صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

خداحافظی با آخرین بازمانده نسل طلایی بارسای پپ
باشگاه بارسلونا اعلام کرد که سرخیو بوسکتس 34 ساله در پایان فصل با هافبک کهنه‌کارش سرخیو بوسکتس خداحافظی می‌کند و به این ترتیب دوران بازیگری 15 ساله او در نوکمپ پایان می‌یابد. بوسکتس تنها بازمانده نسل طلایی بارسلونای گواردیولا بود که همه جام‌های ممکن از جمله 6 گانه سال 2009 را کسب کرد. قرارداد فعلی او تا پایان فصل جاری اعتبار داشت و بارسلونا حاضر بود قرارداد او را یک سال دیگر تمدید کند به شرط کاهش 70 درصد حقوقش اما بازیکن اسپانیایی ترجیح داده به دوران بازیگری‌اش پایان دهد. اینکه بوسکتس به دوران بازیگری‌اش ادامه خواهد داد یا نه مشخص نیست اما آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که او قصد دارد به عربستان سعودی و الهلال برود، همان جایی که در شایعات یک هفته اخیر به‌عنوان مقصد بعدی لیونل مسی معرفی شده است.
بوسکتس چندی پیش قرار بود برای آینده‌اش تصمیم‌گیری کند اما او از باشگاه فرصت خواست تا ببیند که آیا کاتالان‌ها می‌توانند مسی را به نوکمپ برگردانند تا او هم بماند یا نه. انگار بوسکتس و مسی یک پیمان نانوشته دارند که قبل از بازنشستگی یک فصل دیگر با هم بازی خواهند کرد. البته تصمیم بوسکتس برای ترک بارسا، تنها 24 ساعت پس از آنکه پدر مسی، خورخه مجبور شد شایعه رفتن پسرش به الهلال را تکذیب کند اعلام شد.
بوسکتس پیشنهادی حدود 15 میلیون یورو در فصل معاف از مالیات برای پیوستن به باشگاه الهلال دارد. باشگاه شهر ریاض همچنین علاقه‌مند به جذب دیگر بازیکن بارسلونا، جوردی آلبا است که قراردادش با بارسلونا در سال 2024 به پایان می‌رسد.
بوسکتس فقط 19 سال داشت که برای گذراندن اولین فصل پیش فصل زیر نظر گواردیولا به تیم اصلی دعوت شد و هرگز به عقب نگاه نکرد. در عرض یک سال پس از اینکه بارسلونا در فینال رم، منچستریونایتد را شکست داد، او مدال لیگ قهرمانان اروپا را به گردنش انداخت  و در فصل دوم زمانی که گواردیولا به باشگاه اجازه داد یحیی توره را به منچسترسیتی بیاورد و این تصمیم او بسیاری را شگفت زده کرد، بوسکتس نشان داد که چرا پپ به او اعتماد کرده است.


آلکاراس: برای بردن دومین گرنداسلم اشتیاق دارم
کارلوس آلکاراس ستاره 20 ساله تنیس اسپانیا با دریافت جایزه پیشرفت سال، در جمع دیگر اساطیر ورزش اسپانیا قرار گرفت که موفق به کسب جایزه لاروس شده‌اند، چهره‌های برجسته‌ای مانند مارک مارکس، سرخیو گارسیا و رافائل نادال. حضور در لاروس برای آلکاراس تجربه‌ای بی‌نظیر بود که فرصت هم‌صحبتی با برنده جایزه ورزشکار سال لیونل مسی، ادوین موزی، روبرت لواندوفسکی، شلی آن فریزر، فابیو کاپلو، کارلس پویول و ... را فراهم کرد. او در حاشیه مراسم، ضمن اعتراف به اینکه به خاطر موفقیت‌های اخیرش احساس خستگی می‌کند، گفت: «دو ماه گذشته برای من مانند گردباد بوده است اما در عین حال باعث تقویت اعتماد به نفسم شد. مسابقات رم در پیش است اما هدف نهایی من رولان‌گاروس است. من مشتاقم که دومین گرنداسلمم را هم ببرم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی