صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

دردسرهای بارسلونا برای بلیت‌فروشی

کاتالان‌های خانه‌به‌دوش

مرتضی طهوری
خبرنگار

فصل آینده فصلی نویدبخش تغییر برای باشگاه بارسلونا خواهد بود. این تیم ورزشگاه معروف خود نوکمپ را ترک و برای یک فصل کامل نقل مکان می‌کند. دلیل آن هم آغاز عملیات نوسازی و مرمت ورزشگاه است که برای آن به طور گسترده‌ای تبلیغ شده است و خروجی آن قرار است استادیومی همتراز با بهترین استادیوم‌های جهان باشد که بارسا را به عصر جدیدی از موفقیت تجاری سوق می‌دهد. بودجه بازسازی ورزشگاه اوایل هفته مشخص شد اما اجرای این پروژه مشکلاتی را هم برای آبی‌و‌اناری‌ها به وجود می‌آورد. اولین و شاید مهم‌ترین آنها تعداد بلیت‌هایی است که در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت. کاهش تعداد دارندگان بلیت فصل به‌دلیل کاهش ظرفیت فروش، در خانه موقت تیم در قیاس با نوکمپ. اما بارسلونا در فصل آینده کجا بازی خواهد کرد؟
دور شدن باشگاه بارسلونا از نوکمپ به‌دلیل برنامه‌ریزی انجام شده برای بازسازی، هواداران را با مشکل مواجه کرده است. باشگاه در حال نقل مکان به ورزشگاه لوئیس کمپانیس است، ورزشگاهی که در سال 1929 ساخته شد اما به طور کامل برای میزبانی المپیک بارسلونا در سال 1992 بازسازی شد و به همین دلیل تا سال 2001 استادیوم المپیکو دِمونتجویک نام داشت. این استادیوم 49 هزار و 472 نفری بسیار کوچکتر از نوکمپی است که 99 هزار و 354 نفر را در خود جا می‌دهد.
این ورزشگاه اما به‌صورت اختصاصی برای برگزاری مسابقات فوتبال ساخته نشده است و دارای یک پیست دو و میدانی و همچنین جایگاه‌های بسیار مسطح است. با این حال، با توجه به نزدیکی به نوکمپ و جنون‌آمیز بودن برگزاری بازی‌های خانگی بارسلونا در ورزشگاه اسپانیول ، خوان لاپورتا رضایت داده بازی‌های بارسا در فصل آینده را در همان ورزشگاه قدیمی برگزار کند.
در همین حال النا فورت، نایب رئیس باشگاه بارسلونا با اشاره به جزئیات مربوط به وضعیت بلیت‌فروشی پس از نقل مکان باشگاه از مشکلات دیگری پرده برداشت. به‌عنوان مثال، از 49472 صندلی موجود، تنها 40103 صندلی دید کاملی از زمین خواهند داشت. 9369 مورد دیگر دارای سطح دید 80 درصدی هستند، به این معنی که طرفدارانی که در این صندلی‌ها می‌نشینند نمی‌توانند تمام زمین بازی را ببینند. در واقع، حتی تعدادی صندلی، به طور دقیق، 4895 صندلی وجود دارد که میزان دید کمتری دارند و در طول فصل به فروش نخواهند رسید.
در نتیجه، برای دارندگان فعلی بلیت‌های فصل تضمینی وجود ندارد که فصل آینده هم دقیقاً در همان قسمتی از ورزشگاه مستقر شوند که الان از آنجا بازی‌ها را تماشا می‌کنند. حتی اعضای باشگاه حق دریافت خودکار بلیت‌های فصل را از دست خواهند داد. با این حال باشگاه هنوز هم برای وفادارترین هوادارانش امتیازاتی در نظر گرفته است طوری که هر فردی که در حداقل 85 درصد از مسابقات این فصل در ورزشگاه حضور داشته باشد، می‌تواند بلیت فصل را برای مکان مورد نظرش درخواست دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی