مهدی تاج: سرمربی تیم امید این هفته انتخاب می‌شود

پس از جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی، نشست فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در خصوص تیم امید در محل کمیته برگزار شد. این نشست که با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته، سیدمناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو، نصرالله سجادی مشاور عالی کمیته، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و حبیب کاشانی برگزار شد، ضمن معرفی حبیب کاشانی به‌عنوان مدیرتیم ملی امید، مقرر شد تا طی هفته جاری جهت حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه‌ها اعلام و سایر ارکان تیم امید معرفی شوند.
در پایان این نشست، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک برگزار شد که موضوع آن تیم امید بود. پیش از این نمی‌توانستیم اردوی تیم امید را به لحاظ برپایی مسابقات لیگ تشکیل بدهیم، لذا در اولین فرصت این نشست برگزار شد تا زمینه لازم برای انتخاب سرمربی و کادر تیم مهیا شود. در ادامه راه می‌بایست چهار پنج هفته از لیگ را ببینیم تا بازیکنان را انتخاب و معرفی کنیم چرا که ستاد بازی‌ها باید اسامی بازیکنان را داشته باشد که بین آنها یک تعدادی در نهایت انتخاب شوند که مسئولیت این مهم نیز برعهده سرمربی است.»
او ادامه داد: «سرمربی تیم امید قطعاً داخلی است و گزینه‌هایی هم در این خصوص مطرح شده که در همین هفته جاری نسبت به انتخاب و معرفی آن اقدام خواهیم کرد. همانطور که گفتم با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک، طی همین هفته جلسه‌ای در این خصوص برگزار و ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت نفرات مورد نظر در نهایت سرمربی انتخاب می‌شود.»
 تاج درباره انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیرفنی تیم امید توضیح داد: «حبیب کاشانی به‌عنوان مدیر تیم معرفی شد ولی درباره سرپرست و کادر فنی، این هفته تصمیم‌گیری نهایی انجام و نتیجه را اعلام می‌کنیم.»
 رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلایل تأخیر در معرفی سرمربی و برنامه‌های تیم امید اینطور صحبت کرد: «اینکه فدراسیون فوتبال عجله‌ای نشان نمی‌داد برای این بود که زمانش را مناسب نمی‌دید، ولی الان ما شرایط را فراهم دیدیم چرا که درگیر لیگ بودیم و مجالی برای برگزاری اردو نبود. فوتبال با بقیه رشته‌ها تفاوت دارد، چرا که فوتبال الان اوج مسابقات لیگش را دارد و همه بازیکنان را که ما باید انتخاب کنیم از دل لیگ بیرون می‌آیند. اکنون در لیگ برتر یا دسته یک عده‌ای برای قهرمانی و عده‌ای برای بقا می‌جنگند و مسابقات حساسیت بالای خودش را دارد. به همین دلیل امروز فرصت مناسبی بود تا با حضور در کمیته در این باره تصمیم‌گیری شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی