ساوتهمپتون به بقا امیدوار است

ادامه فصل رؤیایی هالند و سیتی

تیم در معرض سقوط ساوتهمپتون شب سختی در سنت مری برابر منچسترسیتی داشت که فرم خوب آخر فصل خود را شروع کرده و به‌دنبال پنجمین برد متوالی اش بود ضمن اینکه ارلینگ هالند هم از مصدومیت برگشت و جای خولین آلوارس در ترکیب تیمی که 4 بر یک لیورپول را شکست داده بود، گرفت. این نروژی اگرچه نیمه اول آرامی داشت اما در آخرین دقیقه تیمش را پیش انداخت. داستان نیمه دوم متفاوت بود و کوین دبروین یک پاس گل دیگر به جک گریلیش داد که سازنده گل سوم برای هالند در دقیقه 68 بود. سکو مورا بازیکن تعویضی میزبان چهار دقیقه بعد یکی از گل‌ها را پاسخ داد اما پنالتی به دست آمده از خطا روی دبروین توسط آلوارس به گل چهارم تبدیل شد و سیتی برای دومین هفته پیاپی 4 بر یک برنده شد.
 
دستاورد بزرگ دبروین
کوین دبروین پاس گل اول بازی را به هالند داد و این صدمین پاس گل او در لیگ برتر بود. تنها چهار نفر قبل از او به این دستاورد بزرگ رسیده بودند و البته او سریع تر از بقیه و در تنها 237 بازی به صد پاس گل رسیده. او به گریلیش هم پاس گل داد و برای گل چهارم پنالتی گرفت تا یک نمایش باکلاس دیگر از بازیکنی را شاهد باشیم که سال‌ها است بازیکن کلیدی پپ گواردیولا به حساب می‌آید.
 
استمرار گریلیش
جک گریلیش فصل اول سختی را در ورزشگاه اتحاد داشت و خیلی‌ها بر این باور هستند که مبلغ صد میلیون پوند سیتی برای او به استون ویلا گزاف بود. او این فصل خیلی از منتقدان را ساکت کرده و در مقطع حساسی توانسته اوج بگیرد. او با یک گل و پاس گلی که در این دیدار به‌نام خودش ثبت کرد، آمار فصل خود را به پنج گل و 9 پاس گل رساند. در این مسابقه سه ضربه در چهارچوب و دو پاس کلیدی هم داشت.
 
امیدهای قدیس ها
ساوتهمپتون بازی سختی برابر تیم روی فرم سیتی داشت و این باید هواداران را از شانس بقا ناامید کرده باشد. قدیس‌ها شاید به قعر جدول چسبیده باشند اما هنوز برای اینکه خود را از منطقه سقوط جدا کنند، امیدوارند. در نیمه اول روی ضدحملات می‌توانستند خطرناک باشند بخصوص با حرکات تند و تیز کمال‌الدین سلیمانی. تیم‌های دیگر منطقه خطر هم حال و روز خوبی ندارند و شاید تیم روبن سلز در بالاترین رده فوتبال باشگاهی انگلیس بماند.
 
هالند در مسیر رکوردشکنی
ارلینگ هالند فصل رؤیایی را پشت سر می‌گذارد. این بازیکن 22 ساله در این بازی تعداد گل‌های خود را به 30 رساند که همین حالا از برنده فصل قبل کفش طلا بیشتر است. او در رقابت‌های مختلف 44 گل زده که با بهترین آمار بازیکنان لیگ برتر در یک فصل برابر است. او با حرکات و تمام کنندگی خود به سیتی قدرت می‌دهد یک تیم مسلط باشد و می‌تواند نقش مؤثری در تلاش تیمش برای رسیدن به جام‌های مختلف داشته باشد.
 فشار روی آرسنال
بازی خوب سیتی مقابل ساوتهمپتون فشار روی آرسنال صدرنشین را بیشتر کرد که دیشب با لیورپول بازی داشت و فاصله تیم گواردیولا با توپچی‌ها را به پنج امتیاز رساند. آرسنال حالا این فشار را بیشتر حس می‌کند، تیم میکل آرتتا می‌داند مدافع عنوان قهرمانی تجربه زیادی از حضور در این کورس داغ و حساس دارد و این کمک بزرگی برایش به حساب می‌آید. تیم گواردیولا بموقع راه افتاده و شاید این باعث شود نبرد قهرمانی تا روز آخر ادامه داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی