صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی جهان
قضاوت تیموری و مهدوی در مکزیک
دو داور بین‌المللی کشورمان کمپ تمرینی و انتخابی داوران قضاوت کننده در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را با موفقیت پشت سر گذاشتند. رقابت‌های قهرمانی جهان پاراتکواندو طی روزهای 21 تا 24 سپتامبر (30 شهریور ماه تا دوم مهرماه 1402) به میزبانی ایالت «وراکروز» کشور مکزیک برگزار می‌شود. به همین منظور، کمپ تمرینی و انتخابی داوران قضاوت کننده در پارالمپیک 2024 پاریس در کشور مکزیک با حضور 83 داور از میان 160 داور دعوت شده از جمله مرجان تیموری، مهنوش مظلومی و حافظ مهدوی در مکزیک برگزار شد. در پایان این دوره از سوی کمیته داوران فدراسیون جهانی، 45 داور برای حضور و قضاوت در رقابت‌های جهانی پاراتکواندو مکزیک انتخاب شدند که از کشورمان نام مرجان تیموری و حافظ مهدوی نیز در این لیست دیده می‌شود. در نهایت از 30 داور (15 مرد و 15 زن) برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس انتخاب و دعوت می‌شوند.
 

محرومیت ۴ ساله برای رضا کلهر
دوپینگ این‌بار در تکواندو
سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو از محرومیت ۴ ساله رضا کلهر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ به علت مثبت شدن دوپینگ در رقابت‌های گرنداسلم چین خبر داد. رقابت‌های تکواندوی گرند اسلم چین به‌عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک در دو مرحله مقدماتی از ۱۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در شهر ووشی برگزار شد. رضا کلهر ملی پوش وزن ۶۸- کیلوگرم ایران بعد از کسب مدال طلا در دور مقدماتی به مدال برنز مرحله نهایی هم رسید اما حالا با انجام آزمایش دوپینگ از این تکواندوکار در جریان دو مرحله مقدماتی و نهایی، تست او مثبت بوده و به همین دلیل ۴ سال از حضور در تمامی میادین تکواندو محروم شد. اصغر رحیمی سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در این‌باره گفت: «ماده ممنوعه مصرفی در نمونه تست این ورزشکار از خانواده استروئید آنابولیک است که به همین دلیل با محرومیت ۴ ساله مواجه شده است. ما نیز درخواست خود را برای تخفیف این محرومیت اعلام کرده‌ایم. البته اعتراض دیگر فایده‌ای ندارد چرا که از کلهر دو مرتبه تست دوپینگ در جریان رقابت‌های گرنداسلم اخذ شده است.»
 

مسابقات کشتی آزاد جام تختی
کمیته سه نفره
اعضای کمیته فنی رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی معرفی شدند. چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای ۴ و ۵ خردادماه در شهر ارومیه برگزار می‌شود. محسن کاوه، پژمان درستکار و ایوب بنی نصرت به‌عنوان اعضای کمیته فنی این مسابقات معرفی شدند. این در حالی است که فدراسیون کشتی برای مسابقات کشتی فرنگی تعداد زیادی از پیشکسوتان کشتی فرنگی را در کمیته فنی قرار داده بود که البته هیچ کدام هم نیامدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی