صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خدا به اینتر رحم کند؛ منچسترسیتی فقط سه‌گانه قهرمانی می‌خواهد

شاهکار نابغه‌ای به نام گواردیولا!

بهترین بازی منچسترسیتی بعد از آمدن پپ گواردیولا؟ بهترین بازی تاریخ منچسترسیتی؟ شاید تعریف منصفانه‌ای از بازی برگشت سیتی مقابل رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیدا نشود و آنها آرام آرام به سوی سه‌گانه قهرمانی گام برمی‌دارند. سیتی می‌تواند بعد از یونایتد 1999 دومین تیم انگلیسی فاتح سه‌گانه لقب بگیرد، آنها در این بازی 13 ضربه در چهارچوب مادرید داشتند، رکوردی که هیچ تیمی در برابر رئال نداشته؛ از 20 سال پیش که این آمار ثبت می‌شود.
 
هوشیار و درخشان
 درست دو روز بعد از آنکه گزارش شد پاری‌سن‌ژرمن به دنبال جذب برناردو سیلوا است، هافبک پرتغالی گل کاشت و به سیتی گوشزد کرد به مشتری‌ها جواب رد بدهد، نه فقط به خاطر گل‌هایش. او درخشان بود و تقریباً در میانه همه حرکات سیتی حضور داشت برای همین سزاوار زدن گل اول بود. گل دوم را هم با هوشیاری زد و نخستین بازیکن بعد از یک دهه شد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان دو گل به رئال مادرید می‌زند. روبرت لواندوفسکی در سال 2013 برای بوروسیادورتموند چهار گل به رئال زد و دو سال قبل لیونل مسی دو گل وارد دروازه رقیب ابدی بارسلونا کرده بود. سیلوا آخرین قرارداد خود با سیتی را در سال 2019 امضا کرده که تا سال 2025 اعتبار دارد اما با چنین بازی‌هایی سیتی در حفظ او تردید نمی‌کند به خصوص که ایلکای گوندوغان درخشان هم در پایان قراردادش است.
 
ضعف خط میانی
 اگر رئال مادرید یک دلیل برای خوشبینی در ورزشگاه اتحاد داشت، تجربه بازیکنانش بود، خونسردی تونی کروس و لوکا مودریچ در بازی‌های زیادی به داد رئال رسیده بود اما شاید برای اولین بار این دو همزمان خوب نبودند. مودریچ از دقیقه اول توپ را لو داد و مقهور پرسینگ سیتی شد. کروس در زمان مالکیت توپ سیتی هیچ کارایی نداشت. فدریکو والورده هم در زمین گم شده بود. شاید خط میانی در آینده نزدیک با آمدن امثال جود بلینگهام و پیشرفت اورلین شوامنی تقویت شود اما مثلث خط میانی رئال در بازی چهارشنبه افتضاح بود.
 
شاهکار گواردیولا
 پپ گواردیولا برخی از بدترین تجربه‌های مربیگری خود را مقابل رئال مادرید داشته از جمله نیمه‌نهایی سال 2014 با بایرن‌مونیخ که تیمش در دو دیدار 5 بر صفر باخت، فصل قبل هم سیتی در وقت‌های تلف‌شده دو گل خورد و نتوانست به فینال برود. او می‌توانست روش متفاوتی را در پیش بگیرد اما کاری را انجام داد که خوب بلد بود و به بازیکنانش اعتماد کرد که این بار اشتباه نکنند. او روز قبل از بازی گفته بود زیاد به این مسابقه فکر نمی‌کند و کار خاصی انجام نمی‌دهد اما واقعیت نداشت و این بازی حاصل خلاقیت فردی و اتفاقات لحظه‌ای نبود. سیتی در این فصل و به خصوص در سه ماه گذشته دقیقاً روی این برنامه کار کرده که نتیجه‌اش بردهای پرگل بوده. تیم گواردیولا این فصل منچستریونایتد را 6 بر 3، لیورپول را 4 بر یک، تاتنهام را 4 بر 2، آرسنال را 4 بر یک، لایپزیگ را 7 بر صفر، بایرن‌مونیخ را 3 بر صفر و حالا رئال‌مادرید را 4 بر صفر شکست داده، این نتایج اتفاقی نیست و باید آن را شاهکار گواردیولا دانست.
 
مدافع غیرتخصصی
 ادواردو کاماوینگا نزدیک به چهار ماه است که در پست غیرتخصصی بازی می‌کند. این هافبک دفاعی عملکرد خوبی در دفاع چپ داشته اما در این بازی بشدت مورد تهاجم قرار گرفت و حیف شد که نخستین گاف او در دفاع در بزرگترین بازی رقم خورد و سیتی به گل اول رسید. این آغاز ماجراهای او در این پست بود، او در دفاع نفر به نفر خوب است اما در دفاع منطقه‌ای که در این بازی خیلی لازم بود، ضعیف است و سیتی بارها از این ضعف بهره برد. شاید بعد از این بخواهد در پست تخصصی‌اش بازی کند.
   
جو اتحاد
 سیتی در طول این سال‌ها با انتقادهای زیادی در مورد بی‌حالی و سکوت هوادارانش در استادیوم اتحاد مواجه شده حتی گواردیولا در مقاطعی به هواداران اشاره می‌کرد اما این اواخر ورزشگاه‌شان را به جهنمی برای تیم‌های میهمان تبدیل کرده‌اند. هزاران نفر با صداهایی کرکننده از اتوبوس تیم استقبال کردند و قبل از شروع مسابقه، با سرودهای باشگاه جو وحشتناکی را برای رئال درست کردند. در طول بازی هم میهمان پرافتخار اسپانیایی را رها نکردند که سال گذشته به لطف هوادارانش در برنابئو کامبک زد. قبل از مسابقه گواردیولا گفته بود هواداران تیم را رها نمی‌کنند و در لحظات سخت کنارشان هستند، سیتی لحظات سختی نداشت اما هواداران بی‌وقفه تشویق‌شان می‌کردند.
 
فینال استانبول
 اینتر مطمئن است که می‌خواهد بازی کند؟ شاید بهتر است با سیتی توافق کند، آیا می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان کاری کند؟ رئال مادرید سخت‌ترین رقیب سیتی برای قهرمانی اروپا محسوب می‌شد و کارش به اینجا کشید، اینتر هم اگرچه شرایط خوبی در هفته‌های اخیر داشته اما به نظر نمی‌رسد برای عبور از سیتی شرایط بهتری نسبت به مادرید داشته باشد. قطعاً سیمونه اینتزاگی برای تیمش برنامه می‌ریزد و با هدف پیروزی به میدان استانبول می‌آید ضمن اینکه بدون شانس دانستن نراتزوری بی‌احترامی به دستاوردهای این تیم در رقابت‌های حذفی است اما با توجه به بازی چهارشنبه نباید شانس زیادی برای این تیم قائل شد، خدا به اینتر رحم کند هر چند اتفاقات عجیب در فوتبال کم رخ نداده است.

جستجو
آرشیو تاریخی