صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فاش شدن قسمت‌هایی از مستند جدید نتفلیکس

وسواس شدید بکام

رسول مجیدی
روزنامه نگار
شبکه اینترنتی نتفلیکس در چندسال گذشته مستندهای جذابی از چهره‌ها و تیم‌های ورزشی دنیا ساخته. حالا آنها که ظاهراً از این پروژه‌شان بازخورد خوبی گرفته‌اند به سراغ یکی از چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال رفته‌اند. شاید اولین سلبریتی لیگ برتر انگلیس. اولین فوتبالیست انگلیسی که تبدیل شد به یک چهره معروف تبلیغاتی که البته بازی‌اش هم حرف نداشت.
نتفلیکس در حال ساخت مستند دیوید بکام است. این مستند هم به زندگی گذشته بکام و هم زندگی فعلی او اختصاص دارد. نامش هنوز مشخص نشده ولی قرار است اواخر سال میلادی جاری یعنی در پاییز ۱۴۰۲ بیرون بیاید.
روزنامه سان دیروز اعلام کرد قسمت‌هایی از راش این مستند به دستش رسیده و دیوید بکام در آن درباره وسواس شدیدش صحبت کرده. هیچ بعید نیست خود نتفلیکس از قصد این ویدیوها را به روزنامه سان داده باشد تا برای مستند جدیدش تبلیغ کند.
به هر حال بکام در این مستند درباره اختلال OCD یا همان وسواسش صحبت کرده. او پیش‌تر در سال ۲۰۰۶ هم در مصاحبه با یک شبکه انگلیسی این ماجرا را تأیید کرده بود ولی حالا به این مستند که دوربین‌هایش به خانه بکام‌ها را یافته، با جزئیات ماجرا را شرح داد. وقتی دوربین‌ها وارد آشپزخانه می‌شوند، ‌بکام رو به دوربین می‌گوید: «صادقانه بگویم خیلی خوب تمیزش می‌کنم اما فکر نکنم همسرم زیاد قدر این را بداند.»
بعد هم به جزئیات بیشتری اشاره می‌کند: «حقیقت این است که وقتی همه خوابند، من دور خانه می‌چرخم و شمع‌ها را تمیز می‌کنم، چراغ‌ها را به یک ترتیب خاص روشن می‌کنم، مطمئن می‌شوم همه چیز تمیز باشد. متنفرم که صبح می‌آیم پایین و می‌بینم فنجان و بشقاب و کاسه روی میز است. من مومی که از شمع آویزان است را می‌برم، از دوده‌‌ای که دور جاشمعی است، متنفرم. می‌دانم، عجیب است.»
در همین حین ویکتوریا بکام همسر بکام وارد آشپزخانه می‌شود و درباره شوهرش می‌گوید: «او خیلی بی‌عیب و نقص است» و رو به دیوید می‌کند و می‌گوید «قدردان» او است.
بکام هم با خنده می‌گوید: «برای ثانیه‌ای این حرف را باور نکنید. او به طعنه می‌گوید که قدردان من است.»
در سال 2006، بکام گفته بود که یک «اختلال وسواس فکری- اجباری دارم که در آن باید همه چیز را در یک خط مستقیم داشته باشم یا همه چیز باید جفت باشد.»
 حالا ویکتوریا این ماجرا را تشریح کرده است: «او دارای یک چیز وسواسی است که همه چیز باید مطابقت داشته باشد. اگر یخچال ما را باز کنید، همه چیز از هر طرف هماهنگ است. ما سه یخچال داریم و در یکی غذا، در دیگری سالاد و در سومی نوشیدنی می‌گذاریم. در یخچال نوشیدنی همه چیز متقارن است. مثلاً اگر سه قوطی نوشابه داشته باشیم، یکی را دور می‌اندازد زیرا باید عدد زوج باشد.»
بد نیست بدانید اختلال وسواسی اجباری (OCD) یک وضعیت سلامت روان است که در آن افکار وسواسی و رفتارهای اجباری در کنار هم قرار می‌گیرند و ناراحتی و اختلال قابل‌توجهی در زندگی روزمره ایجاد می‌کنند. این اختلال اغلب در رابطه با تمیز کردن یا مرتب کردن دیده می‌شود اما می‌تواند افراد را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار دهد. البته مشخص نیست آیا از نظر پزشکی هم اختلال وسواسی بکام تأیید شده یا نه.
همانطور که گفته شده مستند بکام در پاییز پیش رو منتشر می‌شود. بکام بابت حضور در این مستند ۱۶ میلیون دلار دریافت کرده است و بنظر می‌رسد جزئیات زیادی از زندگی‌اش را با مخاطبین درمیان خواهد گذاشت.    

 

جستجو
آرشیو تاریخی