صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شش - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

3 کاپیتان روی نیمکت پرسپولیس 7 جام لیگ برتر بالای سر برده‌انـــــــد

جان می‌دهند جـــــــــــام نـــــــه

رسیدیم به هفته پایانی. جایی که جام می‌دهند. این هفته آخر اگر قرار بود جامی در کار نباشد بی‌مزه و تلخ می‌شد بخصوص اگر منتظر قهرمانی تیم‌های رقیب می‌ماندیم اما حالا پرسپولیس یک طرف قضیه است و البته شانس اول قهرمانی. تیمی که فصل قبل قهرمانی را به رقیب سنتی داد حالا آمده تا بعد از وقفه‌ای یکساله این قهرمانی را به آن 5 قهرمانی متوالی بچسباند و عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر را برای خود پررنگ‌تر کند.
پرسپولیس یک امتیاز بیشتر از سپاهان دارد و برای قهرمانی باید نساجی را در خانه شکست دهد. اتفاقی که تاکنون در لیگ برتر و در شهر قائمشهر رخ نداده است. پرسپولیس در تهران همواره این تیم را شکست داده و فصل قبل نیز در بازی خانگی این تیم که در مشهد برگزار شد به پیروزی رسید اما در قائمشهر برنده نبوده و برای قهرمان شدن باید طلسم پیروز نشدن در این ورزشگاه را بشکند.
پرسپولیس برای قهرمانی همه ابزار خود را در اختیار دارد. این تیم بدون بازیکن محروم و مصدوم به هفته آخر رسید و با توجه به شرایطش روی کاغذ برنده این مسابقه به نظر می‌رسد. بازیکنان یحیی که بعضاً ملی‌پوش، جام جهانی رفته و لژیونر بوده‌اند با تجربه چند قهرمانی پا به این میدان خواهند گذاشت و می‌دانند که در آستانه قهرمانی و در یک قدمی رسیدن به جام هیچ گونه لغزشی قابل قبول نیست پس با توپ پر، با انگیزه و اشتیاق فراوان در این میدان حاضر خواهند شد.
پرسپولیسی‌ها امروز در قائمشهر برای کسب جام به میدان می‌روند و جان می‌دهند اما جام را به رقیبشان سپاهان نخواهند داد. حضور تماشاگران پرتعداد رقیب، چمن مصنوعی و دشواری‌های بازی در خانه هیچ کدام نمی‌تواند مقابل پرسپولیس سدی ایجاد کند و به قول گل‌محمدی این تیم باید روی زمین آسفالت هم برنده باشد. پرسپولیس که بعد از باخت به سپاهان بازگشتی شکوهمندانه به صدر جدول داشته بعد از شش برد متوالی دنبال هفتمین پیروزی پیاپی و رسیدن به جام است. آنها می‌خواهند مثل فصل شانزدهم لیگ حرفه‌ای با 66 امتیاز قهرمان شوند و پیروزی احتمالی سپاهان در کرمان را بی‌اثر کنند. آنها امروز تمام تمرکزشان را روی بازی خود خواهند گذاشت و برای پیروزی و رسیدن به نتیجه دلخواه خود می‌جنگند و گوش‌شان به نتیجه بازی کرمان بدهکار نیست.
به نظر می‌رسد پرسپولیس بدون تغییر ترکیب نسبت به بازی‌های اخیرش و با همان ترکیب برنده به مصاف نساجی خواهد رفت و یحیی دنبال پیروزی بیستم است تا به جام هشتم قهرمانی برسد.
در نقطه مقابل آنها نساجی تیم سیزدهم جدول است که طی هفته‌های اخیر یک در میان برده و مساوی کرده اما عجیب است که هفته‌هاست طعم پیروزی را نچشیده است. نساجی که طی بازی‌های اخیر توسط یک مربی جوان اسپانیایی کوچ می‌شود و البته باز هم نتیجه نگرفته آخرین بار در هفته چهاردهم و قبل از بازی رفت مقابل پرسپولیس برنده شده است. این برد مقابل تراکتور اتفاق افتاد و در تاریخ 9 دی ماه رخ داد پس حالا 5 ماه و 19 روز است که نساجی طعم پیروزی در لیگ برتر را نچشیده است.
تیم قائمشهری با وجود نتایج ضعیفش خطر سقوط را احساس نمی‌کند و طبیعی است که این بازی برای آنها حکم تشریفاتی خواهد داشت اما طی روزهای اخیر آنقدر درباره بازی شرافتمندانه گفته‌اند که حالا نساجی‌چی‌ها تهییج شده‌اند تا هر طور شده ترمز پرسپولیس را بکشند و کوتاه نیایند.
این مسابقه در ورزشگاه کوچک شهید وطنی برگزار خواهد شد اما قرار است شاهد اتفاقی بزرگ در لیگ برتر باشد. قائمشهر برای پرسپولیس شهر خوشبختی خواهد شد یا ناکامی؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی