صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

کسب مدال انفرادی جام جهانی توسط رستمیان پس از 4 سال

خط شکن

محسن آجرلو
روزنامه نگار

هانیه رستمیان همچنان جوان اول تیم تیراندازی بانوان ایران است.  تیرانداز 25 ساله ایران که آبان سال گذشته اولین سهمیه کاروان ایران برای حضور در المپیک 2024 پاریس را دشت کرده بود، روز گذشته موفق شد اولین مدال بانوان ایران در جام جهانی باکو را نیز دشت کند و روی سکوی دوم تپانچه 25 متر انفرادی بایستد.
در چهارمین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی ۲۰۲۳ باکو، هانیه رستمیان در فینال تپانچه ۲۵ متر زنان در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد. او در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر از میان ۹۵ تیرانداز در مجموع ماده سرعت و دقت و با کسب رکورد ۵۸۳ در رده نهم ایستاده و به فینال رسید.
در فینال این بخش 8 ورزشکار حضور داشتند که رستمیان و حریف چینی تا پنج تیر پایانی رقابت خود را ادامه دادند و در نهایت تیرانداز ایران به نقره اکتفا کرد و سیژوان فنگ به مقام قهرمانی رسید.
تیم ایران در این ماده دو نماینده دیگر هم داشت که زینب طوماری با رکورد ۵۷۵ در رده ۴۶ و گلنوش سبقت‌الهی با رکورد ۵۲۷ در رده ۹۳ ایستادند.

تکمیل کلکسیون مدال
در جام جهانی
هانیه رستمیان نخستین مدال خود در جام‌های جهانی را در سال 2019 گرفت. او در جام جهانی دهلی نو 2019 در همین ماده 25 متر و البته در سن 21 سالگی به مدال برنز رسید. پس از دوران همه‌گیری کرونا، رستمیان بهترین دوران قهرمانی خود را آغاز کرد و در سال 2022 به مدال‌های ارزشمندی رسید. یکی از این مدال‌ها طلای 10 متر تیمی در تپانچه در جام‌های جهانی بود. به این ترتیب او تنها نقره جام‌های جهانی را در ویترین افتخارات خود کم داشت که روز گذشته موفق شد در بخش انفرادی 25 متر تپانچه به آن دست پیدا کند و ویترین افتخاراتش را تکمیل کند. او همچنین در قهرمانی جهان هم دو برنز در تپانچه تیمی و میکس 10 متر در کارنامه خود دارد.

کسب مدال انفرادی پس از چهار سال
بانوی تیرانداز ایران پس از سال 2019 و برنزی که در دهلی نو کسب کرده بود، دیگر در هیچ رقابت انفرادی دستش به مدال جهانی نرسیده بود. به این ترتیب او با این مدال نقره، پس از حضور در فینال‌های متعدد، بالاخره طلسم چهارساله را شکست و موفق شد در بخش انفرادی جام جهانی به یک مدال دیگر دست پیدا کند.

رستمیان: به خاطر این مدال جهانی هیجان‌زده هستم
تیرانداز المپیکی ایران پس از کسب این مدال ارزشمند گفت: «من فینال‌های زیادی را تجربه کرده‌ام اما این بار علاوه بر فینالیست شدن، مدال گرفتم که به خاطر آن بسیار خوشحالم.» او ادامه داد: «از این مدال خوشحال و هیجان‌زده هستم. آخرین مدالم در بخش انفرادی به سال ۲۰۱۹ بر می‌گشت. من فینال‌های زیادی را تجربه کرده‌ام اما این بار علاوه بر فینالیست شدن، مدال گرفتم که به خاطر آن بسیار خوشحالم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا اینکه سه ثانیه برای شلیک کردن فرصت هست شما را عصبی نمی‌کند، گفت: این کار سختی است اما در این رشته این نوع شلیک، شیوه مورد علاقه من است و برای من سخت نیست.

دومین مدال کاروان 16 نفره
رقابت‌های تیراندازی جام جهانی باکو از 20 اردیبهشت در باکو آغاز شده و تیم ایران با 16 تیرانداز مرد و زن راهی این رقابت‌ها شده. این رقابت‌ها در حالی فردا به پایان می‌رسد که تیم 16 نفره ایران تنها موفق به کسب دو مدال شده که یکی در بخش مردان و دیگری در بخش بانوان به‌دست آمده است.
پیش از نقره روز گذشته رستمیان، سجاد پورحسینی نیز در تپانچه بادی مردان موفق به کسب نشان طلا شده بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی