صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

حاشیه‌های بازی دوستانه تیم ملی فوتسال

از برد ازبکستان تا ادعای قهرمانی جهان

تیم ملی فوتسال که برای جام جهانی آماده می‌شود یکشنبه شب بازی دوستانه‌ای مقابل ازبکستان داشت و توانست میهمانش را 3-5 شکست دهد. ازبکستان از تیم‌های خوب قاره آسیا است که تلاش می‌کند فاصله‌اش با ایران و ژاپن، دو مدعی اصلی قهرمانی قاره را کم کند و به تازگی بازی دوستانه‌ای هم با برزیل داشته است. این تیم شروع خوبی هم داشت و نیمه اول را با برتری 2 بر یک به رختکن رفت، ولی شاگردان شمسایی در نیمه دوم بهتر بودند و بازی را با برد تمام کردند. سعید احمدعباسی و مهدی کریمی (هر کدام دو بار) و حسین طیبی گلزنان ایران در این بازی بودند.
 
شکست در نیمه اول
شمسایی درباره شکست نیمه اول تیمش گفت: «توقعم این بود توپ‌هایمان گل بشود و تیم نیاز به شوک داشت. برای همین فشار را بیشتر کردیم. در نیمه اول شتابزده بودیم. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و سوار بازی شدیم.»
او درباره برخی اشتباهات بازیکنانش اضافه کرد: «باید جوان‌ها را محک بزنم. گل‌هایی که خوردیم را من مقصر هستم. این جوان‌ها باید اینجا اشتباه کنند. نوش جانشان و دمشان گرم که اشتباه کردند. اینجا پخته بشوند و در جهانی آینده را رقم بزنند. تدبیری که در نیمه دوم داشتیم جواب داد.»
 
مشکلات سالن در تهران
شمسایی درباره تأثیر غیبت اولادقباد در عملکرد تیمش گفت: «ما مشکل نداشتیم ولی خیلی گل نزدیم. فلسفه بازی دوستانه دیدن بازیکنان و ضریب اشتباه آنهاست. مسلم اولادقباد یکی از بازیکنان مهم ماست. باید بدون مسلم بازی کنیم.»
این بازی در سالن ورزشگاه دستگردی برگزار شد. شمسایی معتقد است که در تهران سالن مناسبی برای برگزاری مسابقات فوتسال وجود ندارد: «من از مجموعه پاس ممنون هستم ولی انتظار از پایتخت بیشتر است. تبریز و اصفهان و مشهد سالن خوب دارد. انتظار دارم تهران هم سالن شیک داشته باشد.»
 حضور تماشاگران زن
از نکات جالب این بازی حضور تعدادی تماشاگر زن در سالن بود. حضور تماشاگران زن در مسابقات فوتبال لیگ به یکی از موضوعات خبرساز تبدیل شده و فدراسیون فوتبال معتقد است که هنوز زیرساخت‌های مناسب در ورزشگاه‌های لیگ برای میزبانی از زنان کاملاً فراهم نیست، ولی در این بازی تعدادی از زنان فرصت حضور در سالن را پیدا کردند.
شمسایی در این باره گفت: «دست بانوان درد نکند. از مهدی تاج ممنون هستم. تا ظهر آمدن بانوان مبهم بود. خدا را شکر آمدند.» مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که تماشاگر این بازی بود هم گفت: «بازی خیلی خوبی با حضور بانوان هوادار برگزار شد. باید تلاش کنیم بانوان را آهسته آهسته وارد استادیوم‌ها کنیم. از تمام کسانی که کمک کردند نظر فدراسیون برای ورود بانوان تأمین شود تشکر می‌کنم.»
 
پاسخ به ادعای شمس
به تازگی حسین شمس، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال مدعی شده که تیم فعلی می‌تواند قهرمان جهان شود. برای تیمی که بهترین عملکردش در جام جهانی صعود به نیمه‌نهایی است، قهرمانی جهان هدف بلندپروازانه‌ای است و می‌تواند فشار زیادی روی این تیم وارد کند.
برزیل، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال سال‌هاست مدعی جدی قهرمانی جهان هستند و رقابت با آنها برای هیچ تیمی آسان نیست.
شمسایی در نشست خبری در پاسخ به ادعای شمس گفت: «هر دوستی می‌تواند تیم را قهرمان جهان کند تیم را دودستی تقدیم می‌کنم. شمس استاد من بوده است. از ته دل می‌گویم هرکسی می‌تواند تیم را قهرمان جهان کند بازیکنان فعلی و گذشته را در اختیارش قرار می‌دهم. استادم هرچه بگوید درست است!»
 
ناراحتی سرمربی ازبکستان از باخت
بهادر احمدوف، سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان از این شکست ناراحت بود و امیدوار است که تیمش امشب در دومین بازی مقابل ایران نمایش بهتری داشته باشد و حتی بتواند به پیروزی برسد.
احمدوف گفت: «بازی خوبی بود و از فدراسیون ایران تشکر می‌کنم. ایران هم خوب بازی کرد و از همه مهمتر تماشاگران خونگرم بودند. در بازی امروز اشتباهات فاحش داشتیم و ایران از این اشتباهات استفاده کرد. با ایران بازی‌های زیادی در تورنمنت‌های مختلف انجام دادیم. این بازی‌ها کمک می‌کند تا در بازی‌های آینده بهتر بشویم.»
او درباره احتمال انجام تغییرات در بازی امشب اضافه کرد: «این بازی‌ها را به چشم مسابقه دوستانه نمی‌بینیم و بازی‌هایی می‌بینیم که سطح بالایی دارد. سعی می‌کنیم در مسابقه بعد ایران را شکست بدهیم. بازیکنان ما فقط در ازبکستان بازی می‌کنند ولی ایران بازیکنانی دارد که در اسپانیا بازی می‌کنند. این سطح شما را بالاتر می‌برد. ما هم سعی می‌کنیم بهتر بشویم.»
جستجو
آرشیو تاریخی