صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

سوژه

تکمیل مثلث ایتالیایی‌ها در فینال های اروپایی
فیورنتینا در فینال لیگ کنفرانس اروپا به مصاف وستهام خواهد رفت. نماینده ایتالیا که بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی را در خانه 2 بر یک به بازل باخته باخته بود، پنجشنبه شب در سوئیس، این تیم را به لطف گل آنتونین باراک در وقت‌های تلف شده وقت اضافه دوم، 3 بر یک شکست داد تا در مجموع با برتری 4 بر 3 راهی فینال شود. پیش از باراک، هم‌تیمی او نیکلاس گونزالس دو گل برای فیورنتینا به ثمر رسانده بود.
بنفش‌های فلورانس اکنون دو فینال دارند که باید برای آنها آماده شوند: اولی جام حذفی ایتالیا مقابل اینتر که 4 روز دیگر برگزار می‌شود و پس از آن فینال لیگ کنفرانس مقابل وستهام در پراگ در روز 7 ژوئن. به این ترتیب ایتالیایی‌ها برای دومین سال متوالی در فینال لیگ کنفرانس اروپا نماینده خواهد داشت (سال گذشته رم در این مسابقات قهرمان شد) و از آن مهمتر اینکه امسال کالچو در هر سه فینال تورنمنت باشگاهی یوفا، نماینده دارد؛ اینتر در لیگ قهرمانان، رم در لیگ اروپا و فیورنتینا در لیگ کنفرانس.
وینچنزو ایتالیانو، سرمربی فیورنتینا پس از پیروزی مردانش در خانه بازل گفت: «میزان خوشحالی ما باورنکردنی است. سه گلی که زدیم، نشان‌دهنده عطش شدید برای رسیدن به فینال بود. بچه‌ها فوق‌العاده بودند، زیرا آمدن به اینجا و بازی با این شخصیت و کیفیت آسان نیست. ما برای این عملکرد خوب پاداش‌مان را می‌گیریم. اکنون دو فینال برای بازی در کنار کوپا ایتالیا داریم. امسال تیم یک مسیر فوق‌العاده را سپری کرد.»


ناکامی لیکرز با ادامه طلسم جیمز در کوارترهای چهارم
لبران جیمز یک بار دیگر در دنور طعم تلخ شکست را چشید و این بار این شکست با شرمساری از دست دادن یک دانک و حسرت نگرفتن یک ریباند دیگر برای تکمیل تریپل دابل همراه شد. از همه بدتر اینکه طلسم ناکامی‌های او در پرتاب‌های سه امتیازی در کوارتر آخر بازی‌ تیم‌هایش در مرحله پلی‌آف ادامه پیدا کرد. جیمز در شبی که لیکرز به خانه ناگتس رفت و 108 به 103 به دنور باخت، یکی از شب‌های نه‌چندان به یادماندنی‌اش را تجربه کرد. تیم او هم برای دومین بار متوالی به ناگتس باخت و در فینال کنفرانس غرب 2 بر صفر از حریف عقب افتاد.
جیمز همچنین در یک کشمکش با نیکلا جوکیچ از تیم دنور ناگتس، تعادلش را از دست داد و به صندلی‌های هواداران مستقر در کنار زمین مسابقه برخورد کرد. این اما بدترین قسمت این اتفاق نبود چرا که برخورد او به صندلی یکی از هواداران، باعث شد نوشیدنی یخی که دست آن هوادار بود از دستش رها شود و روی صورت ستاره لیکرز خالی شود. البته این هوادار خیلی زود برای اسطوره NBA یک حوله فراهم کرد تا او صورتش را خشک کند و جیمز هم از او قدردانی کرد.
لبران از زمان بازی دوم تیمش در مرحله پلی‌آف NBA از 20 پرتاب سه امتیازی‌اش در کوارترهای پایانی تنها یکی را داخل سبد انداخته است. این بدترین روند او طی 25 سال گذشته در مراحل پلی‌آف NBA است. جیمز این بازی را با 22 امتیاز، 9 ریباند، 10 پاس گل، 4 توپ‌ربایی و 2 بلاک طی 40 دقیقه حضور در زمین مسابقه به پایان رساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی