صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

گزارش اسکای آلمان از پشت پرده باشگاه مونیخی

اولی هوینس؛ پدرخوانده بایرن

باشگاه بایرن مونیخ در حال سپری کردن یکی از عجیب‌ترین فصل‌هایش است. در حالی که شانس سه‌گانه داشت سرمربی‌اش را اخراج کرد و حالا هیچ بعید نیست حتی به یک جام هم نرسد.
روز جمعه شبکه اسکای آلمان گزارشی پخش کرد که نشان می‌داد شاید اختلافات مدیریتی بایرن بیش از چیزی باشد که به نظر می‌رسد.
بایرن مونیخ از سال ۲۰۲۰ که اولی هوینس از این باشگاه رفت و اولیور کان مدیرعامل شد، دچار حاشیه‌های زیادی شده. حالا این شبکه آلمانی گزارش داده که اولی هوینس هنوز هم در بسیاری از مسائل مربوط به کادر فنی، تیم، برنامه‌های نقل و انتقالاتی و زمینه‌های اجرایی بایرن مونیخ نفوذ قابل توجهی دارد. این امر به ویژه زمانی به چشم آمد که توماس توخل در اولین کنفرانس معارفه خود به عنوان سرمربی جدید، به طور ویژه از هوینس تشکر کرد.
ظاهراً هوینس و توخل از طریق تلفن به طور منظم با یکدیگر در تماس هستند. این مدیر کهنه‌کار پشت اخراج یولیان ناگلزمان بود و برای آوردن توخل به باشگاه، مبارزه کرد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد هوینس در حال حاضر نیز با وجود نتایج ضعیف اخیر تیم، همچنان پشت این تصمیم خود ایستاده است. او همچنین از بازیکنان خواسته که مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند و پس از شکست 3-1 مقابل ماینتس، به رختکن رفت.
گفته می‌شود هوینس در نقل و انتقالات بایرن‌مونیخ نیز نقش فعالی دارد. حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی باشگاه او را از ایده‌های نقل و انتقالاتی مطلع می‌کند و سپس هیأت نظارت باید خریدهایی که بیش از 25 میلیون یورو هزینه در بر دارد را تأیید کند. هوینس همچنین نظر خود را در این زمینه به مدیران اعلام می‌کند.
بد نیست بدانید بایرن در حال حاضر به دنبال جذب یک مهاجم نوک است و هوینس، راندل کولو موانی از آینتراخت فرانکفورت را به هری کین ترجیح می‌دهد. این موضوع همچنین با توخل نیز در میان گذاشته شده است. هوینس همچنان اعتقاد دارد که هزینه 100 میلیون یورویی بایرن برای یک بازیکن صرفاً یک احتمال است، با این حال او بارها تأکید کرده که تنها یکی از 9 عضو هیأت نظارت است و بقیه می‌توانند با نظر او مخالف باشند. اما تصور اینکه نظر هوینس روی سایر اعضا تأثیری نگذارد، دشوار است.
همچنین هوینس در نقش خود به عنوان عضوی از هیأت نظارت بایرن، از مایکل دیدریش حمایت کرد تا معاون مدیر عامل شود و وظایف یان کریستین درسن در حوزه مدیریت مالی را هم در بر عهده بگیرد.
شبکه اسکای در گزارشش آورده: «باید به تأثیر خاص هوینس روی اولیور کان و صالح حمیدزیچ نیز اشاره کرد. او هر دوی آنها را به بایرن مونیخ آورد و در حال حاضر این مسأله باعث شده تحت فشار زیادی قرار بگیرد. با این حال حمیدزیچ همچنان به طور خاص از حمایت هوینس برخوردار است.
هوینس همه جا حضور دارد و در صورت لزوم، برای مشاوره در دسترس است. با این حال بازگشت او به باشگاه به عنوان مدیرعامل موقت، غیرممکن است.»

توضیح توخل درباره هوینس

توماس توخل روز گذشته در کنفرانس خبری قبل از بازی با هرتابرلین که قرار است یکشنبه این هفته انجام شود حاضر شد. یکی از سؤالات خبرنگاران از او در رابطه با همین گزارش و عکس‌های گفت‌وگوی او و هوینس در تمرینات بود. توخل هم به شوخی جواب داد: «او فقط می‌خواست به من بگوید که چه کسی باید بازی کند! نه، او فقط می‌خواست سلام کند و من هم درباره محتوای صحبت‌های‌مان چیزی نمی‌گویم.» وخل در ادامه این نشست البته توضیحات جالبی هم درباره دادن سه روز استراحت به کل تیم پس از شکست 3-1 مقابل ماینتس داد: «این تصمیم درستی برای همه ما بود که کمی از این اوضاع و احوال فاصله بگیریم. در دو روز گذشته جلسات بسیار خوبی داشتیم و جو تیم همانطوری است که دوست داشتیم. در شرایط دشواری قرار داریم اما ناامید نیستم و فکر می‌کنم که آماده‌ایم.» توخل درباره شکست مقابل ماینتس هم این توضیحات را داد: «ما با هم صادق و بسیار خود انتقادگر هستیم. تیم از نظر من درباره بازی مقابل ماینتس، آگاه است اما در ورزش همیشه فرصتی برای جبران کردن وجود دارد. در دو بازی اخیر در حالی که از حریف پیش بودیم، برتری‌مان را از دست دادیم که این برای ما بسیار غیرمعمول است. در چنین شرایطی داشتن صداقت و صراحت بهترین کار ممکن است. ما فاقد ثبات لازم هستیم اما (برای حل این مشکل) تنها داشتن اراده کافی نیست، بلکه باید شاداب و با انرژی نیز باشید. برای انجام واکنش لازم از سوی تیم، هر کاری انجام می‌دهم. هنوز دیر نشده است.» او در پایان درباره انتقادات از یان زومر، گفت: «او یک بازیکن حرفه‌ای و یک انسان بسیار خوب، مؤدب و با ذهنی باز است. قرار گرفتن در دروازه بایرن، کار آسانی نیست و یان اخیراً کمی بدشانس بوده اما او با این شرایط به خوبی کنار می‌آید و شرایطش خوب است. او هنوز اعتماد ما را دارد.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی