صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

فرصت‌سوزی یونایتد با یک داستان تکراری

منچستریونایتد تا یکقدمی کسب سه امتیاز مهم از تاتنهام در لندن رفت اما اتخاذ یکسری تصمیمات عجیب و غریب از سوی مربی‌اش اریک تن‌هاخ سبب شد که برد 2 بر صفر را با تساوی 2-2 عوض کند. برای دومین بار در طول یک ماه اخیر، شیاطین سرخ برتری دوگله را در یک بازی حساس از دست دادند اما تعویض‌های عجیب و غیرمنتظره سرمربی هلندی او را بیش از بازیکنانش به خاطر این اتفاق در معرض انتقاد قرار داد.
دو هفته پیش در مصاف با سویا در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا منچستری‌‌ها دقیقاً همان کاری را کردند که در بازی مقابل تاتنهام انجام دادند و نتیجه‌اش حذف آنها از لیگ اروپا بود. این بار جیدون سانچو و مارکوس رشفورد با گلزنی در نیمه اول، یونایتد را در موقعیت بسیار خوبی برای تصاحب تمام امتیازات بازی قرار دادند اما از زمانی که تن‌هاخ تصمیم گرفت سانچو را با وجود روی فرم بودنش از زمین بازی خارج کند، همه چیز عوض شد. سانچو در حالی زمین بازی را ترک کرد که می‌توانست گل دومش را هم بزند و بارها مدافعان تاتنهام را آزار داده بود. تن‌هاخ اما ترجیح داد که در نیم ساعت آخر به آنتونی مارسیال فرصت بازی بدهد. تصمیم دیگر تن‌هاخ که به ضرر تیمش تمام شد، بیرون کشیدن کریستین اریکسن  و تعویض او با فرد بود. این دو تعویض که همزمان انجام شدند، تاتنهام را به بازی برگرداند و این تیم که در بازی قبلی‌اش مقابل نیوکاسل 6 بر یک تن به شکست داده بود، از شیاطین سرخ یک امتیاز ارزشمند گرفت.
با توجه به تصمیمات تاکتیکی اشتباه، تن‌هاخ بدون شک بازنده بزرگ این بازی بود. او اگرچه به انجام تعویض‌های پرتعداد عادت دارد و بسیاری از آنها را هم خیلی زود انجام می‌دهد اما برای چندمین بار چوب تعویض‌های اشتباهش را خورد.
تعویض‌های تن‌هاخ برابر سویا هم غیرمنطقی‌ بودند. در آن بازی به جز خارج کردن برونو فرناندز و آنتونی از میدان به خاطر نگرانی از دریافت کارت زرد دوم، سایر تعویض‌های او مانند وارد کردن آنتونی مارسیال و ووت وخهورست به میدان تأثیر خاصی نداشت.
تساوی یونایتد برابر تاتنهام، ادامه روند مأیوس‌کننده تیم میهمان در بازی‌های خارج از خانه‌‌اش بود. شاگردان تن‌هاخ تا الان در خانه 10 تا از 12 تیم بالای جدول لیگ برتر بازی کرده‌اند و تنها در یکی از آنها برابر فولام آن هم به لطف گلی دیرهنگام از آلخاندرو گارناچو موفق به کسب پیروزی شدند. در سایر بازی‌ها، به خصوص مقابل برنتفورد، در آنفیلد برابر لیورپول، در اتحاد مقابل منچسترسیتی و در سنت‌جیمز پارک برابر نیوکاسل، شیاطین سرخ متحمل شکست‌های بدی شده‌اند. آنها حتی در خانه تیم‌های بحران زده‌ای مانند چلسی و تاتنهام هم ناکام بوده‌اند. این واقعیت که یونایتد هنوز جزو 4 تیم بالای جدول است، بدون شک تنها به خاطر روند خوب این تیم در خانه بوده است. اگر تن‌هاخ می‌خواهد فصل آینده شانسی برای قهرمانی داشته باشد، باید فکری به حال ارتقای نتایج بازی‌های خارج از خانه‌اش هم بکند.
جستجو
آرشیو تاریخی