اورتون رقابت قهرمانی لیگ برتر را جذاب می‌کند؟

اضطراب دوگانه سیتی برای لیگ و نبرد با مادرید

اورتون به‌دنبال تکرار نتیجه شگفت‌انگیز هفته قبل مقابل برایتون به گودیسون پارک برمی‌گردد و از شانس اول قهرمانی، منچسترسیتی، پذیرایی می‌کند. تیم «شان دایک» دوشنبه گذشته با پیروزی 5 بر یک مقابل برایتون کارشناسان فوتبال را شگفت‌زده کرد یک روز قبل از آنکه میهمان امروز، در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در خانه رئال مادرید یک بر یک مساوی کند.
عبدالله دوکوره تنها 34 ثانیه بعد از شروع بازی، اورتون در معرض سقوط را از برایتون خارق‌العاده این فصل پیش انداخت. او و دوایت مک نیل هر کدام دو گل زدند تا شب حیرت‌انگیز مرسی سایدی‌ها کامل شود و اورتون که هفت بازی نبرده بود، در رده هفدهم و چسبیده به منطقه سقوط قرار بگیرد.
تافی‌ها از مهر دو برد پیاپی در لیگ برتر به دست نیاورده‌اند اما تیم دایک روحیه فوق‌العاده‌ای دارد ضمن اینکه آنها سابقه شکست آرسنال در این ورزشگاه را دارند. اورتون در تنها دو تا از 10 بازی آخرش گل نزده هرچند از هشت بازی آخر یک کلین‌شیت بیشتر نداشته اما منچسترسیتی به‌دنبال ماهی بزرگتری است.
تیم پپ گواردیولا در نیمه اول دیدار در مادرید بر توپ مسلط بود اما با ضربه استثنایی وینیسیوس جونیور عقب افتاد. استعدادهای فردی به داد سیتی رسید و کوین دبروین گل مساوی را زد تا در آستانه بازی برگشت چهارشنبه شب همه چیز مساوی باشد. قبل از آن منچسترسیتی در دیدار با لیدز به پیروزی 2 بر یک رسید در دیداری که می‌توانست برد آسان‌تری برای سیتی باشد اما همین کافی بود تا برتری یک امتیازی آنها نسبت به آرسنال حفظ شود آن هم با یک بازی کمتر.
قطعاً بازی با رئال در ذهن سیتی است اما گواردیولا نمی‌تواند از لیگ برتر فارغ شود و به‌دنبال یازدهمین برد متوالی‌شان در لیگ و پنجمین پیروزی خارج از خانه پیاپی هستند. سیتی در این فصل چهار امتیاز در خانه از دست داده که دو تایش شب سال نو مقابل اورتون بود. اما مدافع عنوان قهرمانی بعد از شکست سنگین 4 بر صفر در گودیسون پارک در ژانویه 2017 پنج برد پشت سر هم در این ورزشگاه داشته.
 
اخبار تیمی
شاهکار اورتون در آمکس با مصدومیتی همراه نبود ضمن اینکه یک خبر خوب هم به آنها رسید که کاپیتان سیموس کولمن باز هم می‌تواند بازی کند، این نگرانی وجود داشت که مصدومیت رباط صلیبی دوران فوتبال او را تمام کند. آندروس تاون سند، دله آلی، بن گادفری و روبن ویناگر کاپیتان را در بخش درمان باشگاه همراهی می‌کنند.
دایک قصد ندارد به ترکیب برنده بازی در زمین برایتون دست بزند، آلکس آیووبی در این بازی هشتمین پاس گل فصل خود را داد تا بازیکن سابق آرسنال رکورد بیشترین پاس گل در لیگ برتر برای بازیکنان نیجریه‌ای را به نام خود ثبت کند.
گواردیولا در تمام بازی در برنابئو تعویض نکرد اما ناتان آکه به خاطر مصدومیت در بازی با لیدز به اسپانیا نرفته بود و معلوم نیست این هلندی برای بازی در مرسی ساید آماده شده یا نه. گواردیولا شاید با توجه به بازی چهارشنبه تغییرات زیادی در ترکیبش ایجاد کند و فیل فودن، ریاض محرز، آیمریک لاپورت و ریکو لوییز مدعی بازی در ترکیب اصلی بازی با اورتون هستند ضمن اینکه امثال کالوین فیلیپس و سرخیو گومس هم امیدوارند.

جستجو
آرشیو تاریخی