صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

بازی‌ها همزمان نشد، پرسپولیس به هدف زد

آتش‌بازی به موقع درویش

مجتبی حسین مرشدی
روزنامه نگار

از اواسط روز سه‌شنبه اخباری مبنی بر تغییر احتمالی زمان بازی پرسپولیس مقابل پیکان یا تعویق بازی‌های سپاهان و استقلال مقابل حریفان‌شان در هفته بیست و هشتم به گوش می‌رسید. دو باشگاه استقلال و پیکان برای همزمان شدن بازی‌های هفته بیست و هشتم به سازمان لیگ نامه داده بودند و گفته شد با توجه به آیین نامه امکان تغییر برنامه وجود دارد. با وجود هراس کادر فنی پرسپولیس و پیکان، البته مسأله جلو افتادن زمان برگزاری این مسابقه از شنبه به جمعه خیلی زود منتفی شد اما بحث تعویق بازی‌های دو مدعی دیگر قهرمانی قوت گرفت. به یکباره اما منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه شب‌های فوتبالی سه‌شنبه شب اعلام کرد تمام بازی‌های هفته بیست و هشتم شنبه ساعت 18 برگزار خواهد شد. البته قنبرزاده در همین مصاحبه تأکید کرد که فقط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در نهایی کردن برنامه این هفته دخیل نیستند و نهادهای دیگر مسئول نظم و انضباط بازی‌ها هم باید این مسأله را تأیید کنند. قنبرزاده البته گفت که خبر نهایی ساعت 10 صبح چهارشنبه اعلام می‌شود اما همین کافی بود تا پرسپولیسی‌ها در مقابل این تغییر برنامه موضع بگیرند. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بلافاصله مصاحبه‌ای آتشین انجام داد و گفت برای ما این سؤال پیش آمده که چرا موقعی که استقلال و سپاهان بالاتر از پرسپولیس در جدول بودند به برنامه‌ای که از مدت‌های قبل از سوی سازمان لیگ اعلام شده بود، اعتراض نکردند؟ چرا الان که از پرسپولیس رتبه پایین‌تری دارند، معترض هستند؟ این موضوع مشکوک و سؤال برانگیز است.
وی همچنین برای سازمان لیگ ابراز تأسف کرد که تحت تأثیر بیانیه‌های اخیر سپاهان و استقلال برخلاف آیین‌نامه رفتار کرده‌اند. درویش همچنین به این مسأله اشاره کرد که در 10 هفته گذشته پرسپولیس 6 بار زودتر از این دو تیم بازی کرده و نسبت به این برنامه اعتراض داشته اما هیچ وقت به این اعتراض‌ها رسیدگی نشده است پس چطور تحت تأثیر اعتراض این دو باشگاه حالا برنامه را تغییر داده است؟
در عین حال شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم مصاحبه‌ای انجام داد و گفت این تصمیم خلاف قانون است و عملکرد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را زیر سؤال می‌برد. برنامه دادند و باید طبق آن هم عمل کنند و ما چیز دیگری را قبول نداریم؛ تمام! وی همچنین تأکید کرد برنامه لیگ قابل تغییر نیست؛ اگر این اتفاق بیفتد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و از سال بعد هر کسی هر حرفی بزند سازمان لیگ باید برنامه را تغییر دهد. این روش درستی برای یک سازمان و نهاد نیست.
از سوی دیگر مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای پرسپولیس هم با انتشار پست‌ها و استوری‌هایی در فضای مجازی نسبت به این مسأله اعتراض کردند تا هجمه علیه سازمان لیگ و تغییر برنامه‌اش قوت بگیرد.
با این حال صبح دیروز سازمان لیگ رسماً اعلام کرد برنامه تغییری نداشته و پرسپولیس یک روز بعد از سپاهان و استقلال به میدان خواهد رفت. سهیل مهدی هم تأکید کرد تحت تأثیر اعتراض پرسپولیس نبوده‌اند و گفت: «برنامه از قبل اعلام شده بود. با درخواست بعضی از باشگاه‌ها که نیازهای جدیدی مطرح شد، درخواست‌هایی پیش آمد. کمیسیون عالی نظارت بر برنامه‌ریزی مسابقات پیشنهادی را تنظیم کرد و به مراجع نظارتی و گروه‌های برگزاری مسابقات داد. در نهایت قرار شد برنامه سر جای خودش باشد.»
با وجود این پرسپولیس به خواسته خود رسید و فشار دو باشگاه استقلال و سپاهان برای تغییر برنامه جواب نداد تا جنگ لفظی این سه باشگاه و اعضای آنها در فضای مجازی در رسانه‌ای ادامه داشته باشد. جالب اینکه حالا و با ممنوعیت فدراسیون فوتبال جنگ و جدال‌ها از اعلام بیانیه خارج شده و به مصاحبه و واکنش در فضای مجازی محدود شده است اما آنچه مشخص است اینکه درویش در این جنگ سه جانبه یک پیروزی بزرگ به دست آورد و موفق شد سپاهان و استقلال را عقب براند هر چند به هیچ وجه نمی‌توان گفت بازی دیروز از سایر مدعیان واقعاً به نفع پرسپولیس هست یا خیر!

جستجو
آرشیو تاریخی