از لگد خوردن تا حضور در لیست ثروتمندان بریتانیا

توپ جمع‌کنی که ثروتش بیشتر از هری کین است!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

تو همان بچه‌ای هستی که هازارد به تو لگد زد! چارلی مورگان توپ جمع‌کنی که به خاطر تعلل در برگرداندن توپ به هازارد در بازی سوانزی و چلسی در نیمه نهایی جام اتحادیه، در سال 2013، از مهاجم بلژیکی کتک خورده بود، حالا بعد از 10 سال دوباره به تیتر اخبار برگشته است. اما این بار به‌عنوان یکی از ثروتمندان زیر 35 سال بریتانیا!
بیایید از سال 2013 شروع کنیم. سوانزی در اولین بازی نیمه نهایی جام اتحادیه، صفر-2 در استمفورد بریج پیروز شد. گل‌های میچو و گراهام، سوانزی را به رهبری مایکل لادروپ به یک قدمی فینال رساند. آنها برای رسیدن به این موفقیت باید در خانه از گل‌های بازی رفت محافظت می‌کردند، در آن روز تاریخی چارلی مورگان 17 ساله و پسر مدیر باشگاه، مارتین مورگان، برای توپ جمع‌کن شدن در آن بازی نام‌نویسی کرد.
در دقیقه 78 بازی برگشت در حالی که بازی با نتیجه صفر-صفر دنبال می‌شد و چلسی برای رسیدن به گل عجله داشت در یکی از صحنه‌ها توپ در محوطه‌ای که چارلی وظیفه داشت از زمین خارج شد، اما پسر 17 ساله به جای اینکه توپ را سریع به ادن بدهد روی توپ افتاد تا مانع آغاز سریع بازی شود، همین قضیه باعث عصبانیت ادن هازار شد و از کوره در رفت و به پهلوی پسر ضربه زد تا توپ را از زیر او خارج کند، این اتفاق با اخراج ادن و در نهایت حذف چلسی از آن رقابت‌ها همراه شد.
مورگان که نقشه‌اش در آن زمان بخوبی جواب داد تقریباً سه سال بعد از برند انحصاری نوشیدنی خود با شریکش رونمایی کرد تا به جز لگدی که از یک فوتبالیست خورده است اسمش دوباره کنار فوتبالیست‌ها آورده شود، این بار به‌عنوان مقایسه ثروتش با آنها! تایمز ثروت او را 55 میلیون پوند تخمین زده است که او را در لیست بالاتر از هری کین و پشت سر رحیم استرلینگ (61 میلیون) و گرت بیل (70 میلیون) قرار می‌دهد.


با ادن نوشیدنی بخور!
مجله تایمز برای معرفی چارلی به‌عنوان یکی از ثروتمندان بریتانیا متنی را به این صورت منتشر کرد: «بطری‌های طلایی AU حالا در بسیاری از کافه‌ها و کلوب‌ها جای ثابتی دارند، اما 10 سال پیش، مورگان، 27 ساله، به جوان 17 ساله‌ای معروف بود که از ادن هازارد لگد خورده است. سه سال بعد، پسر هتلدار به همراه دوست مدرسه‌اش جکسون کوین، یک برند نوشیدنی خود را با نام AU راه‌اندازی کرد و فروش آنها در سال‌های 2021 تا 2022 به 9/43 میلیون پوند افزایش یافت.» آن حادثه البته پایان بدی نداشت و ادن برای عذرخواهی از مورگان او را به رختکن چلسی دعوت کرد و گفت: «او روی توپ خوابیده بود، من می‌خواستم توپ را از زیر او بیرون بکشم، نمی‌خواستم به او ضربه بزنم. به هر حال بابت این اتفاق متأسفم.» شاید چارلی و ادن حالا بعد از 10 سال بتوانند با هم نوشیدنی بنوشند.

جستجو
آرشیو تاریخی