صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

9 پرسپولیسی جام اولی می شوند؟

کمال و یک رکورد استثنایی ؛ششمین قهرمانی لیــــــــــــــــــــــــــــگ برتر

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
از بین بازیکنان پرسپولیس کاپیتان دوم این تیم می تواند با قهرمانی در لیگ بیست و دوم به یک رکورد فوق العاده دست یابد.کمال که در هر 5 قهرمانی متوالی لیگ های شانزدهم تا بیستم عضو پرسپولیس بوده امروز در صورت بالا بردن جام ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر را دشت خواهد کرد و در تاریخ این رقابت ها فقط سیدجلال را بالای سر خود می بیند.
امید عالیشاه کاپیتان اول تیم که در لیگ شانزدهم عضو تراکتور بود تا کنون 4 بار قهرمان لیگ برتر شده.جالب اینکه او با سرمربیگری علی دایی، برانکو و یحیی در پرسپولیس سه نایب قهرمانی هم در کارنامه دارد.
کاپیتان سوم تیم وحید امیری است که در قهرمانی لیگ هجدهم با حضور در سوپرلیگ ترکیه شریک نبود و 4 قهرمانی لیگ در کارنامه دارد.هم استانی او علیرضا بیرانوند هم در قهرمانی لیگ بیستم حاضر نبود و او هم 4 جامه است و البته برعکس امیری نایب قهرمانی ندارد.
سیامک نعمتی دیگر بازیکن باتجربه پرسپولیس هم که در نخستین قهرمانی سرخ ها حاضر نبود 4 قهرمانی لیگ برتر در کارنامه دارد و فصل قبل هم نایب قهرمان شد.مهدی ترابی ستاره این فصل پرسپولیس در قهرمانی های لیگ 16 و 17 عضو این تیم نبود اما سه قهرمانی لیگ در کارنامه دارد و دنبال چهارمی است.
سروش رفیعی که در لیگ های شانزدهم و هجدهم با پرسپولیس قهرمان شده یک قهرمانی لیگ برتر هم با فولاد در فصل 90-89 دارد.مهدی عبدی نیز دیگر دوجامه پرسپولیس است که در قهرمانی های لیگ نوزدهم و بیستم حاضر بود.
فرشاد فرجی، محمد عمری، عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک بازیکنان یک جامه پرسپولیس هستند که در قهرمانی لیگ بیستم حاضر بودند و البته همه در نایب‌قهرمانی فصل قبل حضور داشتند.
اما در تیم پرسپولیس 9 بازیکن حاضرند که می توانند برای اولین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده و جام را بالای سر ببرند پس حتما اشتیاق بسیاری برای قهرمانی دارند.از این جمع شیخ دیاباته یک بار با استقلال نایب قهرمان شده  و احمد گوهری هم فصل قبل با پرسپولیس به نایب قهرمانی رسید.علی نعمتی هم چنین شرایطی دارد و فصل قبل دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.
از بین خارجی های پرسپولیس، گئورگی گولسیانی شرایط جالب تری دارد.او که سه بار با دیناموتفلیس گرجستان قهرمان لیگ کسورش شده سه بار در حسرت جام قهرمانی لیگ برتر ایران مانده و دو بار با سپاهان و یک بار با ذوب آهن نایب قهرمان شده است.
همچنین لئاندرو پریرا که با پالمیراس قهرمان سری آ برزیل شده و البته با کلوب بروژ قهرمان لیگ بلژیک بوده است، می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر ایران را هم به کارنامه افتخارات خود بیافزاید.
وحدت هنانوف دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس که با تیم استقلال در لیگ عالی تاجیکستان قهرمان شده دنبال اولین جام خود در فوتبال ایران است.دانیال اسماعیلی فر هم با وجود دو قهرمانی حذفی و یک سوپرجام در کارنامه اش دنبال لمس اولین جام قهرمانی لیگ برترش می گردد.این شرایط برای سینا اسدبیگی و سعید صادقی هم وجود دارد که تا به حال جامی
نبرده اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی