صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

سرنوشت مبهم بسکتبال با گزینه‌های پوچ

وعده‌های ترسناک رئیس جوان

پس از نتایج ناامید کننده بسکتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی، مشخص بود که ادامه دادن با سعید ارمغانی بدترین تصمیم ممکن برای فدراسیون خواهد بود. حالا پس از چندین هفته از پایان رقابت‌های ملی و نزدیک‌تر شدن به جام جهانی که در شهریور برگزار می‌شود، فدراسیون تازه به فکر تغییر افتاده و دست به کار شده است. با این حال موضعی که جواد داوری اتخاذ کرده فاصله قابل توجهی تا رئیسی دارد که قرار است دست به تغییر قابل توجهی بزند. اظهارنظرهای او بیش از اندازه شبیه است به قول‌های مدیران ورزشی که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند و تنها کاربرد آنها مشغول کردن افکار عمومی و رسانه‌هاست.
ارمغانی هنوز گزینه است؟
عجیب‌ترین چیزی که داوری در مصاحبه روز گذشته خود اعلام کرده، دقیقاً اولین جمله اوست. همه می‌دانستند که قرار است در هیأت رئیسه فدراسیون درباره تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی و انتخاب فرد جدید صحبت شود. پس به طور طبیعی اینطور به نظر می‌رسد که دیگر قرار نیست کار با ارمغانی پیش برود. با این حال جواد داوری در محتاطانه‌ترین اظهارنظر ممکن درباره ارمغانی گفته است: «ارمغانی یکی از گزینه‌های ما برای هدایت تیم ملی است.»
اگر ارمغانی قابلیت هدایت تیم ملی را دارد و جزو گزینه‌هاست پس به طور قطع با توجه به داشتن شناخت از تیم و زمان کم باقیمانده تا جام جهانی، بهترین گزینه هم خواهد بود!
سناریوی بچیروویچ تکمیل می‌شود؟
آوردن مهمد بچیروویچ به تیم ملی بسکتبال و قراردادن او در پست مدیرفنی، اولین قدمی بود که جواد داوری در مسیر جبران اشتباهش در انتخاب ارمغانی برداشت. سناریوی آمدن بچیروویچ از همان ابتدا بر این مبنا بود که تلاش کند تا بار فنی را به دوش بکشد و تیم ایران را از آن بحران خارج کند. بچیروویچ از همان ابتدا برای مدیرفنی شدن نیامده بود و قرار بود طی یک پروسه مشخص و چند ماهه جای ارمغانی را بگیرد. حتی خود ارمغانی هم به خوبی این ماجرا را می‌دانست و آن را پذیرفته بود.
اگر تیم ملی نتایج و روند خوبی به خود می‌گرفت، حالا محتمل‌ترین گزینه و حتی انتخاب نهایی مشخص بود و باید خیلی زود منتظر اعلام نام مهمد بچیروویچ می‌ماندیم. حالا اما حتی طرفداران این مربی باتجربه نیز مانند گذشته سنگ او را به سینه نمی‌زنند. با این حال همچنان بچیروویچ گزینه اصلی برای تیم ملی است چرا که دیگر گزینه‌های داوری آنقدرها واقعی به نظر نمی‌رسند!
داوری البته بچیروویچ را هم یکی از گزینه‌های موجود دانسته و او را هم در کنار ارمغانی قرار داده است!
 
مربیان تراز اول اروپایی!
رئیس جوان بسکتبال در کنار دو گزینه بالا، اعلام کرده که فدراسیون به دنبال مذاکره با چند گزینه «تراز اول اروپایی» است تا از آنها هم برنامه بگیرد.
در اینکه آیا مربیان تراز اول اروپایی به ایران برنامه بدهند نیز حرف وجود دارد. اما با فرض بر افتادن چنین اتفاقی، آیا فدراسیون بسکتبال حتی در صورت داشتن اسپانسر جدید و مد نظر خودش هم می‌تواند دستمزدهای میلیون دلاری و سنگین یک مربی تراز اول اروپایی را بدهد؟ آیا کل بودجه فدراسیون کفاف پرداخت دستمزد او را می‌دهد؟
دادن چنین قول‌هایی از سوی رئیس فدراسیون بجای تزریق امید، ترسناک به نظر می‌رسد. ترس ماندن چهره‌ای مانند بچیروویچ در رأس تیم ملی که بارها ثابت کرده دیگر چیزی برای ارائه ندارد و قرار است فرصت یک حضور موفق دیگر در جام جهانی را از بسکتبال ایران بگیرد و آن را بسوزاند.
جستجو
آرشیو تاریخی