بررسی بازی‌های نیمه نهایی NBA

لیکرز از گلدن رد شد؛ جنون محض

محسن ذاکری
خبرنگار

بامداد شنبه به وقت ایران مرحله نیمه نهایی رقابت‌های NBA در حساس‌ترین حالت ممکن برگزار شد. جایی که دو تیم میامی هیت و لس‌آنجلس لیکرز با پیروزی مقابل حریفانشان به بازی نهایی کنفرانس‌های غرب و شرق رسیدند.
حذف میلواکی اتفاقی نبود
میامی هیت که موفق شد بامداد شنبه با پیروزی مقابل نیویورک نیکس به بازی نهایی کنفرانس شرق صعود کند در مرحله اول حذفی یاران یانیس آنتته کومپو در تیم میلواکی را حذف کرد. پیروزی که بسیاری آن را اتفاقی خواندند و معتقد بودند میامی توانایی رسیدن به بازی نهایی کنفرانس را ندارد. جالب اینکه اگر میامی در بازی نهایی هم موفق شود عملکردش مقابل نیوریوک نیکس را تکرار کند باید گفت دیگر تیمی که به فینال کنفرانس می‌رسد (بوستون یا فیلادلفیا) کار سختی برای عبور از این تیم و صعود به فینال نهایی لیگ بسکتبال NBA دارد. البته میامی هیت یک روز بیشتر از دیگر تیمی که قرار است مقابل آن فینال کنفرانس شرق را برگزار کند، استراحت می‌کند و این شاید باعث برتری آنها مقابل بوستون یا فیلادلفیا شود.
خبری از کامبک نبود
مهم‌ترین بازی نیمه نهایی بامداد شنبه بین گلدن استیت و لس آنجلس لیکرز برگزار شد. این مسابقه یک جنگ تمام عیار بود و باعث میخکوب شدن هواداران استفن کری و لبران جیمز شده بود. این مصاف در نهایت به سود یاران جیمز به اتمام رسید و باعث شد لس آنجلس لیکرز با پیروزی 4 بر 2 در مجموع به بازی نهایی کنفرانس غرب صعود کند. پیش از آغاز مسابقه پیش‌بینی می‌شد یاران استفن کری با پیروزی در این مسابقه باعث ادامه‌دار شدن سری بازی‌ها شوند. اتفاقی که رخ نداد و در شبی که هواداران بسکتبال در سراسر جهان شاهد جنگ تمام عیار از سوی دوتیم محبوب بودند لبران موفق شد بار دیگر مچ رقیب قدیمی خودش را بخواباند و پس از سپری کردن یک فصل پرنوسان به بازی نهایی کنفرانس غرب برسد. لیکرز در فینال کنفرانس و برای صعود به بازی نهایی NBA باید به مصاف دنور ناگتس برود. این رقابت به مراتب از جدال با گلدن استیت وریرز سخت‌تر و برای طرفدران بسکتبال هیجان‌انگیز‌تر است.
لبران جیمز بامداد شنبه به یک رکورد جاودانه دیگر هم رسید و موفق شد با به ثمر رساندن 2/509 ریباند تنها در مرحله پلی‌آف به رتبه چهارم بیشترین ریباند در مرحله پلی‌آف رقابت‌های بسکتبال NBA صعود کند.
خودت را نشان بده پادشاه
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد لس آنجلس لیکرز باید در بازی نهایی کنفرانس غرب برای صعود به فینال نهایی NBA به مصاف شاگردان مایک مالون برود. ناگتس تیم قدرتمندی است و نفراتی همچون نیکولا یورکیچ صربستانی و ارزشمند‌ترین بازیکن رقابت‌ها در فصل گذشته و همچنین جمال ماری را در اختیار دارد. لبران جیمز همچنان در سن 38 سالگی از رکورد‌های جاودانه عبور می‌کند. او اگر می‌خواهد ثابت کند در این سن هنوز هم یک ابرستاره و پادشاه است باید مقابل دنور نیز درخشش داشته باشد. به هرحال اولین بازی فینال کنفرانس غرب بامداد چهارشنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه بال آرنا شهر دنور برگزار خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی