صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

چه افتخاری بزرگتر از مربیگری کرواسی

اسکوچیچ: تجربه مربیگری ایران کارم را راحت می‌کند

نام دراگان اسکوچیچ به عنوان گزینه مربیگری فصل آینده پرسپولیس شنیده می‌شد، ولی او ناگهان تصمیم گرفت هدایت تیم زیر 21 ساله‌های کرواسی را به عهده بگیرد. او در حالی به کشورش بازگشت که در ۱۰ سال گذشته در کشورهای دیگر بخصوص ایران مربیگری می‌کرد و تا چند ماه مانده به جام جهانی قطر سرمربی تیم ملی بود.
او پس از امضای قرارداد با تیم زیر ۲۱ ساله‌های کرواسی گفت: «نمی‌دانم چه چیزی بزرگتر از هدایت کرواسی است. مطمئنم که راضی، خوشحال و سربلند هستم. معتقدم می‌توانیم به نتیجه خوبی برسیم.»
اسکوچیچ تأکید کرد که بازگشتش به فوتبال کرواسی پس از سال‌ها غیرعادی نیست و گفت: «وقتی آنجا (در قاره آسیا) بودم همیشه فوتبال کرواسی را دنبال می‌کردم.» اسکوچیچ که تنها ۷۰ روز برای آماده‌سازی تیم زیر 21 ساله‌های کرواسی برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا فرصت دارد، گفت: «خیلی کار داریم و زمان کم است اما از این تیم کاملاً شناخت دارم و مشکلی نخواهیم داشت. از همه چیز در تیم خبر دارم. آنها خیلی خوب کار کردند. بازی‌های المپیک هم در پیش است. تیم باید با انگیزه باشد و من هم همینطور هستم.»
کرواسی در مسابقات قهرمانی زیر 21 ساله‌های اروپا با رومانی، اسپانیا و اوکراین همگروه است. اسکوچیچ گفت: «ما باید مراقب باشیم و اَرنج درستی داشته باشیم. همه چیز درست می‌شود.»
سرمربی اسبق ملوان و فولاد اضافه کرد: «واقعاً به مربیگری تیم زیر ۲۱ سال افتخار می‌کنم و رد کردن پیشنهاد آن سخت است. فکر می‌کنم چالش بزرگی برای من است. تیم ملی در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کند و واقعاً فکر می‌کنم می‌توانیم کاری انجام دهیم. به همین دلیل این سمت را پذیرفتم. معتقدم ترکیب مناسب برای آن مسابقات را پیدا خواهم کرد.»
سرمربی سابق ایران که با این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد همچنین به تجربه این دوره کاری خود اشاره کرد و گفت: «من تجربه حضور در تیم ملی ایران را دارم. تفاوت زیادی بین مربی شدن در باشگاه و مربیگری در تیم ملی وجود دارد که من آنها را می‌دانم. فکر می‌کنم خیلی راحت کارم را انجام می‌دهم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی