صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تهدیدهای پرسپولیس به جایی نمی‌رسد

بازی در اکباتان؛ 99 درصد بدون تماشاگر

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
هنوز هیچ مقام مسئولی تأکید نکرده که بازی مهم پیکان – پرسپولیس که قرار است عصر شنبه برگزار شود قطعاً در ورزشگاه پاس قوامین اکباتان انجام می‌شود اما بعید است ورزشگاه تغییر کند. دیروز سهیل مهدی باز هم تعیین تکلیف این مسأله را به تصمیمات نهادهای غیرفوتبالی پاس داد و گفت: «مسئولان مربوطه در حال تصمیم‌گیری هستند و اعلام می‌کنند. ما تصمیم گیرنده نیستیم.» نکته جالب اینجاست که رضا درویش عصر سه‌شنبه با توپ پر وارد این ماجرا شد و به نوعی تهدید کرد که اگر قرار بر حضور تماشاگر در بازی با پیکان نباشد پرسپولیس در این مسابقه به میدان نخواهد رفت. درویش حتی پیشنهاد داد سازمان لیگ این مسابقه را به ورزشگاهی ببرد که امکان حضور تماشاگر باشد. او به ورزشگاه انقلاب کرج، تختی تهران و شهدای شهرقدس اشاره کرد اما زمین ورزشگاه شهدای شهرقدس زیر کشت است، مدت‌هاست در ورزشگاه تختی مسابقه‌ای در لیگ برتر برگزار نشده و ظاهراً با برگزاری این مسابقه در ورزشگاه انقلاب کرج هم مخالفت شده است. جالب اینکه پیکانی‌ها هم دوست داشتند بازی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود حتی چند هفته قبل برای این منظور با سازمان لیگ نامه‌نگاری کردند اما در کمال تعجب به نامه پیکانی‌ها جواب داده نشد و حالا همه از اعلام برنامه سازمان لیگ به این مسأله پی برده‌اند که بازی در ورزشگاه اکباتان برگزار می‌شود!
در عین حال امروز و فردا باید منتظر اعلام رسمی سازمان لیگ در این خصوص بود. در واقع ظاهراً شورای تأمین این مسأله را به سازمان لیگ ابلاغ خواهد کرد و آنها رسانه‌ای‌اش می‌کنند که بعید است خبر نهایی هم پرسپولیسی‌ها را خوشحال کند و تهدیدهای درویش به جایی نخواهد رسید و پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر دستگردی بازی می‌کند چون چاره دیگری هم ندارد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود پرسپولیس بدون تماشاگرانش مقابل پیکان بازی نخواهد کرد اما وقتی قرار باشد بازی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شود به هیچ وجه امکان حضور تماشاگر نیست و تنها در صورتی بازی با تماشاگر خواهد بود که مسابقه به ورزشگاه دیگری منتقل شود که امکان این جابه‌جایی حدود یک درصد است و خود پرسپولیسی‌ها هم می‌دانند تهدیدشان به جایی نخواهد رسید و باید مثل بازی رفت با هوادار و دیدار با این تیم در جام حذفی در این ورزشگاه (احتمالاً) بدون تماشاگر بازی کنند. نکته اینجاست که پرسپولیس تاکنون کلاً دو بار در این ورزشگاه در تاریخ لیگ برتر بازی کرده؛ یک بار بازی هفته اول لیگ بیستم مقابل سایپا که به تساوی بدون گل انجامید و دیگری دیدار رفت همین فصل مقابل هوادار که با برد سه بر یک سرخ‌ها همراه شد.
 
پرسپولیس در زمین خاکی هم باید برنده شود
با وجود تأکید مسئولان باشگاه و تیم پرسپولیس بر انجام بازی در حضور تماشاگران اما به نظر می‌رسد این موضوع دیگر خسته‌کننده شده و باید برای شکست پیکان در حوزه فنی برنامه چید و روی مسائل فنی تمرکز کرد. هر چند بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس طی چند روز اخیر در این باره موضع‌گیری نکرده‌اند و کار بر عهده باشگاه بوده تا مسأله حضور تماشاگران در ورزشگاه را پیگیری کند اما خودشان سکوت کرده‌اند و روی مسائل فنی، تمرین و آمادگی ذهنی، بدنی و فنی بازیکنان متمرکز شده‌اند. پرسپولیس خوب می‌داند که باید تحت هر شرایطی مقابل پیکان پیروز شود. بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر که هیچ، حتی اگر مسابقه در زمین خاکی هم برگزار شود چاره‌ای جز پیروزی نیست. پرسپولیس این فصل بازی‌های زیادی را بدون حضور تماشاگر برگزار کرده و پیروز شده است. عجیب اینکه نتایج ضعیفی مثل تساوی با آلومینیوم اراک یا شکست مقابل هوادار در ورزشگاه آزادی و پیش چشم تماشاگران رقم خورده است. از طرفی تیم یحیی یکی از درخشان‌ترین بازی‌هایش را در همین ورزشگاه اکباتان بدون حضور تماشاگر انجام داده و باز هم می‌تواند مقابل سکوهای خالی و زمین چمنی که البته نسبت به آن روز بی‌کیفیت‌تر شده پیروز شود پس شاید بهتر باشد مدیران باشگاه هم این بحث را کش ندهند و اجازه دهند تا تیم روی حریف و مسائل فنی و تاکتیکی لازم برای پیروزی متمرکز شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی