صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

استقلال ناکام بازی‌های مهم

دور از جام

استقلال با تغییراتی قابل پیش‌بینی در قیاس با بازی مقابل پارس جم گام به میدان بازی با صنعت نفت آبادان گذاشت. دیداری که در نگه داشتن شانس قهرمانی اهمیت بسیاری داشت. هم استقلال که دنبال دستیابی به جام بود و هم صنعت نفت آبادان که برای نیفتادن به لیگ یک تلاش می‌کرد، نیاز مبرم به امتیاز این بازی داشتند.
استقلال بدون توجه به اهداف ویسی و شاگردانش مانند همه بازی‌های خود هجومی وارد میدان شد تا شاید در دقایق ابتدایی به گل برسد اما در دستیابی به گل موفق نبود. شاگردان ویسی با ایجاد دفاع چند لایه مهاجمان تند و تیز استقلال را که پرعطش نشان می‌دادند، ناکام گذاشتند. نفتی‌ها در این میدان دل به ضد حملات دوخته بودند و دقیقه 15 با این حربه اقبال بالایی هم برای گلزنی داشتند که حسینی با واکنشی مناسب مانع از فرو ریختن دروازه تیمش شد.
این حمله نشان داد که استقلال هرگز بازی آسانی پیش رو ندارد و اگر عرصه را برای میهمان خود باز بگذارد، به سختی تنبیه خواهد شد. نفتی‌ها در این میدان هرگز چهره تیمی که برای باخت گام به ورزشگاه آزادی گذاشته بودند را نداشتند و بی‌توجه به حضور تماشاگران و نیاز مبرم استقلال فوتبال هدفداری را به اجرا می‌گذاشتند. با این حال استقلال در دقایق پایانی نیمه اول موفق شد اولین گل خود را وارد دروازه صنعت نفت آبادان کند. طی یک حمله برق آسا مدافعان صنعت نفت روی محمد محبی مرتکب خطا شدند و داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان داد تا پای پیمان بابایی بعد از مدت‌ها به گل باز شود و استقلال برنده راهی رختکن شود. با توجه به اینکه سپاهان نیز در بازی با نفت مسجد سلیمان به برتری رسیده بود، استقلال نیاز داشت در نیمه دوم توپ را در جهت رسیدن به 3 امتیاز حفظ کند و اگر فرصتی هم به دست می‌آورد، برتعداد گل‌های خود بیفزاید. استقلال اما در نیمه دوم به آنچه می‌خواست نرسید و با ‌وجود تمام شایستگی‌هایش موفق نشد گل برتری را حفظ کند یا بر تعداد گل‌های خود بیفزاید.
دقیقه 62 در حالی که مهاجمان نفت در فضایی مشکوک به آفساید از میان مدفعان استقلال گریخته بودند، درنهایت موفق شدند دروازه استقلال را باز کنند. روی این گل سید‌حسین حسینی مقصر بود و عملکرد ضعیف مدافعان استقلال را تکمیل کرد تا اندوخته 3 امتیازی استقلال از بین برود.
با این حال استقلال تلاش بسیاری برای به ثمر رساندن گل پیروزی داشت. مهدی قایدی دو بار توپ را به تیر دروازه زد و داسیلوا نیز یک بار با ضربه سر به‌شدت دروازه گروسیان را تهدید کرد اما همه این فرصت‌ها سوخت تا استقلال از این میدان یک امتیاز به دست آورد و از جام قهرمانی دور شود. وضعیتی که بواسطه دکترین غلط ساپینتو رقم خورده و سرمربی آبی‌ها عملاً تمام بازی‌های بزرگ را باخته است.

ZOOM

سکوت آندو  بعد از گل استقلال
آندو تیموریان تنها عضو کادر فنی بود که برای تماشای بازی استقلال و صنعت نفت به ورزشگاه آزادی آمده بود؛ آندو آرام روی صندلی‌اش در جایگاه ویژه لم داده و احتمالاً دلش برای برد استقلال می‌تپید اما بعد از گل استقلال در آخرین دقایق نیمه نخست واکنشی نداشت. آرامش و سکوت آندو دلیل داشت. روز دربی، آندو از علاقه‌اش به قهرمانی استقلال گفت. این حرف با اعتراض هواداران پرسپولیس همراه شد تا کاپیتان سابق تیم ‌ملی مجبور به پس گرفتن حرف صادقانه‌اش شود. اما هواداران فوتبال در ایران باید قبول کنند که هر آدمی حق دارد طرفدار تیم مورد علاقه‌اش باشد و آندو هم از این قائده مستثنی نیست. اینکه آندو به استقلال گرایش دارد و شفاف این موضوع را بیان می‌کند باید مورد تقدیر قرار بگیرد که اهل دروغ و محافظه‌کاری نیست و صاف و صادق حرف می‌زند و در مقابل هم معتقد است که این علاقه در انتخاب بازیکنان بی‌تأثیر است و هر بازیکنی از هر تیمی در لیگ بدرخشد، پیراهن تیم ملی جایزه اوست. ای کاش به جای اعتراض، فضایی ایجاد کنیم تا انسان‌ها در هر جایگاهی علاقه خود را بدون ملاحظه و محافظه کاری بیان کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی