برنامه جدید مدیران لیگ برتر انگلیس برای پخش‌ بازی‌ها

لیگ برتر انگلیس اگرچه پردرآمدترین لیگ باشگاهی فوتبال دنیاست اما این دلیل نمی‌شود که مدیران آن به فکر افزایش درآمدشان نباشند. 
جذابیت مدعیان پرشمار قهرمانی در جزیره، لیگ برتر را به پرمخاطب‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیا تبدیل کرده است و به تبع آن شرکت‌های تلویزیونی نیز بیشترین پول را برای خرید حق پخش بازی‌های این لیگ می‌پردازند طوری که سهم قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر از حق پخش تلویزیونی این مسابقات بیشتر از موفق‌ترین تیم‌ها در لیگ‌هایی مانند ایتالیا و آلمان است. 
همین موضوع سبب شده که مدیران لیگ برتر انگلیس به دنبال راهی برای بهره‌برداری حداکثری از فرصت کسب درآمد از محل پخش بازی‌های‌شان باشند.
 در حال حاضر حق پخش بازی‌های لیگ برتر انگلیس به طور انحصاری در اختیار دو شبکه اسکای اسپورتس و بی‌تی اسپورت قرار دارد اما مسئولان لیگ برتر در نظر دارند با حذف واسطه‌ها، خودشان به صورت مستقیم تصاویر تلویزیونی بازی‌های لیگ جزیره را در اختیار مخاطبان قرار دهند. 
طبق گزارش نشریه میرر، برنامه احتمالی مدیران لیگ برتر انگلیس این است که حداکثر یک قرارداد شراکتی دیگر با پخش‌کنندگان فعلی بازی‌ها منعقد کنند و پس از آن خودشان با تأسیس یک شبکه تلویزیونی اختصاصی برای پخش بازی‌ها، منابع درآمد مرتبط با آن همچون اسپانسرینگ و تبلیغات را هم به طور کامل از آن خود کنند. 
اگر این برنامه عملی شود، ضربه ‌ای‌ سنگین به شبکه اسکای اسپورتس وارد خواهد آمد. 
اسکای اسپورتس از زمان تغییر شکل سطح اول مسابقات باشگاهی فوتبال انگلیس از لیگ دسته اول به لیگ برتر، دارنده حق پخش بازی‌های این لیگ بوده است و در واقع، نقش بسیار پررنگی در موفقیت این لیگ هم داشته است. 
در سال‌های اخیر نیز شبکه‌های دیگری مانند بی‌تی اسپورت و آمازون پرایم اسپورت هم به فهرست پخش‌کنندگان بازی‌های لیگ برتر اضافه شده‌اند اما اسکای اسپورتس همچنان مهم‌ترین پخش کننده بازی‌های لیگ برتر محسوب می‌شود.
تصمیم مدیران لیگ برتر برای تأسیس شبکه‌ای اختصاصی برای پخش تلویزیونی بازی‌ها، در حالی اتخاذ شده است که درآمدهای آنها از محل قراردادهای تجاری‌شان با شرکای رسانه‌ای فعلی افزایش قابل توجهی داشت.
 به عنوان مثال ارزش حق پخش بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال انگلیس اخیراً به بیش از 200 میلیون پوند افزایش یافته است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی