صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

از روی سکو تا وسط زمین

باخت همه جانبه

شکست پنجشنبه شب شهرداری گرگان برابر الریاضی یک باخت همه جانبه بود. از واگذار کردن نتیجه بازی در یک رقابت خانگی و مهم گرفته تا حاشیه‌های عجیب روی سکو و دومین شکست برابر نمایندگان لبنان که همگی تلخی این باخت را دوچندان کرد.
 
حساس‌ترین رقابت فینال
فینال رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا به‌صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود. به این ترتیب که بازی اول و سوم در تهران و رقابت دوم در لبنان برگزار می‌شود. به همین خاطر رقابت اول بین شهرداری گرگان و الریاضی که پنجشنبه شب در تهران برگزار شد، مهم‌ترین بازی سری فینال بود. بخصوص برای نماینده ایران که حالا باید رقابت دوم را در لبنان برگزار کند و در صورت شکست، جام قهرمانی را تقدیم حریف خواهد کرد.
شاگردان مهران حاتمی در صورت برتری در این بازی، در بدترین حالت کار را به بازی سوم کشانده بودند و می‌توانستند تکلیف فینال را در زمین خودی و با حمایت تماشاگران تعیین کنند.
 
حاشیه‌های عجیب اما تکراری از طرفداران گرگان
تماشاگران گرگانی تیم شهرداری، اگرچه همواره نماد شور و اشتیاق و حمایت از تیم خود بوده‌اند اما در ایجاد حاشیه هم ید طولایی دارند. نکته منفی که در بازی اول فینال و یک رقابت آسیایی مهم نیز خودش را نشان داد و باعث تشدید تلخی شکست مقابل الریاضی شد. از پریدن‌های عجیب و غریب و حضور تماشاگران گرگان به داخل زمین گرفته تا اوج ماجرا که سقوط یکی از تماشاگران از طبقه دوم به پایین بود، همگی وجهه ناخوشایندی از تماشاگران ایرانی بسکتبال به نمایش گذاشت که در کنار یک شکست خانگی، موجب سرافکندگی بسکتبال ایران شد.
سقوط این هوادار از طبقه دوم روی پله‌های سالن آزادی، در انتهای بازی اتفاق افتاد و شدت زیاد ضربه وارده به سر او، باعث شد تا پس از مداوای سرپایی و جلوگیری از خونریزی بیشتر، برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شود.
 
جبران غیر ممکن؟
شهرداری گرگان پس از باخت ۷۹ – ۸۷ در این بازی، حالا کار بسیار دشواری در بازی دوم دارد. رقابتی که این بار در بیروت و در برابر تماشاگران دو آتشه الریاضی انجام خواهد شد. گرگانی‌ها در نخستین بازی خود در رقابت‌های امسال نیز در همین سالن به الریاضی باختند. آن هم در شرایطی که هنوز خارجی‌های جدید و 90 هزار دلاری خود را به خدمت نگرفته بود.
روی کاغذ شاید الریاضی همین حالا قهرمان غرب آسیا شده باشد اما عملکرد خوب گرگان در پایان کوارتر سوم و ابتدای کوارتر چهارم و برتری موقت آنها برابر نماینده لبنان، امید خلق شگفتی را زنده نگه می‌دارد. شگفتی که می‌تواند کار را به بازی سوم در تهران کشانده و شانس نماینده ایران برای قهرمانی را زنده نگه دارد.
پیش از این ذوب آهن در رقابت رده‌بندی این مسابقات با شکست برابر البیروت، چهارم شد و از صعود به جام باشگاه‌های آسیا بازماند.
جستجو
آرشیو تاریخی