صفحات
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

شمسایی: امیدوارم شهریور ماه به برزیل برویم

گلایه‌ای از فدراسیون فوتبال نداشتم

تیم ملی فوتسال امروز در یک بازی دوستانه میزبان ازبکستان است. وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری این بازی درباره وضعیت تیمش صحبت کرد.
شمسایی درباره حریف امروز گفت: «ازبکستان حریف دیرینه ماست. من اولین بار در سال ۲۰۰۰ با آنها بازی کردم که بازی پیچیده‌ای شد. در اولین فینالی هم که با آنها بازی کردیم، در سال ۲۰۰۱ در ایران بود. ازبکستان به جز ژاپن همیشه یک پای فینال بوده است و سه بار با ما در فینال آسیا بازی کرده است.»
در روزهای گذشته برخی خبرگزاری‌ها نوشتند که شمسایی در اعتراض به مشکلات مالی تیمش و بیرون کردن تیم از هتل المپیک به خاطر بدهی فدراسیون فوتبال را تهدید به افشاگری کرده، ولی او این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «من گلایه‌ای از فدراسیون نداشتم و اگر بخواهم چیزی بگویم، با صراحت می‌گویم. آن‌قدر به نقل از من حرف‌هایی زدند که من در اینستاگرام به آنها واکنش نشان دادم. ما گفتیم برنامه‌مان را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم و در آن زمان لژیونرها را می‌خواهیم. تا الان اردوهای ما از بین نرفته است. به تایلند رفتیم و بازی‌های‌مان را کردیم و از قبل هم بازی با ازبکستان هماهنگ شده بود. در کل معتقدم که یک سال و دو، سه ماه مانده به جام جهانی با تفکر و آرامش بیش‌تری باید به مسیرمان ادامه دهیم.»
او درباره جوان‌گرایی در تیمش گفت:« شروع کارم را سخت می‌دیدم. جابه‌جا کردن باتجربه‌ها در آمادگی کامل سخت بود با این حال دیدگاه ما چند ساله است. باید این اتفاق می‌افتاد. شاید پارسال خیلی از بزرگان رشته‌های ورزشی که پیگیر فوتسال بودند گفتند که کارت اشتباه بوده است اما امروز خوشحال هستم چرا که جوانان مبلغ قراردادشان تغییر کرد و از خارج از کشور به سراغ آنها می‌آیند. از حسین طیبی تشکر می‌کنم که بزرگی می‌کند و بازیکنان جوان را به تیم‌های مختلف معرفی می‌کند. این خوشحال کننده است که لیگ معتبری مثل اسپانیا به‌دنبال بازیکنان ایرانی است. الان دو نفر هستند که بزودی سه نفر می‌شوند. دو نفر دیگر هم قرار است بروند که حسین پیگیر کارهای آن‌هاست. حسین بازیکنان را بخوبی آنجا جلوه می‌دهد. من به آقای تاج، کریمیان و اصولی اهداف یک سال و نیمه تا جام جهانی داده‌ام که اگر به آنها برسیم، می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای در جام جهانی داشته باشیم.»
شمسایی درباره قراردادش با فدراسیون فوتبال توضیح داد: «من زبان روزه هستم. خدا شاهد است که حتی یک بار هم قراردادش را نخوانده‌ام. قراردادم پیچیده بود چرا که در زمان آقای عزیزی خادم کارهایش انجام شد اما با رفتن او در زمان ماجدی امضا شد و در زمان آقای تاج ادامه پیدا کرد. روی کاغذ قراردادم تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ اعتبار داشت اما تبصره‌ای داشت که تا جام جهانی تمدید می‌شد. من این را با قدرت می‌گویم، شما اگر بزرگ‌ترین مربی دنیا هم باشید و ۱۰۰ سال قرارداد داشته باشید، اگر فدراسیون نخواهد جابه‌جا می‌شوید. ما با کمیته فوتسال صحبت‌های‌مان را کردیم و ظاهراً آقای کریمیان، قرار است قرارداد را تنظیم کند و یک سری موارد جزء وارد آن شود.»
وحید شمسایی تأکید کرد که در یک سال گذشته تمام بازیکنان را بررسی کرده و اسکلت تیمش را تقریباً پیدا کرده است: «اگر قرار باشد تیم برای جام جهانی آماده شود و اگر بنده حضور داشته باشم، شاکله ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ باید مشخص شود و دیگر جای آزمون و خطا نیست. یک تورنمنت مربوط به تایلند را داشته‌ایم، مسابقات آسیایی و الان هم مسابقه با ازبکستان را پیش رو داریم.»
شمسایی با اشاره به لغو سفر قبلی تیم ملی فوتسال به برزیل گفت: «برزیلی‌ها اعلام کرده‌اند که یک‌بار بدقولی کرده‌اید و اگر دوباره قصد دارید چنین اقدامی انجام دهید روی ایران برنامه‌ریزی نکنیم. امیدوار هستم شهریور ماه تیم ملی به برزیل برود. این اعتبار بین‌المللی فوتسال ایران است و باید رخ دهد.»
سرمربی تیم ملی فوتسال گفت که دوست دارد تیمش به جای حریفان آسیایی با تیم‌های بزرگتر روبه‌رو شود: «قرار بود آرژانتین در این مسابقات حضور داشته باشد. باید با تیم‌های بزرگ تنه به تنه شویم. امیدوار هستم اعتبار رشته فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ شود. از چند ماه قبل اقدامات انجام شده است و الان آماده هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی