صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

استخدام معاون حقوقی قوی؛ از نان شب واجب‌تر است

قرارداد فارسی و انگلیسی داسیلوا هیچ شباهتی با هم ندارد!

بر اساس قرارداد تنظیم شده بین رافائل داسیلوا و باشگاه استقلال، باشگاه موظف است مالیات این مدافع برزیلی را پرداخت کند. دو قرارداد بین رافائل داسیلوا و باشگاه استقلال در اسناد باشگاه موجود است.
در نسخه فارسی مالیات بازیکن برعهده بازیکن است، اما در نسخه انگلیسی تأکید شده که باشگاه می‌بایست، مالیات رافائل داسیلوا را پرداخت کند که به طبع در قرارداد با بازیکن و مربی خارجی آنچه مورد قضاوت قرار می‌گیرد، قرارداد لاتین است. مدافع برزیلی استقلال که مثل کوین یامگا و ریکاردو ساپینتو بعد از دادن نوتیس می‌توانست، اردوی تیم را ترک و از باشگاه به فیفا شکایت کند، این بار هم قصد شکایت از باشگاه استقلال را ندارد و تنها تأکید دارد، باشگاه طبق قرارداد به نسخه انگلیسی موظف به پرداخت مالیات وی می‌باشد و این کار را باید انجام دهد تا زمان خروج از تهران در پایان مسابقات دچار مشکل نشود.
البته این خود جای مسأله است که چرا قرارداد فارسی و انگلیسی این مدافع برزیلی با هم فرق دارد و این مشکلی است که از گذشته به مدیریت جدید به ارث رسیده است.
چگونگی عقد قرارداد با بازیکن و مربی خارجی یکی از چالش‌های فوتبال ایران بوده و موجب آسیب‌های زیادی برای فوتبال باشگاهی و ملی شده و همه اینها به این دلیل است که باشگاه‌ها از مشاور حقوقی بین‌المللی برای عقد قرارداد استفاده نمی‌کنند و جالب اینجاست بعد از ایجاد مشکلات مسئولان حقوقی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند در جریان قراردادها نبوده‌اند. جالب اینجاست طبق قانون فدراسیون فوتبال و تأکید به باشگاه‌ها بر عهده گرفتن مالیات بازیکن و مربی از سوی باشگاه‌ها خطاست. اما با توجه به اینکه داسیلوا معتقد است باید مالیاتش را باشگاه استقلال پرداخت کند منتظر است تا مدیران باشگاه برای حل این معضل فکری بکنند.
در شرایطی که هیچ کس حاضر نیست اشتباهات حقوقی قراردادهای بازیکنان را به عهده بگیرد و به کرات هم در تیم ملی و هم در باشگاه‌ها از بستن قراردادهایی این چنینی لطمه خورده‌اند، بد نیست بیش از هرچیزی باشگاه برای استخدام یک معاون حقوقی خوب وسواس به خرج داده و کسی را موقع عقد قرارداد همراه داشته باشند که این‌طور دچار شوک نشوند. سؤال اینجا است وقتی در سراسر دنیا پرداخت مالیات با خود بازیکن است و حتی مسی و رونالدو هم برای پرداخت مالیات پای‌شان به دادگاه کشیده می‌شود، چرا باشگاه‌های ایرانی موقع جذب بازیکن به این موارد توجهی ندارند؟ در روزهایی که باشگاه استقلال در مسائل حاشیه‌ای محصور شده است چنین مواردی می‌تواند خودش معضلات قبلی را مضاعف کند.

جستجو
آرشیو تاریخی