرا عوض شدیم و نحوه عوض‌ شدن‌مان چگونه بود؟ من خودم سال‌ها در تیم‌های مختلف بازی کرده‌ام .تیم‌های پایه‌ هم بوده‌ام یا همین تیم‌هایی که من در آنها مربیگری کرده‌ام، هر دفعه که از این تیم جدا شده‌ام، کادر فنی را دعوت کردند، جایزه دادند، خداحافظی و تقدیر کردند؛ حتی اگر نتایج بد بوده باشد. ولی در این نوع برکناری هیچ‌کس با من تماس نگرفت.»

برایم بلیت گرفتند و گفتند بروید!
هاشمیان در ادامه خبر می‌دهد که فدراسیون با همه دستیاران خارجی تسویه‌ حساب کرده و قربانعلی‌پور، مربی بدنساز تیم ملی هم خودش با حضور در فدراسیون تسویه‌ حسابش را گرفته است اما با وجود این، اقدامی برای تسویه‌ حساب با هاشمیان صورت نگرفته است: «یک نامه به آقای تاج دادم و برای او نوشتم که وضعیت من را مشخص کنید. همانطور که می‌دانید، وقتی یک مربی قرارداد دارد نمی‌تواند بگذارد و برود. یک نامه برای آقای تاج فرستادم که این نامه در دبیرخانه ثبت شده است. مجدداً پیش از اینکه به آلمان سفر کنم، نامه دوم را ارسال کردم. همه اینها ثبت شده است. در این نامه نوشتم که آقای تاج لطفاً وضعیت من را مشخص کنید. من باید بروم و اگر می‌خواهید، ادامه کار را به من بگویید، اگر نمی‌خواهید، برایم بلیت برگشت بگیرید و وضعیت من را مشخص کنید. در نامه‌ام تأکید کرده بودم که هر زمان شما بگویید، برمی‌گردم. تنها جواب فدراسیون این بود که یک نفر از تشریفات فدراسیون با من تماس گرفت و برایم بلیت گرفت و گفت که شما می‌توانید بروید!»

پول نداریم به شما بدهیم!
نامه‌نگاری‌های وحید هاشمیان با فدراسیون در نهایت حاصلی نداشته و در نهایت به تماسی عجیب با وکیل او منتهی شده است: «شخصی به نام آقای فغان‌پور به وکیل من گفته بود که قرارداد وحید سی‌ام مرداد باطل شده است! یعنی شما تصور کنید آقای تاج هشتم شهریور به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و ما تا آن زمان داشتیم کار می‌کردیم. من سر کار بودم و بازی‌های لیگ را می‌دیدم، چگونه بوده که قرارداد ما فسخ شده است ولی ما از آن اطلاع نداریم؟ او گفت که پول هم نداریم که به شما بدهیم!»
شما می‌خواهید آینده‌سازی کنید؟
هاشمیان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید: «شما می‌خواهید برای فوتبال ایران آینده‌سازی کنید. این چگونه آینده‌سازی است؟ این رفتار در‌ شأن یک بازیکن ملی و یک مربی که برای ایران زحمت کشیده، نیست. فدراسیون فوتبال ایران قراردادی نوشته است و هر کدام از طرفین قرارداد آن را فسخ کند، باید ۳ ماه خسارت بدهد. این قانون را خودتان گذاشتید. آیا برای اینکه شما بخواهید یک‌ ماه در حقوق یک شخص صرفه‌جویی کنید، باید دروغ بگویید و تاریخ ۳۰ مرداد را زمان فسخ اعلام کنید؟ در صورتی‌ که ما تا آقای کی‌روش بیاید، کار می‌کردیم. آیا این حرکت‌ها حرکتی زننده نیست؟ من واقعاً از اینکه در جام‌جهانی نبودیم، ناراحت شدم و برای این افراد واقعاً متأسفم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی