صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به مسابقات مرحله پلی‌آف فصل جاری NBA

میلواکی غول بی‌خطر، بوستون مدعی مانند گذشته

امیررضا همایون
خبرنگار
مرحله پلی آف رقابت‌های بسکتبال NBA در فصل جاری جذاب‌تر از گذشته برگزار شد، مسابقاتی که بزرگترین شگفتی خودش را بامداد پنجشنبه هفته گذشته تجربه کرد. تیم میلواکی باکس با یانیس آنتته کومپو یونانی در شرایطی که چند قدم با مرحله یک چهارم نهایی فاصله داشت مقابل میامی هیت شکست خورد تا وداع زود هنگامی با رقابت‌های این فصل داشته باشد. میلواکی به عنوان صدرنشین شرق به پلی‌آف رسید و به همین خاطر بسیاری از طرفداران و کارشناسان بسکتبال در جهان بر این باور بودند که آنها مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت در فصل جاری هستند. رؤیایی که خیلی زود با شکست مقابل میامی به پایان رسید. حذف میلواکی در مرحله اول پلی‌آف باعث شد پس لرزه‌های بزرگی مانند امکان عدم تمدید قرارداد یانیس با آنها در تابستان مطرح شود با وجود اینکه او با این تیم سه سال دیگر قرارداد دارد. یانیس یا میلواکی تا کنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.
جیمز در نقش باجو
بسیاری بر این باورند که تیم ایتالیا تحت هدایت آریگو ساکی عملکرد درخشانش در جام جهانی 1994 ایتالیا را مدیون روبرتو باجو است، بازیکنی که لاجوردی‌پوشان را در آن مسابقات به بازی نهایی رساند اما در حساس‌ترین زمان ممکن با خراب کردن پنالتی رویای یک کشور برای کسب عنوان قهرمانی جهان در آن سال را برباد داد.
مشابه چنین اتفاقی در این فصل NBA برای لیکرز و جیمز رخ داد. لس آنجلس لیکرز در فصل عادی عملکرد مطلوبی نداشت و صعودش به مرحله پلی‌آف را مدیون لبران جیمز است، بازیکنی که به مانند باجو یک تنه تیمش را به پلی آف رساند و در این مرحله هم بازی‌های جذابی را به نمایش گذاشت و یکی از ارکان اصلی موفقیت لیکرز مقابل ممفیس است. باید دید عملکرد جیمز سرانجام باعث رسیدن این تیم به فینال کنفرانس و بازی نهایی فصل می‌شود یا نه. لیکرز پس از سپری کردن شرایط کابوس‌وار در فصل عادی موتورش در مراحل حذفی روشن شده است. این تیم در فصل عادی با وجود درخشش جیمز به رتبه هفتم کنفرانس غرب رسید تا یکی از بدترین فصل‌های عادی خودش در چند سال اخیر را تجربه کند.
بوستون باز هم مدعی است
بسیاری از طرفداران معتبرترین لیگ باشگاهی بسکتبال در جهان براین باور بودند که صعود بوستون سلتیکس به فینال فصل گذشته NBA و کسب مقام دوم فصل گذشته این مسابقات تنها یک اتفاق بوده است و این تیم از فصل بعد به آنچه در سالیان اخیر تجربه کرده باز می‌گردد. فرضیه‌ای که رخ نداد و این تیم در این فصل هم عملکرد مطلوبی از خودش ارائه کرد و با رسیدن به رتبه دوم کنفرانس شرق به پلی‌آف و بازی با هاکس رسید، رقابتی که سلتیکس در آن با کسب 4 پیروزی در مقابل دو پیروزی هاکس به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. عملکرد این تیم در مجموع فصل عادی و مرحله اول رقابت‌های حذفی باعث شده است بسیاری بر این نظر باشند که سلتیکس در این فصل با وجود تیم جوانی که دارد یک مدعی اصلی برای کسب قهرمانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی