صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اعلام رنکینگ وزنه‌برداران المپیکی

سهراب دور از پاریس

رنکینگ‌ المپیکی وزنه‌برداری به روز شد و تنها سه وزنه‌بردار ایران همچنان جزو ۱۰ نفر اول قرار دارند. این رنکینگ پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی که گزینشی المپیک پاریس بود، به روز شد و در بخش مردان تغییری در نفراتی که در رنکینگ المپیک هستند، ایجاد نشد.
 ایران از پنج وزن مردان، در دسته‌های ۸۹، ۱۰۲ و فوق‌سنگین به دنبال سهمیه المپیک پاریس است که همچنان کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم، رضا دهدار در دسته ۱۰۲ و علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در رنکینگ قرار دارند و با توجه به رکوردهایی که در قهرمانی آسیا ثبت شد بسیار بعید است که تغییری در ترکیب نفرات به وجود بیاید. مصطفی جوادی، سهراب مرادی، آیت شریفی و علیرضا یوسفی با وجود اینکه در قهرمانی آسیا وزنه زدند، چون نتوانستند رکوردهایی بالاتر از رستمی، دهدار و داودی در رنکینگ ثبت کنند، از این رو وارد رنکینگ نشدند.
 مصطفی جوادی در قهرمانی آسیا رکورد 364 کیلوگرم را در مجموع ثبت کرد که کار بسیار سختی را برای رسیدن به رکورد 380 کیلوگرم کیانوش رستمی دارد. سهراب مرادی هم در 102 کیلوگرم 362 کیلوگرم را بالای سر برد که با توجه به رکورد 390 کیلوگرم رضا دهدار، سهراب با این رکورد شرایط سختی دارد مگر اینکه در قهرمانی جهان بتواند حرکت فوق‌العاده‌ای انجام بدهد. در فوق‌سنگین هم همین شرایط است؛ با توجه به رکوردی که علی داودی دارد، بعید است آیت شریفی بتواند به رکوردش برسد.
در بخش زنان اوضاع به شکلی است که گرفتن سهمیه در این وزن هم دشوار است. از پنج وزن المپیکی، ریحانه کریمی در ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در ۷۱ کیلوگرم، الهام حسینی در ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ‌حسن ارباب در ۸۱+ کیلوگرم در رنکینگ المپیک قرار دارند اما جزو ۱۰ نفر هم نیستند. ۱۰ نفر اول هر وزن در رنکینگ به همراه بهترین وزنه‌برداران هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند و از هر کشور تنها فردی که بالاترین رکورد مجموع را ثبت کرده باشد وارد رنکینگ می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی