صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خط قرمز ستاد عالی بازی‌های آسیایی روی نام 9 رشته

فوتبال قطعی شد؛ هندبال معطل ماند

شنبه موعود رسید و ستاد عالی بازی‌های آسیایی تشکیل شد تا درباره کاروانی که قرار است به هانگژو سفر کند، تصمیم بگیرد. به گفته مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک که چند روز قبل در نشست سرپرستان کاروان‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود، تا آخر اردیبهشت برای معرفی مسافران اعزامی ایران به هانگژو زمان است و به همین خاطر قرار بر این بود که در نشست دیروز ستاد عالی در این رابطه تصمیم نهایی اتخاذ شود. همین اتفاق هم افتاد و تکلیف تعداد قابل توجهی از رشته‌ها مشخص شد اما هنوز هم ابهام‌های زیادی باقی مانده است؛ مانند مربی که قرار است تیم فوتبال امید را راهی بازی‌های آسیایی کند.
یکی از موضوعات مهم نشست ستاد عالی که به ریاست حمید سجادی برگزار شد، حضور تیم ملی فوتبال پسران در بازی‌های آسیایی به تصویب رسید و عنوان شد که کلیه امور این تیم با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. البته در این نشست درباره سرمربی خبری اعلام نشد اما مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از جلسه گفت که ظرف امروز و فردا سرمربی تیم امید را معرفی می‌کند. او که در این نشست شرکت کرده بود، گزارشی از روندی که برای انتخاب سرمربی امید طی شده، ارائه کرد و توانست اعضای ستاد را برای اعزام این تیم به هانگژو قانع کند.
موضوع اعزام تیم ملی فوتبال دختران به بازی‌های آسیایی نیز مورد بررسی قرار گرفت و گفته شد که اگر نتیجه بررسی‌ها این باشد که تیم دختران جزو شش تیم برتر بازی‌ها قرار گیرد، این تیم هم مسافر هانگژو می‌شود.
 آب پاکی
روی دست فدراسیون‌ها
در این نشست آب پاکی روی دست تعدادی از رشته‌ها و ورزشکارانشان ریخته شد و آنها شانس خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی از دست دادند. رشته‌های اسکواش (پسران و دختران)، بسکتبال دختران (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان پسران، پیست و جاده دختران)، بدمینتون مردان، سه‌گانه، شمشیربازی فلوره (پسران و دختران)، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک تاکرا (آقایان و بانوان) و دراگون بوت (دختران) قطعاً در این دوره بازی‌های آسیایی حضور نخواهند داشت. البته احتمالاً چانه‌زنی‌ها ادامه پیدا می‌کند اما چیزی که اعضای ستاد عالی بازی‌ها اعلام کرده‌اند، حکایت از این دارد که تصمیم ستاد در رابطه با این رشته‌ها تغییر نمی‌کند.
هندبال
همچنان در لیست انتظار
یکی از تصمیمات قابل تأمل ستاد عالی بازی‌ها این است که هنوز درباره تیم ملی هندبال مردان تصمیم نهایی گرفته نشده است. این تیم اردوهایش را آغاز کرده و فدراسیون نیز با وسلین قراردادش را برای بازی‌های آسیایی تمدید کرده، اما جالب است که ستاد عالی خیال این رشته را راحت نکرده است. اعضای ستاد روی این موضوع به جمع‌بندی رسیدند که وضعیت تیم هندبال مردان بار دیگر توسط کمیته کارشناسی بررسی شود. درست مانند تصمیمی که برای تیم والیبال و بسکتبال سه نفره دختران گرفته شده است.
 حضور محدود
در رشته‌های پرمدال
 از بین رشته‌هایی که در فهرست انتظار بودند، با اعزام تیم هندبال دختران، تیم‌های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی (یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان (یک دختر و یک پسر) و شنا (۴ پسر) موافقت شد. نکته قابل توجه این است که در بین این رشته‌ها تعدادی جزو رشته‌های پرمدال در بازی‌های آسیایی هستند اما همچنان ورزش ایران سهم خاصی به خود اختصاص نداده است.

جستجو
آرشیو تاریخی