صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کنار چمن

نا‌امیدی بعد از دربی
دربی کار خودش را کرد؛ با اینکه استقلال روی کاغذ همچنان از بخت زیادی برای قهرمانی برخوردار است اما هواداران استقلال بعد از شکست مقابل پرسپولیس امیدهای خود را بر باد رفته دیدند و در جریان بازی آن شور و حال همیشگی را نداشتند. هرچند که بارها سابقه نشان داده یک تیم که از بخت پایین‌تری نسبت به تیم‌های بالای سر برخوردار است، با اشتباه رقبا در هفته آخر به صدر رسیده و قهرمان شده اما هواداران استقلال بی‌توجه به بخت تیم خود استقبال کمی از بازی مقابل نفت آبادان داشتند. عصر یک جمعه بهاری همیشه جان می‌هد برای رفتن به استادیوم؛ این موضوع را با جایگاه استقلال در جدول ترکیب کنید. به همین دلیل انتظار ما دیدن تماشاگر بیشتری بود. همین مسأله جذابیت و حرارت بازی را کم کرده بود. نه تنها روبه‌روی جایگاه که در VIP هم صندلی‌های زیادی توی ذوق می‌زد.


شعار نیمه کاره!
مثل همیشه، هواداران استقلال که روبه‌روی جایگاه می‌نشینند شروع به شعار دادن کردند: «روبه‌رو آماده‌باش… روبه‌رو آماده‌باش…!» اما هرچه آنها فریاد زدند «استقلال… استقلال…» اما کسی طرف مقابل نبود که بخش دوم را تکمیل کند و تنها بخش اول این شعار معروف از روبه‌روی جایگاه شنیده می‌شد. بعد از چند تلاش نافرجام، شعار هواداران به «حمله، حمله، ای‌ استقلال… ما گل می‌خوایم… ای‌ قهرمان» تغییر پیدا کرد.


اعتراض آبادانی‌ها به استراتژی ویسی
هواداران صنعت نفت که حدود ۵۰۰نفر به‌نظر می‌رسیدند و از آبادان برای حمایت تیم شهرشان، خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند، از استراتژی عبدالله ویسی در نیمه نخست ناراضی بودند. آنها می‌گفتند که چرا تیم‌شان صرفاً دفاع می‌کند و عاقبت این مدل بازی، گلی بود که در واپسین دقایق نیمه نخست از نقطه پنالتی دریافت کردند. البته نیمه دوم صنعت نفت از لاک دفاعی بیرون آمد و معلوم بود که ویسی بین نیمه تغییر استراتژی داده است.


جلسه کریمی درباره پیکان - پرسپولیس
بین دو نیمه
بین دو نیمه، حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال با تعدادی از مسئولان -به نظر می‌رسید از حراست مجموعه هستند- به اتاقی کنار نمازخانه رفتند و پشت درهای بسته دقایقی حرف زدند. خبرنگاران حاضر در ورزشگاه می‌گفتند که این جلسه بی‌ربط به مصاحبه او شب قبل از مسابقه نیست و احتمالاً پیرامون بحث میزبانی پرسپولیس و پیکان در آزادی صحبت‌هایی مطرح شده است.


تمرین سختگیری برای پیکان - پرسپولیس
بعد از تجربه پلیس در مواجهه با هواداران در دربی، برای بازی صنعت نفت سختگیری بیشتری اعمال شده بود؛ با اینکه تعداد کمتری عکاس و خبرنگار برای پوشش خبری به ورزشگاه آمده بودند اما مسئولان پلیس تنها به عکاسان اجازه ورود به ورزشگاه را می‌دادند و خبرنگاران فقط از در غربی مجاز به ورود بودند. به نظر می‌رسد پلیس برای بازی امروز پیکان مقابل پرسپولیس در آزادی تدابیر ویژه و سختگیرانه‌ای خواهد داشت و بعید است مثل دربی اجازه ورود تماشاگران بدون بلیت صادر ‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی