صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

کاپ جام جهانی بسکتبال در تهران
رونمایی در کنار برج آزادی
کاپ جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به کشورهایی که جواز حضور در این رویداد را به دست آورده‌اند، انتقال می‌یابد و در همین راستا تور کاپ جام جهانی بسکتبال که قرار است در ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار شود، بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه توسط نماینده فیبا به ایران رسیده است. تور کاپ جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال صبح دیروز از میدان آزادی تهران آغاز شد و در کنار این میدان به نمایش درآمد. قرار است در ادامه در اماکن تاریخی شهرهای تهران و اصفهان به نمایش گذاشته شود. محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون بسکتبال و شنگ ژوبین نماینده فیبا در مراسم آغازین تور جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال حضور دارند.
 
جام جهانی تیراندازی باکو
ناکامی ورزشکاران ایران در روز سوم
در سومین روز از جام جهانی تیراندازی در باکو نمایندگان کشورمان در تفنگ بادی ۱۰ متر مردان در خط آتش ایستادند که در پایان امیرمحمد نکونام با امتیاز 8/625 در رده چهل و ششم و پویا نوروزیان با امتیاز 2/625 در رده پنجاه و هفتم ایستاد. همچنین در پایان بخش دقت تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با ۲۹۲ امتیاز در رده هشتم ایستاد و زینب طوماری ۲۸۸ امتیاز و گلنوش سبقت‌اللهی ۲۸۲ امتیاز ثبت کردند. در تفنگ بادی زنان ۱۵۸ تیرانداز حضور داشتند و ایران در این ماده ۵ نماینده داشت که فاطمه کرم‌زاده و ساینا تیموری در بخش ذخیره‌ها تیر زدند. در پایان مرحله مقدماتی این ماده فاطمه امینی با رکورد 9/360 در رده یازدهم ایستاد. فاطمه کرم‌زاده با رکورد 6/626 پنجاه و هشتم، الهه احمدی با رکورد 3/625 هفتادو یکم، نجمه خدمتی با رکورد 1/625 هفتاد و چهارم و ساینا تیموری با رکورد 1/622 در رده صد و چهارم ایستادند.

رویداد FUN RUN برگزار شد
رویداد FUN RUN با حضور نمایندگان شورای المپیک آسیا، بازی‌های آسیایی هانگژو، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد. در این مراسم سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به سفیر کشور چین، مدعوین، خردسالان و کودکان گفت: «از اینکه کودکان به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت کردند بسیار خوشحالیم بخصوص که این کودکان اکثراً ورزشکار بوده و به نوعی آینده‌سازان ورزش کشور هستند و حضور کودکان فضای شادی را در این محیط ایجاد کرد.» در ادامه «چانگ هوا» سفیر کشور چین در ایران ضمن قدردانی از کمیته ملی المپیک در برگزاری این مراسم گفت: «مراسم خوبی را شاهد بودیم. همانطور که می‌دانید ما در چند ماه آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و برای ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم حضور قدرتمندانه در این بازی‌ها داشته باشند.» نکته قابل توجه آنکه حتی خانواده‌های چینی نیز به همراه کودکان خود در این مراسم شرکت کرده بودند و حضور عمو پورنگ حال و هوای خاصی به رویداد FUN RUN داده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی