هشدار دی زربی به آرسنال: منتظر برایتون واقعی باشید

آرتتا دست بردار نیست

آرسنال بعد از پیروزی 2 بر صفر هفته گذشته مقابل نیوکاسل در بازی امشب برابر برایتون به‌دنبال قربانی کردن یکی دیگر از تیم‌های خوب این فصل لیگ برتر است. تیم روبرتو دی زربی که دوشنبه پیش در خانه برابر اورتون 5 بر یک در هم کوبیده شد، مدعی کسب سهمیه‌های اروپایی است. میکل آرتتا با نمایش مستند آمازون درباره باخت سال گذشته به نیوکاسل که رویای توپچی‌ها برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان را بر باد داد، آتش درون بازیکنانش را شعله‌ور کرد و با گل مارتین اودگارد و گل به خودی فابین شار دست پر از این سفر طولانی به خانه برگشتند. درست است که منچسترسیتی در صدر جدول لیگ برتر توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد اما تیم آرتتا حداقل کاری کرده از قهرمانی مطمئن نباشند و با تمام وجود در بازی‌های باقی‌مانده تلاش کنند.
بازی امروز برای آرسنال حکم مرگ و زندگی را ندارد اما قطعاً سخت‌ترین بازی‌شان تا آخر فصل است چون در دو بازی آخر خود با ناتینگهام فارست و ولورهمپتون روبه‌رو می‌شوند و اینکه مقابل نیوکاسل برای اولین بار بعد از هفت بازی کلین‌شیت کردند، امیدوارکننده بود. آرسنال البته در 17 بازی آخر خود در رقابت‌های مختلف موفق به گلزنی شده و در چهار بازی اخیر در «امارات» 14 گل به ثمر رسانده. مربی ایتالیایی برایتون به آرسنال هشدار داده تیمش بعد از باخت تحقیرآمیز هفته قبل همان خود قدیمی‌اش شده که قبل از دیدار با اورتون، ولوز را 6 بر صفر در هم کوبید و بعد منچستریونایتد را شکست داد تا امیدهایش برای رسیدن به سهمیه اروپایی زنده بماند، آنها در آغاز دیدارهای این هفته هفتم بودند. برایتون بازی عقب افتاده دارد اما در پنج بازی‌اش تا پایان علاوه بر آرسنال باید با نیوکاسل و منچسترسیتی هم دیدار کند. این تیم در خارج از خانه ثبات چندانی نداشته و از هفت بازی آخرش تنها دو برد به دست آورده. آنها خارج از آمکس در 11 بازی گل زده‌اند و در طول فصل تنها دو کلین‌شیت خارج از خانه به نامشان ثبت شده. برایتون در سه تا از چهار بازی آخرش در زمین آرسنال برنده بوده است.
 
اخبار تیمی
تاکهیرو تومیاسو و محمد الننی تا آخر فصل برای آرسنال بازی نمی‌کنند اما در خبری که از سوی آرتتا تکذیب شده، ویلیام سالیبا و اولکساندر زینچنکو نیز نمی‌توانند در این فصل به میدان بروند. مدافع فرانسوی روند ریکاوری را خیلی کند طی می‌کند و مدافع اوکراینی که هفته قبل مصدوم شد احتمالاً تا آخر فصل جای خود را به کایران تیرنی می‌دهد.
ژرژینیو که مقابل نیوکاسل در خط میانی درخشید شاید دوباره به توماس پارتی ترجیح داده شود و لئاندرو تروسار احتمالاً باید مقابل تیم سابق خود به قرارنگرفتن در ترکیب اصلی رضایت دهد. برایتون علاوه بر باخت سنگین مقابل اورتون، سولی مارچ که بین دو نیمه به زمین آمد را نیز از دست داد و او به همراه آدام وبستر در این بازی حضور ندارد، جرمی سارمینتو، طارق لامپتی، ژوئل فلتمن، آدام لالانا و جیکوب مودر نیز بازیکنان دیگر میهمان هستند که بعید است به این بازی برسند. دی زربی شاید تغییراتی در تیمش بدهد و لوی کولویل، خولیو انسیسو و اوان فرگوسن را به ترکیب اصلی بیاورد که آخری احتمالاً بازیکن سابق آرسنال، دنی ولبک را به نیمکت می‌فرستد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی