صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

سه هفته پرماجرا برای اینتر و یوونتوس

دوئل آخر برای جام اول

سید علی بلندنظر

خبرنگار
رقبای ابدی، اینترمیلان و یوونتوس، امشب بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا را در سن‌سیرو برگزار می‌کنند در حالی که در این سه هفته بعد از بازی رفت که در تورین یک بر یک مساوی شد، اتفاقات زیادی رخ داده است. اینتر تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفته و 15 امتیاز کسر شده یوونتوس در سری A به این تیم بازگردانده شده، حالا دو تیم برای چهارمین و آخرین دربی ایتالیای این فصل آماده می‌شوند.
80 دقیقه بازی رفت سخت و کسالت‌بار بود اما در دقیقه 83 تیم میزبان با یک ضدحمله کلاسیک به وسیله خوان کوادرادو به گل رسید. اینتر از رسیدن به گل تساوی ناامید شده بود که برمر-بازیکنی که در تابستان گذشته به اینتر نرفت و در تورین جابه‌جا شد- به نفع میهمان پنالتی داد. روملو لوکاکوی خارج از فرم گل تساوی را در دقیقه پنجم وقت‌های تلف‌شده زد اما خودش و زننده گل یووه به همراه کاپیتان اینتر، سمیر هندانوویچ اخراج شدند هر چند کارت زرد دوم لوکاکو به خاطر شادی مقابل هوادارانی که به او توهین‌های نژادپرستانه کرده بودند، چند روز قبل توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا پاک شد.
 در آستانه بازی برگشت هم شرایط خاصی برقرار است، سیمونه اینتزاگی با پیروزی مقابل بنفیکا در دو دیدار رفت و برگشت به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و باید در دو بازی به مصاف تیم همشهری‌اش، میلان برود. این هفته هم به پنج هفته بدون پیروزی در سری A پایان دادند و با دو گل و یک پاس گل از لوکاکوی احیاشده امپولی را شکست دادند.
اما مسیر اینتر برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان از طریق لیگ ایتالیا به ناگاه صعب و ناهموار شده، هم به دلیل فرم بدی که پیدا کردند و هم پیدا شدن یکباره سر و کله یوونتوس به عنوان یکی از مدعیان؛ اینتر در فاصله هفت بازی تا پایان فصل در رده ششم قرار دارد. اینتزاگی تحت فشار است و باید در این فصل جام بگیرد؛ رسیدن به قله اروپا با توجه به رقبایی که انتظارشان را می‌کشند، دور از ذهن است اما رسیدن به فینال جام حذفی می‌تواند به او فرصتی برای نفس کشیدن بدهد.
یوونتوس از رسیدن به پیروزی در بازی رفت محروم شد اما سه هفته قبل دبل برابر اینتر در لیگ را در سن‌سیرو کامل کرد بعد از آنکه بازی رفت را در تورین برده بود؛ گل دیدنی فیلیپ کاستیچ تفاوت دو تیم در میلان بود.
نراتزوری در فینال سال قبل یووه را برده و بیانکونری مشتاق است با سومین پیروزی فصل مقابل اینتر به بازی فینال و دیدار با برنده مسابقه فیورنتینا و کرمونزه برسد که فرداشب بازی برگشت را برگزار می‌کنند، فیورنتینا در بازی رفت در زمین حریف با 2 گل به پیروزی رسیده. تیم ماسیمیلیانو آلگری در مراحل قبل مونتزا و لاتزیو را از پیش رو برداشته و به دنبال بهبود بخشیدن رکورد 14 قهرمانی‌اش در کوپا ایتالیا است؛ اینتر هشت بار این جام را به دست آورده است.
حتی در تاریخ پرماجرای بانوی پیر، هفته گذشته برای این تیم به یادماندنی بود. بعد از آنکه 15 امتیاز به این تیم برگردانده شد و از رده هفتم به رتبه سوم لیگ صعود کردند، با تکمیل پیروزی برابر اسپورتینگ لیسبون به نیمه‌نهایی لیگ اروپا صعود کردند.
یووه این هفته در مسیر رسیدن به پیروزی‌های معمول یک بر صفر خود برابر ناپولی قرار داشت اما گل‌های دیرهنگام آنخل دی‌ماریا و دوشان ولاهوویچ مردود شد و با گل وقت‌های تلف‌شده جاکومو راسپادوری، صدرنشین لیگ ایتالیا به قهرمانی نزدیک‌تر شد. یوونتوس برای نخستین بار بعد از 12 سال سه باخت خانگی پیاپی داشته و شاید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان وضعیت مبهمی داشته باشد اما در اروپا و جام حذفی مدعی قهرمانی است و آلگری از این جهت سابقه خوبی دارد.
 
اخبار تیمی
 لوکاکو می‌تواند نیمه دوم درخشانش مقابل امپولی را امشب تکرار کند اما اینتر نمی‌تواند از هندانوویچ استفاده کند برای همین دروازه‌بان اول تیم، آندره اونانا درون دروازه قرار می‌گیرد ضمن اینکه لوکاکو بری بازی در کنار لوتارو مارتینس با ادین ژکو رقابت دارد.
 اینتزاگی در بازی لیگ از سیستم چرخشی استفاده کرد اما نیکولو بارلا، فدریکو دی مارکو و آلساندرو باستونی به ترکیب اصلی برمی‌گردند، میلان اشکرینیار که قرار است به پاری‌سن‌ژرمن برود، مصدوم است و هنریخ مخیتاریان وضعیت مبهمی دارد.
یوونتوس هم آماده است و تنها مویزه کین به کوادرادوی محروم در میان غایبان ملحق می‌شود. آلگری در بازی این هفته نیمکت پرستاره خود را به رخ کشید اما فدریکو کیزا، دی‌ماریا و ولاهوویچ می‌توانند به ترکیب اصلی میهمان برگردند اما بعید است هافبک نامدار تیم، پل پوگبا جایی در ترکیب اصلی داشته باشد. ماتیا پرین هم که در بازی‌های حذفی دروازه‌بان تیم است، یک بار دیگر جای وویسیچ شزنی را می‌گیرد چون دروازه‌بان تیم ملی لهستان این اواخر به خاطر ناراحتی جزئی قلبی بازی نمی‌کند.
 
ترکیب احتمالی
 اینتر: اونانا؛ دارمیان، آچربی، باستونی؛ دومفرایس، بارلا، بروزوویچ، چالهان اوغلو، دی مارکو؛ مارتینس، لوکاکو
یوونتوس: پرین؛ گاتی، برمر، دانیلو؛ دی شیلیو، میرتی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ دی‌ماریا؛ ولاهوویچ

جستجو
آرشیو تاریخی