صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

شرط ویژه برای جانشینی فتح‌الله‌زاده و هیأت مدیره

مدیران جدید باید پرداخت بدهی‌ها را تضمین کنند

استقلال در عرصه مدیریتی با یک چالش بسیار بزرگ مواجه شده است. هر چند گروهی از مدیران ارشد این باشگاه همچنان اصرار دارند تا به هواداران خود بگویند هنوز از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند اما این مسأله برای طرفداران آبی قابل هضم نیست و آنها با توجه به سابقه‌ای که از کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار دارند، به این باور رسیده‌اند که متأسفانه استقلال فصل آینده هم در عرصه رقابت‌های بین‌المللی حاضر نخواهد بود. این مسأله نشان دهنده عدم موفقیت کادر مدیریتی قبلی و کنونی باشگاه در حل مشکلات استقلال است و به همین خاطر تحولات روی صندلی‌های مدیریت صورت می‌گیرد، اما این بار وزارت ورزش تأکید دارد افرادی باید در استقلال مدیر شوند که یک وجه تمایز بسیار مهم نسبت به مدیران کنونی داشته باشند.
 
ماجرای دادگاه
چندی قبل رئیس سازمان خصوصی‌سازی با صراحت اعلام کرد مصطفی آجرلو و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال بابت اتفاقاتی که در این باشگاه به وقوع پیوسته است، باید در دادگاه حاضر شده و از اتهامات وارده علیه خود دفاع کنند. اگر در دادگاه مذکور حکم محکومیت گروهی از این مدیران صادر شود، ناگفته پیداست که آنها دیگر نمی‌توانند در هیأت‌ مدیره باقی بمانند و حتماً باید صندلی خود را ترک کنند اما بحث‌های بسیار زیادی مطرح است که قبل از اینکه سرانجام دادگاه مشخص شود هیأت مدیره متحول خواهد شد. تحولی که بر اساس آن مدیرعامل هم می‌تواند فردی غیر از فتح‌الله‌زاده باشد.

تضمین پرداخت بدهی
مشکل بسیار بزرگ دیگری که در حال حاضر استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند و وزارت ورزش می‌خواهد آن را به یک شرط مهم برای عبور از بحران در صورت روی کار آمدن کادر جدید مدیریتی تبدیل نماید، بحث بدهی‌های باشگاه است. استقلال همین حالا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به استراماچونی بدهکار است و مطالبات بازیکنان و مربیان در پایان فصل هم عددی فراتر از ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد شد. به این موارد باید هزینه‌ای که استقلالی‌ها حتماً باید در ابتدای تابستان برای حضور در عرصه یارگیری در اختیار داشته باشند را هم اضافه کنید و البته ماجراهای محمد محبی و مهدی قایدی با باشگاه‌های خارجی تحت قرارداد‌شان نیز مطرح است. وزارتخانه هم به درستی تأکید دارد مدیران جدید استقلال باید جدا از فضای شعار زدگی به صورت رسمی و علمی تضمین‌های لازم بابت پرداخت بدهی‌های باشگاه را ارائه کنند.
فراموش کردن پول فرابورس
استقلال از ابتدای سال گذشته حسابی خوشحال بود که با توجه به سهام عرضه شده در فرابورس به دارایی فوق‌العاده بزرگ و ارزشمندی دست پیدا می‌کند اما حالا همه داریم به وضوح می‌بینیم که بخشی از سهام این باشگاه واگذار شد و پول بسیار بزرگی هم آمد اما حداقل تا اینجای کار استقلال نه تنها استفاده‌ای از آن نکرده بلکه حتی مطالبات استراماچونی هم پرداخت نشده است! در واقع این پول اصلاً درست مدیریت نشد و به همین خاطر تأکید شده است مدیرانی که در این باشگاه سمت خواهند گرفت دیگر نباید به پول عرضه مابقی سهام چشم بدوزند.

جستجو
آرشیو تاریخی