صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

ستاد عالی بازی‌های آسیایی امروز تصمیم می‌گیرد؟

شنبه موعود

نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی امروز با حضور وزیر ورزش برگزار می‌شود تا بالاخره و بعد از گذشت چند ماه تأخیر ترکیب کاروان اعزامی ایران به بازی‌های هانگژو مشخص شود.

زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی باقی نمانده است. چهار ماه دیگر کاروان ایران باید راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شود اما هنوز تکلیف ورزشکاران و تیم‌هایی که قرار است راهی این رویداد شوند، مشخص نیست. در نشست چند هفته قبل تصمیمات اولیه‌ای گرفته شد، اما آنقدر ابهام بر جای ماند که قرار شد در نشستی که امروز (شنبه) برگزار می‌شود، در این رابطه تصمیم‌گیری شود؛ شنبه موعود که مشخص نیست کی قول و قرارها در آن اجرایی می‌شود.
رشته‌های اعزامی، تعداد سهمیه هر رشته برای انتخاب ورزشکارانش، سرمربی تیم امید، هدایای پای سکو و پاداش نهایی مدال‌آوران که از سوی دولت باید پرداخت شود، از جمله موارد مهمی است که ستاد عالی بازی‌ها به ریاست حمید سجادی باید درباره‌اش تصمیم بگیرد اما بنا به دلایل واهی این تصمیم‌گیری تا به امروز عقب افتاده است.
یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ورزش در سال جاری حضور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی است اما گویا برای وزارت ورزش هنوز این موضوع جزو اولویت‌ها نیست که اگر اینطور بود تا به امروز تصمیم‌گیری شده بود.
روال انتخاب ترکیب نهایی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی در حالی به دقیقه 90 رسیده که در این شرایط احتمال اشتباه بالا می‌رود. تأکید بر اعزام کاروان کیفی است و باید دید در نشست امروز مسئولان ورزش تا چه حد بر سر این حرف می‌مانند و آیا قرار است توصیه‌ها برای اضافه کردن رشته‌های ورزشی کارساز شود؟

آخرین مهلت برای معرفی سرمربی امید
یکی از خبرهای مهمی که احتمالاً از نشست امروز منتشر می‌شود، تعیین تکلیف سرمربی تیم امید است. مدت طولانی است که مهدی تاج، حبیب کاشانی و امیر قلعه‌نویی می‌خواهند در این رابطه تصمیم بگیرند اما هر کدام به دنبال گزینه خاصی هستند و در نهایت به جمع‌بندی نمی‌رسند.
در چند روز گذشته و در حاشیه حضور رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی تیم ملی در قطر، صحبت‌های زیادی در این رابطه مطرح و قرار شده در نشست امروز نامی که از سوی تاج به وزیر ورزش اعلام شده، رسانه‌ای شود.
گویا انتخاب سرمربی تیم امید به این دلیل طولانی شده که حبیب کاشانی که از سوی فدراسیون فوتبال و با هماهنگی کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر تیم امید برگزیده شده است، پس از جلسات متوالی با مهدی تاج رئیس فدراسیون و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران روی انتخاب نهایی توسط خودش اصرار داشته است. او به دنبال گزینه‌هایی چون محمد ربیعی و مهدی تارتار بود و سپس سراغ افشین قطبی رفت اما نتوانست برای مذاکره با آنها نظر موافق مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی را بگیرد.
در نشست قبلی ستاد عالی به فدراسیون فوتبال اولتیماتوم داده شده و به همین خاطر مهدی تاج که نمی‌خواهد با وزیر ورزش به مشکل بخورد و به حمایت او نیاز دارد، گزینه‌اش را امروز معرفی می‌کند تا در نهایت یکی از تصمیماتی باشد که از سوی ستاد عالی بازی‌ها اعلام می‌شود.

ZOOM

نشست ستاد عالی بازی‌ها در حالی امروز برگزار می‌شود که دیگر زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. کمیته برگزاری بازی‌ها تا آخر اردیبهشت به مسئولان کمیته ملی المپیک وقت داده‌ که اسامی ورزشکاران و تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی را اعلام کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی