صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

سفید و قرمزها به‌دنبال هفتمین قهرمانی

رویای جام در فصل پرجنجال یووه

یوونتوس به‌عنوان یکی از پنج تیم ایتالیایی حاضر در نیمه‌نهایی سه جام اروپایی باید در دو بازی رفت و برگشت بر متخصص لیگ اروپا، سویا پیروز شود. برخلاف میهمان امشب، یووه هرگز این جام را نبرده اما مصمم است یک فصل پرجنجال را با یک جام باارزش به پایان برساند.
یوونتوس که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان تحقیر شد، بخوبی با شرایط سطح دوم فوتبال باشگاهی اروپا کنار آمده و بعد از نانت و فرایبورگ با پیروزی برابر اسپورتینگ لیسبون به نیمه‌نهایی رسیده است. تیم ماسیمیلیانو آلگری در این رقابت‌ها نتیجه‌گرا و منطقی بازی کرده و در پنج بازی آخرش در لیگ اروپا تنها یک گل از اسپورتینگ خورده آن هم از روی نقطه پنالتی. آنها در 12 بازی خانگی در این رقابت‌ها هرگز شکست نخورده‌اند و شش کلین‌شیت به ثبت رسانده‌اند.
در سری A هم همین‌طور احتیاط کرده‌اند و متخصص بردهای یک بر صفر بوده‌اند هرچند این روند گاهی مختل شده مانند دو باخت به تیم تازه‌وارد سری A مونترا و همچنین شکست 5 بر یک مقابل ناپولی. بعد از آنکه جریمه 15 امتیازی این تیم لغو شد-حداقل فعلاً- یووه کمی افت کرد اما با دو برد پیاپی مقابل لچه و آتالانتا امید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان تقویت شد و الان در رده دوم لیگ قرار دارند.
تیم آلگری با باخت مقابل اینتر در نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا تنها یک راه برای رسیدن به جام در این فصل دارد و آن لیگ اروپا است. یووه علاوه بر ستاره‌های ثابت شده خود، جوانان بااستعدادی را در این فصل رو کرده از جمله نیکولو فاجولی و بال انگلیسی، ساموئل ایلینگ جونیور که گل اول بازی یکشنبه مقابل آتالانتا را زد. از جهات بسیار، آینده تورین روشن به نظر می‌رسد اما آلگری برای نتیجه گرفتن زیر فشار است بخصوص در بازی امشب.
سویا اگرچه آمار خوبی مقابل یوونتوس ندارد و در چهار بازی‌اش با این تیم دو باخت و یک برد داشته اما هر شش بازی قبلی‌اش مقابل رقبای ایتالیایی در لیگ اروپا را برده که آخرین آنها در فینال سال 2020 مقابل اینتر بود. برنده شش دوره این جام فصل سختی را پشت سر گذاشته‌ و دو مربی عوض کرده‌ اما به نظر می‌رسد در زمان مناسب فرم خود را پیدا کرده‌ است. بعد از آنکه باخت به خیرونا به هفت مسابقه بدون شکست سویا در رقابت‌های مختلف پایان داد، این هفته باخت مقابل اسپانیول را با پیروزی عوض کرد. سویا در حال حاضر در لالیگا یازدهم است و در پنج بازی باقی‌مانده می‌خواهد فصل را در نیمه بالای جدول تمام کند. سومین مربی فصل سویا، خوسه لوییس مندیلیبار تیمش را در یک‌چهارم‌نهایی مقابل منچستریونایتد به پیروزی رسانده بعد از آنکه در مراحل قبل پی‌اس‌وی آیندهوون و فنرباغچه را شکست دادند. سویا هر بار که تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا یا نام قبلی‌اش، جام یوفا، آمده قهرمان شده اما برای رسیدن به فینال باید از مانع سختی به نام یوونتوس عبور کند.
 
اخبار تیمی
یوونتوس بیشتر بازیکنان خود را بعد از یک سری مصدومیت دوباره در اختیار دارد مثلاً پل پوگبا و فدریکو کیزا برگشته‌اند اگرچه با شرایط ایده‌آل فاصله دارند اما ماتیا دی شیلیو مقابل لچه دوباره زانوی راستش آسیب دید و مجبور شد عمل جراحی ترمیمی انجام دهد. لئاندرو پاردس هم از محرومیت لیگ برگشته و این یعنی آلگری تیم کاملی را در اختیار دارد. دست او برای انتخاب بازیکن و سیستم باز است اما آنخل دی‌ماریا در لیگ اروپای این فصل درخشیده و می‌تواند حامی آرکادیوش میلیک یا دوشان ولاهوویچ در خط حمله باشد.
سویا هم توانست برای سفر به تورین لوکاس اوکامپوس، فرناندو و اریک لاملا را همراه کند بعد از آنکه در مورد آمادگی‌شان تردیدهایی وجود داشت. اما تانگوی نیانزو و سوسو امیدوارند هفته آینده به تیم ملحق شوند و در بازی امشب حضور ندارند که نرسیدن دومی می‌تواند به جلوتر بازی کردن ایوان راکیتیچ منجر شود یا اینکه اوکامپوس به ترکیب اصلی برگردد. مندیلیبار برای لالیگا از مارکو دمیتروویچ استفاده می‌کند که در ایبار دروازه‌بانش بوده اما یاسین بونو که در جام جهانی با مراکش درخشید، دروازه‌بان اول بازی‌های اروپایی است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی