صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ادامه آتش‌بازی میسون در آنفیلد؟

تاتنهام، حریف دلخواه کلوپ

رایان میسون برای دومین بار در یک دوره بحرانی روی نیمکت تاتنهام نشسته و این آتش‌بازی امشب با دیدار در آنفیلد مقابل لیورپول ادامه پیدا می‌کند. اسپرز پنجشنبه باخت خانگی با 2 گل مقابل منچستریونایتد را با تساوی عوض کرد یک روز بعد از آنکه قرمزها در بازگشتی هیجان‌انگیز 2 بر یک وستهم را شکست دادند.
یورگن کلوپ اگرچه بعد از برد، شانس تیمش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را زیاد ندانست اما بازی لیورپول و جبران شکست برایش افتخارآمیز بود. بازی آنها پرماجرا بود، ابتدا لوکاس پاکتا برای میزبان گل زد اما دو گل کودی خاکپو و ژوئل ماتیپ برد میهمان را رقم زد، اگرچه یک گل تیم لندنی به‌دلیل آفساید رد شد و بر این باور بودند که تیاگو آلکانتارا مرتکب خطای هند پنالتی شده است. در نهایت تیم خوب دیوید مویس شکست خورد تا لیورپول موقتا به رده ششم برود هرچند با تساوی تاتنهام به رتبه هفتم خود بازگشتند.
با هفت امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد و یک بازی بیشتر، لیورپول به یک معجزه آخر فصل نیاز دارد تا فصل آینده در جمع بزرگان اروپا رقابت کند اما تیمی که سه بازی آخر خود را برده و از 15 امتیاز ممکن در پنج بازی اخیر 11 امتیاز گرفته نشان داده شایسته بازی در اروپا است در هر سطحی که امکان داشته باشد.
قرمزها چهارشنبه شب برای چهارمین بار پیاپی در لیگ برتر حداقل دو گل زدند و البته نتوانستند کلین‌شیت کنند. لیدز تنها تیمی است که در این فصل لیورپول را در خانه‌اش شکست داده و فقط آرسنال، منچسترسیتی و منچستریونایتد از 34 امتیاز در 15 بازی خانگی لیورپول آمار بهتری به دست آورده‌اند.
وقتی منچستریونایتد در پایان نیمه اول بازی در استادیوم اختصاصی تاتنهام با 2 گل پیش افتاد، هوادارانی که از سفر به نیوکاسل و باخت 6 بر یک تیمشان پشیمان شده بودند، سرخورده به عملکرد دانیل لوی، رئیس باشگاه اعتراض کردند اما میسون بین دو نیمه چه گفت که تیمش با گل‌های پدرو پورو و سون هئونگ مین به بازی برگشت.
این تساوی برای میسون که انتخاب نشدنش بعد از اخراج آنتونیو کونته و آوردن کریستین استلینی شگفت‌انگیز بود، ارزش زیادی داشت اما به امیدهای تاتنهام برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان کمک زیادی نکرد. تیم میسون که دو سال قبل هم بعد از اخراج ژوزه مورینیو مربی موقت اسپرز شده بود، در رده پنجم قرار دارد با شش امتیاز اختلاف و دو بازی بیشتر از منچستریونایتد. بعد از باخت سنگین به نیوکاسل البته تیم پیشرفت کرده اما هفت بازی است که نتوانسته‌اند دروازه خود را بسته نگه دارند و در هفت بازی خارج از خانه آخرشان برنده نشده‌اند.
تاتنهام بعد از برد 4 بر یک پنج سال و نیم قبل برابر لیورپول، نتوانسته در 11 بازی مقابل تیم کلوپ برنده شود، بازی دو تیم در آنفیلد در فصل قبل یک بر یک مساوی شد.

ZOOM

اخبار تیمی
استفان بایستیچ و کالوین رمزی خیلی وقت است که مصدومند و برای لیورپول بازی نمی‌کنند اما کلوپ مقابل وستهم احتیاطاً از ابراهیما کوناته هم استفاده نکرد ولی اگر مدافع فرانسوی شرایط بازی را به دست آورد، ماتیپ، زننده گل برتری تیم به نیمکت می‌رود. روبرتو فیرمینو و نبی کیتا هم بعید است به بازی برسند. دیوگو ژوتا هم ضرب دید و احتمال دارد که داروین نونیس به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
تاتنهام در تساوی با یونایتد یکی از ارکان دفاعی خود را نداشت و هوگو لوریس با مصدومیتی که در نیمه اول بازی با نیوکاسل برایش پیش آمد، حاضر نبود؛ او به این مسابقه هم نمی‌رسد. ایوه بیسوما، رودریگو بنتانکور، رایان سسنیون و امرسون رویال هم مربع غایبان میهمان را تشکیل می‌دهند. لوکاس مورا بعد از سه بازی محرومیت پنجشنبه به ترکیب برگشت اما دژان کولوسفسکی شانس بیشتری برای کنار زدن ریچارلیسون از خط حمله دارد. اریک دایر روی گل مارکوس رشفورد مقصر بود و یک موقعیت گلزنی عالی را از دست داد اما جایش در دفاع سه نفره تاتنهام محکم است.

جستجو
آرشیو تاریخی